MISTRAL94 schreef:Een goed paard heeft geen kleur![]()
Volledig mee eens!
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
MISTRAL94 schreef:Een goed paard heeft geen kleur![]()
) paardjes.

Valentijn schreef:Helaas rekenen veel jury's ook af op wat voor soort/kleur het paard is.
Best oneerlijk dat ze dit ook mee laten tellen!
Wij hebben ook een appaloosa thuis, die is nog 2, maar het is de bedoeling dat mijn zus er wedstrijden mee gaat rijden. Hij kan ook heel leuk lopen, mooi uitstrekken etc.! Dus we zullen over 2/3 jaar wel zien
. Als jij netjes rijdt, kun je punten scoren en dat heeft niets te maken met kleur, ras of afstamming! Het ene paard gaat nu eenmaal met 3 passen naar de overkant van de baan, het andere paard zal er 10 nodig hebben.
Je hoort vaak wel dat appaloosa`s wat moeilijkere karakters hebben omdat ze vaak op kleur ipv karakter gefokt worden. Deste meer uitdaging toch om te gaan starten
Zelf heb ik thuis bonte warmbloedpaarden, 1 Z2 merrie en 1 merrie die Z klaar gemaakt wordt. Geloof me, een goed paard heeft geen kleur
En als je een mooie appy hebt die ook nog eens super beweegt, dan kan men er toch niet om heen dat je wat aparts hebt
)
weet je wel hoelastig het is als je een bruine zoekt op zo`n inrijterrein

De hengst start Z1 en heeft in mijn ogen echt goede gangen.(4 keer kampioenshengst) Ze hadden op die stal meerdere Appaloosas hoger in de dressuur lopen,was leuk om te zien. (ik blijf wel voor effen gaan 
Mooi lopen is mooi lopen en qua kleur is het wat je zelf leuk vindt!
.