appaloosa's niet voor de dressuursport?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GeJe

Re: appaloosa's niet voor de dressuursport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:34

MISTRAL94 schreef:
Een goed paard heeft geen kleur Knipoog

Volledig mee eens! Haha!

Lilian_AapIe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:41

Ik vind het altijd leuke aparte (kleur Tong uitsteken ) paardjes.
leuk om te zien. Cool

Val_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:13

ik zelf heb geen appaloosa maar ik ken er eentje die hartstikke mooi kan lopen en dat die ook vaak wint op wedstrijden Knipoog
ik heb met mijn haflinger ook een wedstrijd gereden waar ik 6e ben geworden omdat het een haflinger was!
gewoon schandalig!
maar gewoon proberen zou ik zeggen
niet geschoten is altijd mis..

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:37

Maar waarom is het schandalig dat je 6e geworden bent? Verward

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:45

ik vind appaloosa's supertoffe paarden! ik heb er zelf helaas geeneen.. idd dressuur is een jurysport en dat is soms wel jammer..ook is het idd eens wat anders dan altijd dat bruin wat je ziet Tong uitsteken

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 13:52

Helaas rekenen veel jury's ook af op wat voor soort/kleur het paard is.
Best oneerlijk dat ze dit ook mee laten tellen!
Wij hebben ook een appaloosa thuis, die is nog 2, maar het is de bedoeling dat mijn zus er wedstrijden mee gaat rijden. Hij kan ook heel leuk lopen, mooi uitstrekken etc.! Dus we zullen over 2/3 jaar wel zien Lachen

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:28

Volgens mij is de Jury dan aan het discrimineren als die dan lagere punten geeft! Appaloosa's zijn goede wedstrijdpaarden! Dus je kan er gerust mee rijden

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 06:18

Valentijn schreef:
Helaas rekenen veel jury's ook af op wat voor soort/kleur het paard is.
Best oneerlijk dat ze dit ook mee laten tellen!
Wij hebben ook een appaloosa thuis, die is nog 2, maar het is de bedoeling dat mijn zus er wedstrijden mee gaat rijden. Hij kan ook heel leuk lopen, mooi uitstrekken etc.! Dus we zullen over 2/3 jaar wel zien Lachen

geef eens voorbeelden van de vele jury's? ik begin nou toch wel heel nieuwsgierig te worden,

Als jullie wat beweren zal je het ook moeten kunnen aantonen! of tenminste aannemelijk maken!

en dan die haflinger die 6e werdt omdat de jury ..... nee, omdat je slecht hebt gereden, daarom was je laatste! vraag maar aan je instructeur!

wanneer komt er een topic dat hun bruine kwpn'er gediscrimineerd wordt op wedstrijden?

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:26

Ik ben het eens met Amondi.... Rijd je goed, dan word je daar naar beloond en krijg je je punten en prijzen wel. Zo niet dan niet. Het het maakt niet uit wat voor een paard je hebt!!!!

Ik ben zelf daar het bewijs van met mijn haf....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:35

Ik heb een poosje een appaloosa gereden. Hij zou echt ver kunnen komen in de dressuur.

Ik vind dat je als combinatie moet laten zien wat juliie samen kunnen. En dan maakt het ras, geslacht kleur ect. ect. niet uit.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:47

pffff....altijd weer die jury's...krijg er onderhand wel een beetje een punthoofd van. Wat amondi al vroeg...onderbouw het eens, en vertel eens wat meer zodat wij ook overtuigd zijn..

Ik heb het idee dat iedereen die onderaan geplaatst wordt, het maar gelijk op de jury gooit..altijd dat gezeur van, afstamming, exterieur, kleur...enz.enz. misschien is het beter om eens de hand in eigen boezem te steken en je af te vragen of je proef nou daarwerkelijk zo goed ging i.p.v altijd maar een ander aan te wijzen..

even on-topic:

Je kunt makkelijk starten, als jij een nette proef rijd die rijtechnisch goed in orde is dan moet het lukken..

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 08:56

Ik heb 2 appies gereden, 1 in de Z1 en 1 in de L2. Het Z1 paard loopt nu weer in de M1 en dat gaat erg goed. Ooit heeft een jury een keer gezegd, dat ik een echt paard moest kopen, nou daar moet ik dan alleen maar mee lachen.
Off topic
Zelf ben ik ook jury en het maakt mij niet uit wat er in de ring komt, al is het een ezel Clown . Als jij netjes rijdt, kun je punten scoren en dat heeft niets te maken met kleur, ras of afstamming! Het ene paard gaat nu eenmaal met 3 passen naar de overkant van de baan, het andere paard zal er 10 nodig hebben.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 14:53

Dan zijn dat jury`s zonder smaak Haha! Je hoort vaak wel dat appaloosa`s wat moeilijkere karakters hebben omdat ze vaak op kleur ipv karakter gefokt worden. Deste meer uitdaging toch om te gaan starten Knipoog Zelf heb ik thuis bonte warmbloedpaarden, 1 Z2 merrie en 1 merrie die Z klaar gemaakt wordt. Geloof me, een goed paard heeft geen kleur Knipoog En als je een mooie appy hebt die ook nog eens super beweegt, dan kan men er toch niet om heen dat je wat aparts hebt Knipoog

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 17:32

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:36

Die is leuk! Doemijdiemaar Haha!

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 17:37

hahaha, dankjewel, hij is ook ontzettend lief enz...

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:55

Die is leuk! Lekker veel echte stippen. Knipoog

Yentl_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 21:26

niet meer mensen hier ervaring mee?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 21:54

Nee sorry...mijn vriendin heeft onlangs 1 van mijn bontjes gestart en we hebben geen negatieve reactie gehoord.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 07:37

Verdorie heb ik een 2 jarig stippenbeest staan dat straks moet gaan dressuren. Zonder gekheid, ik start nu ook mijn haflinger dus een rijtypische appaloosa moet ook lukken. Waarom niet?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:54

Mijn eerste pony (D) was ook een appaloosa. Ben er Z2+15 mee geworden nooit commentaar gehad op de kleur (moet ik er wel bijzeggen dat ik niet zo'n hele aparte kleur onder mn kont had, bruin met wat witte haren en witte stippen op zn kont Clown )

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:17

Ik ben altijd voor meer kleur op wedstrijden Haha! weet je wel hoelastig het is als je een bruine zoekt op zo`n inrijterrein Tong uitsteken

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:34

het maakt toch niet uit welk ras je heb ?
meer kleur hoe vrolijker toch Tong uitsteken

KarinRimaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:23

Toevallig met mijn vriendin deze week naar Nijkerk geweest. Daar staat de Appaloosa hengst Convenance. Zij laat haar Appaloosamerrie dekken Lachen De hengst start Z1 en heeft in mijn ogen echt goede gangen.(4 keer kampioenshengst) Ze hadden op die stal meerdere Appaloosas hoger in de dressuur lopen,was leuk om te zien. (ik blijf wel voor effen gaan Knipoog
Tsja kijk hoe de hengst Samber(bont) en ook nakomelingen presteren. Ieder heeft zijn voorkeur in kleur maar het ene paard heeft het gangwerk wel en de ander wat minder, voor mezelf doet de kleur daar helemaal niets aan af Lachen Mooi lopen is mooi lopen en qua kleur is het wat je zelf leuk vindt!
gr Karin

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:02

Inderdaad, het is al gezegd, een goed paard heeft geen kleur. Je zult gewoon goed moeten rijden, zodat ze niet om je heen kunnen. Ik spreek uit ervaring, met mijn fjord.
En van alle vooroordelen die hier genoemd worden heb ik nog nooit last gehad, heb veel gewonnen, ook tussen de paarden en ga nu met goede moed aan de M1 beginnen Haha! .
Het enige waar je last van kunt hebben zijn mederuiters misschien met losrijden. Sommige ruiters vinden het nodig om ieder paard wat niet standaard is te bekritiseren. Maargoed, zij zijn niet de jury, dus leg dat naast je neer, train je paardje, doe je ding en scoor winstpunten!!