Korte staart en wedstrijden...?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Korte staart en wedstrijden...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 21:20

Ik ken ook iemand die van een slachtstaart gewoon een tijdelijke extension heeft gemaakt. Deze is er vrij simpel in en uit te halen. Voorwaarde is wel dat je wel wat haar hebt om mee te vlechten om het in te verankeren. Een cm of 10 voor een vlechtje van 2 a 3 cm doorsnede en wat los haar om de overgang van echt naar nep te verbloemen. Deze staart is gelooid en er zit ijzerdraad in waarmee het vastzet in het vlechtje; je slaat het om het vlechtje heen en zet het vast.

Om zoiets te maken moet je wel een sterke maag hebben en je over het feit heen kunnen zetten dat je met een echte paardenstaart aan het werk bent. Vooral als je hem op laat sturen is het nog weleens een verrassing wat je binnenkrijgt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 02:36

Anne_GTI schreef:
Ik ken ook iemand die van een slachtstaart gewoon een tijdelijke extension heeft gemaakt. Deze is er vrij simpel in en uit te halen. Voorwaarde is wel dat je wel wat haar hebt om mee te vlechten om het in te verankeren. Een cm of 10 voor een vlechtje van 2 a 3 cm doorsnede en wat los haar om de overgang van echt naar nep te verbloemen. Deze staart is gelooid en er zit ijzerdraad in waarmee het vastzet in het vlechtje; je slaat het om het vlechtje heen en zet het vast.

Om zoiets te maken moet je wel een sterke maag hebben en je over het feit heen kunnen zetten dat je met een echte paardenstaart aan het werk bent. Vooral als je hem op laat sturen is het nog weleens een verrassing wat je binnenkrijgt.

*SLIK*

Ik ben het ook van plan bij mijn merrie voor de merrie keuring volgend jaar.
(veulentjes hebben een behoorlijk stuk opgekauwd!)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:40

Ik heb jaren geleden inderdaad wel zo'n slachtstaart gebruikt (voor een fokmerrie met een triest sprietje en een flinke kont) en heb er nog nooit bij stilgestaan dat het eng was of zo. Alsof zo'n staart wat voelt. Het bewerken (looien?) was echter al gedaan voor ons, ik weet niet hoe en door wie. Paard werd er echt veel mooier van, eleganter zeg maar omdat die kont dan niet zo enorm leek.

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 02:11

MMMM zelf looien juk!!!! en die verrassing in de bus hebben denk niet dat mijn medebewoners dat grappig vinden.........

Glimmen doet hij altijd gelukkig

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:38

Ik heb ook een keer een staart laten invlechten bij mijn paard. Stond erg mooi alleen toen hij er uit moest omdat hij was uitgegroeid ging er ook veel haar van zijn eigen staart mee. En hij had al een klein staartje. Dus het staat mooi alleen van de eigen staart is het niet er bevordelijk omdat het strak word ingevlochten en 3 tot 4 maanden blijft zitten.

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 02:16

MMM das ook niet echt fijn denk je iets mooier te maken na een tijd is het minder mooi dan eerst....

Val_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 11:26

ik zou het gewoon doen Knipoog
je paard zelf kan er ook niks aandoen
ik vind korte staartjes juist wel schattig Bloos Lachen