Dressuur en zomertenue.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Dressuur en zomertenue.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:22

Nou ik moet morgen om half 2 rijden en ze geven 30 graden af,ik ga echt wel mooi vragen of het in zomertenue mag.Anders ben ik in staat om af te zeggen,ik zie zo tegen de hitte op{met jasje}

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 21:03

Als we in zomertenue mogen starten dan rij ik los in mijn blouse maar voor de proef doe ik wel ff mijn jasje aan. Vind ik persoonlijk toch een stuk netter staan en voor die paar minuten ook best te doen!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 06:45

oosterhoff schreef:
Als ik ooit nog voldoende poen in de buidel heb ga ik wedstrijdjasjes maken die super licht en luchtig zijn maar toch lijken op een echt jasje

Dat soort jasjes zijn er al wel, ze zijn idd erg aan de prijs, ze zijn gemaakt van kashmir wol. Ze dragen erg prettig, zijn gemakkelijk te onderhouden.
Hoe hoger het percentage kashmir, des te comfortabeler, helaas ook duurder.

Maar volgens mij kun je ook nog beter een gewoon wollen jasje hebben, i.p.v. een jasje dat voor het grootste gedeelte of zelfs geheel van polyester gemaakt is, dat ademd totaal niet.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:12

Marliesvr schreef:
Als we in zomertenue mogen starten dan rij ik los in mijn blouse maar voor de proef doe ik wel ff mijn jasje aan. Vind ik persoonlijk toch een stuk netter staan en voor die paar minuten ook best te doen!

Doe doe ik altijd, losrijden in je blouse is zowiezo toegestaan, zomertenue of niet Ja
Laatst bijgewerkt door Remember op 14-07-06 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:23

Ondergetekende mag fijn morgen om half vier starten....met een jasje! Ik vind het niet prettig om zonder te rijden, maar een ieder die dat wel doet...veel geluk ermee! Het interesseert me echt helemaal niets of een ander wel of niet in zomertenue rijdt, ik heb alleen met mezelf te maken! Ook losrijden doe ik gewoon in mn jasje, anders ben ik daarna zo klef......En ach dood ga ik toch van de hitte, de enige oplossing voor mij is niet rijden!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:38

Remember schreef:
Marliesvr schreef:

Doe doe ik altijd, losrijden in je blouse is zowiezo toegestaan, zomertenue of niet Ja

Ook in de winter dan Tong uitsteken ? Bikkel! Haha. Met losrijden mag je idd altijd in je blouse/ shirt/ hempje of wat dan ook.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:41

Hangt ervanaf hoe warm/koud het dan nog is, of bodywarmer, of zwart truitje met V-hals (die ik dan ook aanhou onder m'n jasje), of met losrijden nog bodywarmer over truitje. Losrijden met jasje doe ik zelden!

Ik heb trouwens ook in de zomer blouse met lange mouwen, vind met korte mouwen in m'n jasje zo smerig, met die gladde voering erin Nagelbijten / Gniffelen

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:44

Ik heb ook een blouse met lange mouwen, vind ik ook fijner!

FF off-topic wat heb jij een prachtig hoofdstel zeg, bij die laatste foto's in je profiel. Mag ik vragen wat voor een hoofdstel dat is?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:48

Is een Döbert! Heb 'm nu ook in S&T variant, ben er zéér blij mee Ja!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:39

Het hoort erbij vind ik Knipoog Daar komt bij het is 2 keer 6 minuten, dan maar even de kiezen op elkaar Haha! Ik heb nog nooit zonder jasje gestart en ben het ook niet van plan!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:31

Zodra het even boven de 20 graden wordt in Nederland, barsten direct de discussies los over het zomertenue. Ik zou zelf nooit zonder jasje starten en raad het ook niemand aan. Vind het nu eenmaal mooier om een (mooi) rij-jasje te zien dan een fladderende veels te wijde blouse.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:59

Ik vind het ook niet zinvol om zonder jasje te starten. Die 6 minuten dat je proef duurt kan je jezelf toch wel even in je jasje hijsen en je proef rijden? Het ziet er een stuk netter uit en je voelt de warmte toch meestal pas als de proef afgelopen is en dan kan je jas weer gewoon uit!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:31

Ik vind de discussie over zomertenue sowieso kansloos. Boven de 30 graden met toestemming is het toegestaan en dan is het toch gewoon leven en laten leven. Degene die nog even 6 minuten extra willen zweten met jasje aan, prima. En degene die als spookrijder de baan in willen, ook prima toch. Valt allemaal onder hetzelfde regelement.
Voor het gros is het hobby en voer die voor je zelf en je paard op een zo prettig mogelijke manier uit.

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 12:46

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 25-03-22 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:08

Lukt zonder jasje ook prima. Schijnheilig

Mick_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:14

zomertenue is voor watjes Vork

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:25

Tijdens mijn proef merk ik niet of het warm of koud is, pas tijdens het afgroeten denk ik: Jee wat is het warm!!!!
En dan kan ie toch weer uit!
En zonder jasje krijg ik het netzogoed bloedheet!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 14:57

Gisteren kregen we helaas geen toestemming. Want het was geen 30 graden. Maar volgens mij hadden ze dat om 9 uur 's morgens gemeten Clown

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 15:04

Mick_G schreef:
zomertenue is voor watjes Vork

Offer ik me geheel op om watje te zijn Ja

Ik snap het hele geneuzel rondom dat zomertenue nogsteeds niet

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:47

Waarschijnlijk net zoals men niet snapt, waarom ze in zomertenue willen starten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:18

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:43

stond ook al op pagina 1 vermeld Knipoog

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:56

Japke_Z schreef:
GeJe schreef:
Zodra het even boven de 20 graden wordt in Nederland, barsten direct de discussies los over het zomertenue. Ik zou zelf nooit zonder jasje starten en raad het ook niemand aan. Vind het nu eenmaal mooier om een (mooi) rij-jasje te zien dan een fladderende veels te wijde blouse.

en wat dacht je van die veel te lange wapperplastrons? Zoals al eerder is gezegd: het is sport, daar hoor je voor te zweten!

Zweten in een t-short vind ik geen probleem wel in een scheerwollen jas. Noem mij een sport waarbij je net zo warm en intensief bezig bent en waarbij je in wollen kleding bezig bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:48