Wedstrijdnaam in combinatie met je sponsor

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Wedstrijdnaam in combinatie met je sponsor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:27

Wil je het hier dan plaatsen Mynique?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 09:07

Inmiddels contact gehad met de KNHS.
Er zijn geen regels aan verbonden om de naam van je paard op zijn stamboek, anders te laten zijn op je startkaart!
Er zijn wel kosten aan verbonden om je naam te laten veranderen als je al een startkaart hebt! Dan wordt de prijs van een nieuwe startkaart berekend.
Er mag alleen geen 2e persoon starten met je paard en dan een andere naam gebruiken!
Dus.......
Mijn paard heet op zijn stamboek Unique en mag op onze startkaart HAL Allergy Unique heten, maar zijn roepnaam is Nique. Hij mag ook HAL Allergy Nique heten op onze startkaart.
Maar als er iemand anders ook met je paard wilt starten dan kan dat gewoon, alleen als je maar dezelfde naam gebruikt als op jouw startkaart.
Dus als Pietje ook met mijn paard wil starten en mijn paard heet op mijn startkaart HAL Allergy Unique, dan moet Pietje ook een startkaart aanvragen met HAL Allergy Unique. Alleen een startkaart met Unique kan dus niet, tenzij je je eigen startkaart stop zet.
Het maakt bij deze niet uit dat hij bij zijn vorige eigenaar onder Unique startte. Zolang er maar niet 2 ruiters op hetzelfde paard starten met 2 verschillende namen.

Ik hoop dat jullie mijn verhaal nog kunnen volgen Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 09:12

Yep, ook fijn om te weten dat als ik mijn paard verkoop hij niet onder zijn sponsornaam moet blijven lopen Clown

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:17

Oke, maar ik begreep wel op de site van de KNHS dat als je paard al geregistreerd daar staat er alleen pas kosten aan verbonden zijn? Maarja dit kan wel weer verandert zijn ofzo hoor Clown

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 12:29

Een sponsor voor -of achtervoegsel is dus geen probleem op de startkaart, zolang de naam van paard maar gelijk is als in het paspoort.

Dus wil je je paard helemaal gaan hernoemen, eventueel met sponsor naam voor de sport, dan zijn er flinke kosten aanverbonden om het in het paspoort wilt laten veranderen en als er papier bij zit, het te laten wijzigen bij het stamboek.

Heb ik het zo goed begrepen.

(we houden het toch maar gewoon bij Tienus, niet mooi, wel origineel)

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 12:38

_Marinke_ schreef:
Oke, maar ik begreep wel op de site van de KNHS dat als je paard al geregistreerd daar staat er alleen pas kosten aan verbonden zijn? Maarja dit kan wel weer verandert zijn ofzo hoor Clown

Als je paard al een startkaart heeft samen met jou, en je wilt het veranderen dan zijn er inderdaad kosten aan verbonden. Dan verander je alleen de naam van je paard op je startkaart.

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 12:44

tienus63 schreef:
Een sponsor voor -of achtervoegsel is dus geen probleem op de startkaart, zolang de naam van paard maar gelijk is als in het paspoort.

De naam van je paard op zijn startkaart hoeft niet identiek te zijn aan de naam in zijn paspoort. Je mag hem een naam zoals je zelf wilt, als je maar aangeeft op je aanvraagformulier dat hij op zijn stamboek (paspoort) maar anders heet. Tenmionste dat is wat ik ervan begreep.

tienus63 schreef:
Dus wil je je paard helemaal gaan hernoemen, eventueel met sponsor naam voor de sport, dan zijn er flinke kosten aanverbonden om het in het paspoort wilt laten veranderen en als er papier bij zit, het te laten wijzigen bij het stamboek.

Heb ik het zo goed begrepen.

(we houden het toch maar gewoon bij Tienus, niet mooi, wel origineel)

De naam van je paard in zijn paspoort zou ik niet veranderen, zeker niet in een naam van een sponsor, wnat als je hem gaat verkopen blijft die nam altijd bestaan in zijn paspoort (stamboek). Ik weet niet wat daar de kosten van zijn, dat zou je bij je stamboek moeten navragen.
Een naam voor je startkaart is dus anders dan een naam in zijn paspoort (stamboek)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:41

het bedrijf dat mij sponsort heet Allure Translations en mijn paarden heten op concours:
Allure's Pylades en Allure's Vainqueur (allebei lastig voor de omroepers, gnagna)

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 20:23

Pytje schreef:
het bedrijf dat mij sponsort heet Allure Translations en mijn paarden heten op concours:
Allure's Pylades en Allure's Vainqueur (allebei lastig voor de omroepers, gnagna)

Kijk dat is nou eens een mooie combinatie(s)!
Klinkt goed Haha!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:00

hi hi, de omroepers maken er bij de eerste vaak iets engels van of ze komen niet verder dan: allure's Py... nou ja laat maar. die andere spreken ze vaak zo snel mogelijk uit dat eigenlijk niemand het verstaat. haha