Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
#Ymke# schreef:ik wist niet dat dat niet mocht, ik heb onder de neusriem van mijn paard, onder z'n kin, ook een badstof ding zitten omdat hij daar wondjes van krijgt.
) Urielle schreef:Ik twijfelde dus ook heel erg omdat er specifiek de neusriem staat vernoemd in de reglementen, maar na een mailtje naar de KNHS blijkt dus helaas dat er helemaal niks van bontjes of stukjes stof onder het hoofdstel mag, niet aan de neusriem, niet bij de kin, niet achter de oren, niet onder de bakstukken...
Ik begrijp ook niet echt goed wat erop tegen is, in zo'n bontje achter de oren kan ik weinig verstoppen dat positieve invloed kan hebben op de proef lijkt me.
Bontjes aan de singel mogen officieel dus ook niet, maar worden oogluikend toegestaan, volgens de KNHS-medewerkster, dus die gebruik ik straks wel gewoon dan.
Enfin, ik hoop dat hij idd nog wat 'eelt' kweekt op zijn koppie, of dat de eerder genoemde creme werkt en anders maar zijn derde hoofdstel in een paar maanden tijd en bij uiterste nood illegaal met een zwart onderleggertje. Niks aan te doen (behalve een sitdownstaking in het KNHS kantoor)
GeJe schreef:Toch jammer wanneer ze bij de KNHS een eigen interpretatie aan hun reglement geven. In het dressuurreglement kan ik er niets over terugvinden.
Urielle schreef:Bontjes aan de singel mogen officieel dus ook niet, maar worden oogluikend toegestaan,
Urielle schreef:Bedankt voor de tip Suzanne. De paarden worden allemaal na het werk uitgebreid afgespoten en afgesponsd dus dat gaat hem niet zijn, maar ik zal het schoonmaken met alcohol (als ik erbij kan komen, want volgens mij pikt dat wel ongelofelijk).
, deze zijn overigens nu helemaal ingedroogd na elke dag schoonmaken met een watje met alcohol en zo goed als over. (waren smet/broeiplekken bij de merrie na de bevalling)
Toch bedankt voor de tip

GeJe schreef:#Ymke# schreef:ik wist niet dat dat niet mocht, ik heb onder de neusriem van mijn paard, onder z'n kin, ook een badstof ding zitten omdat hij daar wondjes van krijgt.
Onder de kaakriem (da's wat anders dan de kinriem) mag je gewoon een beschermer doen. Een bontje over de neusriem (voorkant dus) belemmert het zicht bij het paard en daarom mag het dus niet.