Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
als je dat 2 keer helemaal gaat lezen kunnen ze je na de proef wel aan de zuurstof leggen.
is teksten als "B-E-B grote volte enkele sprongen middengalop BINNENBEEN!!"

Concorde schreef:Ik heb inmiddels al heel wat proeven gelezen, B tot en met ZZ-zwaar, en ik lees eigenlijk heel vaak dingen dubbel. Vind ik ook prettig als ik zelf voorgelezen wordt. Al heeft het ZZ soms wel wat tricky onderdelen, dus die wissels die lees ik vaak maar één keer, dit wordt best rommelig als je het 2 x gaat lezen:
A afwenden, D-E appuyeren
H galopwisseling
MXK Op de diagonaal 5 vliegende galopwisselingen om de 3 sprongen
>>> Mijn vertaling >>>
.....
H galopwissel
MXK op diagonaal VIJF wissels om de DRIE, MXK 5 wissels om de 3
als je dat 2 keer helemaal gaat lezen kunnen ze je na de proef wel aan de zuurstof leggen.
In het L zitten trouwens ook gewoon stukjes waarbij je het niet red om 2 x te lezen, hangt heel erg van de proef af.
Ik heb dus echt nog nooit commentaar gehad op het lezen. Kan me ook niet voorstellen dat dit niet mag, anders rijd straks de helft van de ruiters door de zenuwen verkeerd.
Wat trouwens niet mag (maar waar ik ook op indoors wel mee ben weggekomenis teksten als "B-E-B grote volte enkele sprongen middengalop BINNENBEEN!!"
maaitjuh schreef:Ik lees ook altijd 2 keer, meestal de tweede keer de afgekorte versie. Nog nooit commentaar op gehad.
@ Concorde: Dat moet je bij ons niet flikken.

amondi schreef:B_bernhard afwenden, mag ook nooit commentaar op gehad.
, maar ik dacht dat het niet mocht, hulp van derden?
Als ik lees dan lees ik soms ook dingen extra voor!!