Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
boemel schreef:Er is ook een "A" ingebrand.
Concorde schreef:Stel nou dat zo'n dier idd over wordt genomen door de verzekering, en vervolgens de handel in verdwijnt onder het motto 'recreatie'. 3 eigenaren later is dat label 'recreatiepaard' inmiddels verdwenen, degene die op dat moment eigenaar is heeft er geen flauw benul van dat zijn paard ooit over is genomen door de verzekering, en dus niet mag worden uitgebracht. Persoon stuurt lekker in de rondte en vraagt een startkaart aan. Wat dan? Kan dat gewoon? Want dan wordt je als eigenaar van een potentieel-over-te-nemen-paard natuurlijk bedonderd waar je bijstaat, zelf niet meer mogen starten, maar een ander wel.

Elisa2 schreef:Bij mijn paard staat ook niks op het papier,Ruby: De merrie heeft Z1 gelopen,alleen niet met genoeg winstpunten. Daarom dacht ik,is het een kwestie van conditie en een paar keer meenemen. Meer niet,maar ik ga niet ten koste van weet ik wat dat paard meesleuren op wedstrijd.Dus het blijft bij recreatief gebruik als dat spul aanslaat. Inieder geval bedankt voor jullie adviezen en meedenken!
Zou het paard voor jou gevoel meer waarde hebben als ze die punten nog wel haalt? Of het een kwestie van conditie is weet ik niet, mijn ervaring is dat je ook aan conditie, bespiering etc moet trainen. En ik geloof niet dat je van niets ineens naar intensief trainen kunt gaan, alleen die opbouwende fase kost al veel tijd.
suepergirl schreef:Wat ben ik dan blij met mijn "boerenverzekering".
Precies, ik laat niemand verder bepalen wat ik met mijn paard doe...die verantwoording kan ik zelf wel nemen
hoeveel mensen zouden niet kiezen voor een ander alternatief
Amanda_kiony schreef:Mijn paard heeft een peiphak dus ook afgekeurd door de verzekering....loopt gewoon goed en heeft nergens last van waarom zal ik dan niet mogen starten?????