welke leeftijd welk niveau??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

NNB

Re: welke leeftijd welk niveau??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:19

Je kunt met een fries nog heel ver komen, maar topsport wordt het denk ik niet. Dan is het paard te oud en een Fries..Ik weet het niet.

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 16:35

Mijn vriendin heeft haar paard nog niet eens een jaar en rijd best veel wedstrijden hij is 5 jaar en loopt M2 en ze heeft haast elke keer prijs....paard is afstammeling van gribaldie een suer goed paard en lopen dat hij zelf kan.
ze rijd voor mijn gevole ite ste veel wedstrijden maar ja die keus is voor haar.
en ik ken nog een meisj en die rijd elke week minimaal 1 keer en soms 2 dat is toch echt te veel vind ik maar ja

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:09

heeft ze hem in 1 jaar tijd van B naar M2 gereden, of is ze gelijk M1/M2 gestart?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:14

Daarbij, moet ze toch tot volgend jaar april wachten om Z te mogen starten toch?

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:32

In het verhaal van JollyJumper kan ik mij wel vinden.
Mensen zeiden ook tegen mij toen ik met Koh-i-noor begon van: waarom zou je dat nog doen? Hij is de 10 al voorbij (12 was hij toen geloof ik), dus hij leert toch niets meer. Dat vond ik wel zo'n lariekoek... Wat ik toch wil moet ik toch zeker zelf weten? Hij is nu 14 en loop L2 so what?? Als wij er beiden maar plezier in hebben toch? Nu in de zomer start ik wat vaker (2x per maand gemiddeld) dan in de winter, maar ik vind het prima zo. Ik heb zoiets: ik weet dat we geen ZZlicht combinatie gaan worden ofzo, waarschijnlijk zelfs geen Z combinatie, dus waarom zou ik dan als een gek door die klasses gaan? Vorig jaar rond deze tijd reden we nog B, dus het gaat vlot genoeg en anders heb je zo het plafond van 'kunnen' bereikt.
Je moet wel realistisch blijven natuurlijk in wat je paardje en jij zelf kunnen, als je jezelf ten doel stelt (bij wijze van) Grand Prix te worden en dat lukt niet, dan is de teleurstelling des te groter lijkt me... Wij zijn in april (met de nieuwe proeven) L2 gestart en van mijn part gaan we volgend jaar pas naar de M... boejuuuuuuuuuu Cool haha.. Maar goed, er zullen mensen zijn die hier anders over denken natuurlijk Vork

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:38

ik heb mijn paard gekregen toen ze 8 was.
is ze nu nog steeds, 2 maanden geleden gekocht.

ze is heel laat ingereden.
ze is nu net 1 jaar onder het zadel.
waarom = lang verhaal.

ik ga binnenkort wedstrijden starten, en dit is zeker niet te jong.
ze pakt het allemaal top op.. en ze kan zeker heel ver komen.

Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 11:39

.

maffe_moses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:18

4 = L
5 = M
6 = Z

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 13:54

maffe_moses schreef:
4 = L
5 = M
6 = Z

Klopt!! Ja .. Dit was ook voor de pavo cup..

Maar ik vind het totaal niet erg als een paard 5 jaar is en M loopt..of 6 jaar en Z.. Wat moeten de mensen dan die een toppaard in bezit hebben? Als ruiter je 8-jarige paard nog in het M rond laten hobbelen? Dan zijn ze pas op 10 jarige leeftijd ZZ-Licht of hoger en dus nog maar 2/3/4 jaar topsport..

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 14:38

Hoezo? worden paarden maar 14 tegenwoordig?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:37

Shine is 7 (volgens papier sinds eind april) en haar start ik binnenkort Z1. Ze heeft al 2 veulens gehad, anders had ze als Z-jarige makkelijk klaar geweest voor het Z. Ze is zeker geen toptalent, maar kan het wel makkelijk aan, is erg leergierig en toont wat extra op wedstrijden, dus die winspunten zijn ook niet echt een probleem. Ik denk dat je echt per paard moet kijken hoe of wat, voor de 1 is Z2 met 5 jaar peuleschil en de ander ploetert met 10 jaar door de M1 oefeningen Knipoog

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:56

Mijn pony is net 5 en ik heb morgen mijn eerste concours.
Als het met rijden in het begin al veel beter was gegaan was ik zeker eerder gestart. Maar ze is nogal verkeerd ingereden Scheve mond, dus moest ik eerst de basis er opnieuw inkrijgen. Dat is nu gelukt en daarom gaan we nu (pas) starten Lachen

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 17:42

MyFee schreef:
maffe_moses schreef:
Dan zijn ze pas op 10 jarige leeftijd ZZ-Licht of hoger en dus nog maar 2/3/4 jaar topsport..

K zei : in de topsport !! Haha! Sommigen lopen wel tot hun 18e op het hoogste niveau, maar paarden hebben over het algmeen hun beste jaartjes gehad wanneer ze de 14 hebben bereikt..

In het vervolg even goed lezen.. Ja

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:53

Dat valt wel mee volgens mij,als je een paard heel hebt kunnen houden als jong paard,dan moet een beetje gezond paard makkelijk tot z'n 17de topsport kunnen lopen.Tenzij je een blessure of iets erdoor heen krijgt maar dat kan altijd gebeuren.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 19:56

Is het verstandig om met een drie jarige ook al wedstrijden te rijden ?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:46

beter verantwoord in de topsport voor maar drie jaar dan... Bloos

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:47

mijne is nu 7 jaar en loopt M1.. hij is wel pas met zijn 4 echt ingereden en tussendoor ook 4/5 maanden niks mee gedaan ivm huidverdikking...