Via FNRS proeven toch KNHS starten met hengst?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Bren79

Re: Via FNRS proeven toch KNHS starten met hengst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:12

Het antwoord op de mail waarin deze vraag gesteld is aan het FRNS is geloof ik nog niet beantwoord, en tot die tijd is dit misschien nog wel een mogelijkheid, en dan natuurlijk ipv het eerder van wat je eerder schreef in de L1 door te starten(en dat dan het paard ook geklasseerd moet zijn) dat dit dan gewoon gebeurd in de B(als dit dan natuurlijk mogelijk is Knipoog eerst maar eens die mail afwachten Knipoog

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:17

Je bedoelt dat iemand die F-zoveel heeft behaald bij de FNRS, bij de KNHS met een hengst startgerechtigd kan worden in de B?

Zou in principe een leuke regeling zijn. Of het te realiseren is, is een tweede. Want wat dat betreft denk ik dat de FNRS en KNHS te veel met elkaar gaan vermengen, en dan wordt het hele doel van de FNRS-proeven voorbij geschoten.

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:24

Ja dat bedoel ik Knipoog en ach niet geschoten is altijd mis natuurlijk, en voor diegenen zou dit ook een mooie kans kunnen zijn Knipoog

Tenslotte is er voor bepaalde stamboeken wel deze mogelijkheid Knipoog

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:01

Ik sta op een manege me met me Hengst.
Voordat ik hem had ben ik toen ik geloof ik naar het L mocht Gestopt met rijden wegens omstandigheden.
Inmiddels ben ik 20 en wil met me hengst wedstrijd rijden.

Ruinen doe ik niet.
Omdat ik met hem plannen heb te gaan Fokken etc....

Bij ons zijn dus frns wedstrijden.
Waar de manege ruiters en ruiters met eigen paarden Dus anders beoordeeld worden.

Ik zelf kan uit behoorlijk wat opties kiezen.
Wat ik ga doen weet ik nog niet....

*Starten met een ander paard anders dan een hengst(probleem met bijrijpaarden je hebt geen zekerheid)
*Via AVS starten duurt alleen geloof ik een tijd(al hoewel er steeds meer wedstrijden komen.
*Indien mogelijk FRNS starten....(Wij hebben op stal 2 binnen banen 1buiten baan en paddock,keuze zat om ergens te rijden)

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:09

De manegehouder bepaalt bij FNRS proeven welke combinaties in de baan komen. Dus als de manegehouder bij jou in de buurt je laat starten, kan ie starten. Voorbeeldje: op onze manege mag je alleen F-proeven rijden als je les hebt bij ons. Dan mag je best je verzorgpaard van buiten ofzo meenemen, als je zelf maar les hebt bij ons. Manegehouders mogen de zeer summiere regels van de FNRS dus aanvullen.

Theoretisch mag je met toestemming van de manegehouder dus FNRS starten en na het behalen van het F12 diploma L1 starten. Hoewel... er schiet mij nu te binnen: dat is met een manegestartkaart, dus wanneer je op manegepaarden start.

Goh, raak nu toch nieuwsgierig naar het antwoord van de FNRS! Antwoord kan nog even op zich laten wachten denk ik zomaar, want de laatste regiofinales van de zitcompetitie zijn net geweest.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:47

Je kunt hem ook kort laten uitbrengen door een kind of volwassene (dan tussen de paarden) dat al wel met 2 pony's/paarden Z1 of Z2 is geweest zodat je hengst in elk geval geklasseerd wordt in een bepaalde klasse afhankelijk van het niveau van je hengst. Daarvoor hoef je dan niet jaren lang te laten starten. Een goede ruiter op een goed gereden pony kan met een paar weken tot maanden trainen een leuk niveau bereiken. Je hoeft maar 1 winstpunt in een klasse te halen om erin geklasseerd te zijn. Ruiters die zelf al 2x Z1 of Z2 hebben gereden mogen met een ongeklasseerd paard gelijk hoger starten. Dan heb je voor het stamboek en de KNHS een officieel geklasseerde hengst op dat niveau.

Als dat meisje dan met een andere pony haar eigen klassering binnen kan halen, mogen ze samen vanaf de hoogst gemeenschappelijke klasse verder starten. Op deze manier gaat de minste tijd verloren, wat voor ponyruiters belangrijk is...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:59

Ik weet nog wel een leuke wedstrijdpony die zelf al L2 met winstpunten bij de paarden is geweest Knipoog (met mij)
Een NRPS-D-pony merrie van nu 6 jaar. Misschien wil de eigenaresse de pony wel uitlenen in ruil voor gratis dekking Knipoog Tong uitsteken
Wie niet waagt, die niet wint Knipoog
http://www.geocities.com/stalkarima/uit ... enira.html
Misschien ken je de eigenaresse wel, ze zit ook in een regio-bestuur van het NRPS...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:07

Het gaat om ponyhengst Zoey, als je naar nrps.nl gaat en dan naar D ponyhengsten kan je hem zien. Antwoord heb ik inderdaad helaas nog niet gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:40

Ik heb antwoord maar kan er nog niks mee Scheve mond

Citaat:
Beste Angelique

Vanuit ons mag u de F-proeven inderdaad rustig rijden (wel iom de betreffende manegehouder), als u na het behalen van de F12 L1 wil starten met een FNRS-manegestartkaart dan blijven daar wel de regels van de KNHS gehanteerd.
Voor uitgebreidere uitleg over het reglement van de FNRS zie www.ruiterpaspoort.nl.

Met vriendelijke groeten,

FNRS

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:43

volgens mij wel. Je kunt over naar het L1 van de KNHS, maar alleen als de ruiter L2+1 en 12/14 jaar oud is.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:20

@Liek_ : Ik dacht eigenlijk dat je zou vragen of er met die nieuwe, hogere proeven ook hoger ingestroomd zou kunnen worden Vork Dit antwoord is natuurlijk zo klaar als een klontje en was eerder ook al door anderen gegeven. Zou je de F12 behaald hebben dan ben je L1 startgerechtigd, en de KNHS verlangt expliciet L2+1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:27

Effy schreef:
@Liek_ : Ik dacht eigenlijk dat je zou vragen of er met die nieuwe, hogere proeven ook hoger ingestroomd zou kunnen worden Vork Dit antwoord is natuurlijk zo klaar als een klontje en was eerder ook al door anderen gegeven. Zou je de F12 behaald hebben dan ben je L1 startgerechtigd, en de KNHS verlangt expliciet L2+1.

Dat klopt. Maar daar wordt dus niet op gereageerd. Hier heb ik dus niks aan.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 14:32

Ah. Lekker dan, kunnen ze bij de FNRS óók al niet lezen...