Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Daantje1981 schreef:Kan je niet een paar dagen van tevoren zo een vitamine spuit geven. Zo weet je zeker dat ze verder goed in haar vel zit. En zoals Myukil al zei, tussen de proeven door weinig doen.
Lielle schreef:.... Dus een paard dat gewoon regelmatig getraind wordt, moet ook 4 dressuurproeven makkelijk aankunnen, hoewel ik - in tegenstelling tot GJ - wel mijn losrijden er wat op zou aanpassen.
NoaFleur schreef:Ik vind dat wel iets heel anders. Die paarden zijn daarop getraind en verkeren vaak in een veel betere conditie dan het gemiddelde B/L dressuurpaard. (altans dat is toch de indruk die ik meestal krijg)
)!
Freya_bokt schreef:Veel water laten drinken, en na elke proef afsponsen.
Niet te zwaar gaan inrijden, wat ze in de ring moet doen zal al zwaar genoeg zijn
Extra electrolyten aan het voer toevoegen (vb E-lyte van pavo), dat hebben ze nodig als als ze veel zweten
Verder zal het wel meevallen denk ik. Als ze in Athene op de Olympische spelen bij 40°C kunnen crossen, kan jouw paard ook 4 proefjes lopen...
Saartje_kip schreef:Heel erg bedankt voor alle tips! Ik heb geprobeerd daar een beetje een middenweg in te vinden en uiteindelijk hebben we het zo gedaan:
Losrijden was iets van 20 minuten en dan twee proefjes.
Na die proefjes helemaal afgesponsd en veel gestapt in de schaduw.
Toen een kwartiertje/10 minuten van te voren nog even omschakelen naar mij, losgereden was ze toch al en toen mijn proefjes! Daar een hele tijd in de schaduw gestapt tot de prijsuitreiking (trailer was vrij heet) en daarna in de trailer en meteen naar huis!
Ik geloof dat het zo prima ging voor Unique, ze wist het zelfs nog te presteren om half te flippen voor de 4e proef (zo dat ze nog wel te rijden was, gelukkig)!
Uiteindelijk resulteerde dat in 2 wp's voor Anne en 2 voor mij!