De grijze zone

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyMarit

Re: De grijze zone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:23

Wederom verbazingwekkend dat laatste bericht van Amondi..
Zelfs Anky staat toch nog wel eens achterste voren en bij Harro mag ik geregeld 'goed geprobeerd' opschrijven ook in het Z.....

Waarom val je iemand die je niet kent en wiens proef je zelf niet gezien hebt aan op haar rijvaardigheid? We hebben veel meer aan informatie over hoe het in de reglementen staat, hoe het juryleden toegelicht wordt, voorbeelden hoe de regels toe te passen in de praktijk enz. enz. Om alle twijfels weg te nemen: Mijn naam is Marit en Claas is een vriendin van mij.
He morguh Claas !

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:59

Citaat:
Wederom

Jij kent mij wel heel goed terwijl je 3 posten hebt.....

Tiet veur een tem

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:01

nu on topic, ik kan en wil TS niet vergelijken met Anky..... Ook niet als ze al 30 jaar rijdt. Je zegt zelf dat je je paard niet onder controle hebt en nog lang niet voorelkaar......

Dat heb ik nergens beweert, dan zal ik je eerst IRL moeten zien rijden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:04

en het zou leuk zijn als we het hier gezellig houden. Persoonlijke opmerkingen zijn niet nodig, een inhoudelijke discussie over het beoordelen van verstoringen in de grijze zone wel. En daar heeft de controle van Anky niest mee van doen.

AnnePles

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:28

Allereerst wil ik even kwijt dat ik het met Lielle eens ben. Laten we het vooral gezellig houden.

Het jureren of eigenlijk de juryleden is al jaren een discussiepunt. Dat kan niemand ontkennen. Iedereen heeft wel eens een jurering meegemaakt waar men het niet mee eens is.
Als je besluit te gaan jureren weet je dat er altijd mensen zijn die een andere mening hebben en dat ook zeggen. Het is dan ook een kunst om te zorgen dat elke ruiter na zo'n discussie/gesprekje met een goed gevoel naar huis gaat !
Het belangrijkste vind ik van een jurylid dat deze DURFT te jureren EN opbouwend/motiverend jureert. Een 8 of hoger geven als het waard is maar ook een onvoldoende geven als dat een onderdeel waard is. Ik moet eerlijk zeggen dat niet elke jurylid opbouwend en motiverend jureerd. 5en en 6en lijsten komen maar al te vaak voor maar opmerkingen tegen ruiters als "wat doe je hier in godsnaam", "je kan beter naar huis gaan" enz. komen helaas ook voor. Heb ze gelukkig zelf nooit te horen gekregen maar stond er wel bij toen het gezegd werd. Dat vindt ik heel jammer. Dus ja, ik heb respect voor iemand die zn vrije dag ervoor opoffert om ons te beoordelen (waar men overigens wel een vergoeding voor krijgt) maar niet voor juryleden die iemand de grond in trappen. Zoals er al gezegd werd.....ieder doet het voor zn plezier en hobby.
Om even terug te komen op de grijze zone (want daar ging het uiteindelijk om Haha! )
Ik denk dat de jury wel redelijk moet blijven. Een xtje schrikken en een stukje wegspringen kan altijd, we hebben te maken met levende wezens. Als de ruiter dan toont het paard erg snel weer onder controle te hebben dan zou ik persoonlijk als jurylid een oogje toeknijpen.......maar ja......ik ben geen jurylid. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:29

Die vergoeding bedraagt 12.5 euro per dagdeel, dus daar word je niet rijk van Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 10:50

AnnePles schreef:
Allereerst wil ik even kwijt dat ik het met Lielle eens ben. Laten we het vooral gezellig houden.

Het jureren of eigenlijk de juryleden is al jaren een discussiepunt. Dat kan niemand ontkennen. Iedereen heeft wel eens een jurering meegemaakt waar men het niet mee eens is.
Als je besluit te gaan jureren weet je dat er altijd mensen zijn die een andere mening hebben en dat ook zeggen. Het is dan ook een kunst om te zorgen dat elke ruiter na zo'n discussie/gesprekje met een goed gevoel naar huis gaat !
Het belangrijkste vind ik van een jurylid dat deze DURFT te jureren EN opbouwend/motiverend jureert. Een 8 of hoger geven als het waard is maar ook een onvoldoende geven als dat een onderdeel waard is. Ik moet eerlijk zeggen dat niet elke jurylid opbouwend en motiverend jureerd. 5en en 6en lijsten komen maar al te vaak voor maar opmerkingen tegen ruiters als "wat doe je hier in godsnaam", "je kan beter naar huis gaan" enz. komen helaas ook voor. Heb ze gelukkig zelf nooit te horen gekregen maar stond er wel bij toen het gezegd werd. Dat vindt ik heel jammer. Dus ja, ik heb respect voor iemand die zn vrije dag ervoor opoffert om ons te beoordelen (waar men overigens wel een vergoeding voor krijgt) maar niet voor juryleden die iemand de grond in trappen. Zoals er al gezegd werd.....ieder doet het voor zn plezier en hobby.
Om even terug te komen op de grijze zone (want daar ging het uiteindelijk om Haha! )
Ik denk dat de jury wel redelijk moet blijven. Een xtje schrikken en een stukje wegspringen kan altijd, we hebben te maken met levende wezens. Als de ruiter dan toont het paard erg snel weer onder controle te hebben dan zou ik persoonlijk als jurylid een oogje toeknijpen.......maar ja......ik ben geen jurylid. Knipoog

PallyClaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 12:26

Schrik idd wel een beetje van het venijn van sommige reacties.

Ik zou mezelf nooit vergelijken met Anky. Want die staat op éénzame hoogte. Ik vind haar zelfspot, haar humor geweldig. In dit geval zei ze wat over dat ze niet kan halthouden. Ook Tinekke Bartels heb ik met Jazz een keer de ring door zien stuiteren op het allerhoogste niveau en daarna volgde ook een stukje relativerings vermogen over haar eigen prestatie uit haar eigen mond.

Mooi toch Vingers aflikken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:30

Hmz, ik zie dat een heel stuk tekst van mij is weggevallen en dat er nu alleen nog maar een quote staat. Grrr!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:31

Pally, ik schrik ook van de reacties van de ruiters in dit topic. Hoe denk je dat het betreffende jurylid zich hierbij voelt?

PallyClaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 12:40

Niet mijn bedoeling om het op de man te spelen. Is privé mail uitgegaan.Maak je geen zorgen. Het is toch leuker om de technische kant verder te belichten? Dus de discussie in het algemeen. Nogmaals, op de wedstrijden is het een hot item. Dus kan het hier ook leuk en nuttig zijn?
Zullen we zo verder gaan.....Vrede? Pling

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:48

Weet je waar ik verbaasd over ben, Pally Claas?
Dat jij al zoveel jaren wedstrijden rijd en niet weet dat er geen grijze zones meer bestaan. Bij mijn weten is dat al jaren niet meer.
Ik denk dat je gewoon erg veel geluk hebt gehad bij andere juryleden waar wel wat gebeurde in een grijze zone. Ik reken het ook altijd door in het volgende onderdeel.

*edit* er duiken hier wel opeens verdacht veel nieuwe accounts op Clown *

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 12:57

Nogmaals, ik heb geen enkele aanwijzingen voor SAs gevonden, dus daarop speculeren is niet nodig.

PallyClaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 13:13

He Fitzroy, Marit heeft net al verteld dat ze me kent uit de dressuur. Net zoals sommige van jullie elkaar kennen van hier of van de cross.

Ja tuurlijk schande dat ik dat niet weet Bloos
Maar dat is ook de reden dat ik er naar vraag. Nooit te oud om te leren!
Nuttig om de voorbeelden te lezen en wat Ernes erover zegt.
Nog steeds lees ik dat het een kwestie van interpreteren is. En in de praktijk gaan mensen er anders mee om. Dat is ook de ervaring van de ruiters.
En dat wou ik nou juist horen...........

Ik ga zo eens ff wat buiten doen...tis hier lekker weer