"ZZGP stopt per 1 januari"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: "ZZGP stopt per 1 januari"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:38

Yokie schreef:
De KNHS heeft al een bommetje onder het besloten-gevoel gelegd met de nieuwe proeven. De doorsnee ZZ-L proef is inmiddels beter te rijden dan de huidige Z2 proeven

Daarentegen wordt een ZZ-L proef gelukkig nooit beoordeeld door een sinterklaas.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:42

CGJ12 schreef:
Daarentegen wordt een ZZ-L proef gelukkig nooit beoordeeld door een sinterklaas.

Evenmin door zwarte pieten...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:43

O, dat is wel triest. Het zal er zeker niet beter op worden...

Kitty, moeten we nu ook een startlijsten.nl-maffia gaan beginnen? Mijn steun heb je hoor! Misschien kunnen we dan ook een ZZGP-maffia oprichten, als we toch bezig zijn...

Yokie schreef:
De doorsnee ZZ-L proef is inmiddels beter te rijden dan de huidige Z2 proeven (minder elkaar snel opvolgende oefeningen, max vier wissels, minder onderdelen).

Ja, de nieuwe Z2 proeven schieten imo hun doel gedeeltelijk voorbij. Het was de bedoeling om met de vele wissels het onmogelijk te maken dat combinaties zonder goede wissels naar het ZZ-L doorstromen. Het spijt me voor ze, maar ik scoor ook in de nieuwe proeven met naar 1 kant slechte wissels nog winst. (Nee, bij CGJ niet )

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:45

Yokie schreef:
CGJ12 schreef:

Evenmin door zwarte pieten...

Dit is nu de beste uitspraak die ik vandaag gelezen heb!

Inderdaad minder gifkikkers.
Daar hebben de meeste "jonge wijven" LT gereden alvorens ze achter C plaats namen.........

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:48

Ja, de nieuwe Z2 proeven schieten imo hun doel gedeeltelijk voorbij. Het was de bedoeling om met de vele wissels het onmogelijk te maken dat combinaties zonder goede wissels naar het ZZ-L doorstromen. Het spijt me voor ze, maar ik scoor ook in de nieuwe proeven met naar 1 kant slechte wissels nog winst. (Nee, bij CGJ niet )[/quote]

mee eens! De vorige keer had ik in een proef alle wissels fout, en dan niet een beetje fout, maar gewoon hoofderuitslaan, rennen en 5 passen na de hulp in 2en omvallen. Echt vreselijk. En dan krijg je 206 punten Dat mag gewoon niet!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 13:50

Kathleen_vW schreef:
De vorige keer had ik in een proef alle wissels fout, en dan niet een beetje fout, maar gewoon hoofderuitslaan, rennen en 5 passen na de hulp in 2en omvallen. Echt vreselijk. En dan krijg je 206 punten Dat mag gewoon niet!

Het wordt tijd dat CGJ als zendeling het land gaat doortrekken.......

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:51

Vind ik ook... want ik ga bijna tegen mezelf in. Ik ben telkens ontevrede over mijn proef en dan rij ik nog winst ook. Heb een vermoeden dat ik straks op de junioren heeel erg hard onderuit ga, dus daarom wachten we nog maar even

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:53

CGJ12 schreef:
Kathleen_vW schreef:
De vorige keer had ik in een proef alle wissels fout, en dan niet een beetje fout, maar gewoon hoofderuitslaan, rennen en 5 passen na de hulp in 2en omvallen. Echt vreselijk. En dan krijg je 206 punten Dat mag gewoon niet!

Het wordt tijd dat CGJ als zendeling het land gaat doortrekken.......

Ik heb soms op een foute wissel zelfs nog een 6! Ik begrijp dat werkelijk niet.
De achterlijke sprongen die mijn paard soms maakt zijn dik betaald met een 2 of een 3. Ze horen zeker geen 5 of 6 te scoren.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 13:54

*off-topic* Heeft bokt nu last van de warmte ofzo... krijg alle reacties achterstevoren te zien... dus de laatste berichten eerst... *zucht*

Ik heb wel eens geschreven bij een Z jury die werkelijk niet zat op te letten. Wissels ging in twee keer en hij gaf er rustig een 6/7 voor...

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:29

Tja, zolang er nog Z-juryleden rondlopen, die een 20x60 bak alleen te voet kennen zul je dat blijven houden.
Net als steekdraffen met 8-en en een galopwisseling door de draf waarbij ze 5 ? drafpassen willen zien ipv 4 of 6.
Ik ben eigenlijk wel een beetje (veel) bang dat je dat soort clowns dus nu ook binnen de ZZ-L / ZZ-Z bij C krijgt te zitten.
Want wat wordt de opzet?
Moet RV poldervreugd nu ook hogere proeven in het vraagprogramma opnemen?
En hoe gaat dit dan met het jurytekort dat er nu toch al is?
Alle klazen verzamelen?
Laatst bijgewerkt door idje op 14-06-06 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 15:31

idje schreef:
Net als steekdraffen met 8-en en een voudige galopwisselingen waarbij ze 5 ?
drafpassen
willen zien ipv 4 of 6.

drafpassen?????
Zolang jij er maar niet gaat zitten vind ik het best...........

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:34

Ik vind juist dat het wel goed gaat met KNHS en ZZGP, of zit ik er zo naast?
Ik snap ook niet waarom ze zo zeuren, ze lopen zelf 30 jaar achter want als ik mijn stand bekijk op de site, met hoeveel winstpunten ik nog heb, kan ik beter mijn protecollen bekijken want op die site staat nog steeds M2 met 8 winstpunten. Dat was toch echt wel weer 1.5-2 maanden geleden.
Startlijsten.nl vind ik goed werken. Ik vind niet dat ze erg achterlopen ofzo, de mensen zetten toch zelf de lijsten erop of vat ik het nou niet?

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:35

Gitta1977 schreef:
*off-topic* Heeft bokt nu last van de warmte ofzo... krijg alle reacties achterstevoren te zien... dus de laatste berichten eerst... *zucht*

Ik heb wel eens geschreven bij een Z jury die werkelijk niet zat op te letten. Wissels ging in twee keer en hij gaf er rustig een 6/7 voor...

Inmiddels is de warmte hier weer voorbij, reden, frisse wind..

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:39

CGJ12 schreef:

idje schreef:
Net als steekdraffen met 8-en en een voudige galopwisselingen waarbij ze 5 ?
drafpassen willen zien ipv 4 of 6.

drafpassen?????
Zolang jij er maar niet gaat zitten vind ik het best...........

Deze clownige vergissing was ik al aan het verbeteren terwijl jij aan het posten was.
Zo zie je maar, the clowns are everywhere

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:40

Hier ook en heb het juiste knopje ook gevonden, dus back to normal, voor zover mogelijk... Had ook nu PAS last van de warmte moeten zijn...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 15:44

NonnyNancy schreef:
Ik vind juist dat het wel goed gaat met
KNHS

en ZZGP, of zit ik er zo naast?
Ik snap ook niet waarom ze zo zeuren, ze lopen zelf 30 jaar achter want als ik mijn stand bekijk op de site, met hoeveel winstpunten ik nog heb, kan ik beter mijn protecollen bekijken want op die site staat nog steeds M2 met 8 winstpunten. Dat was toch echt wel weer 1.5-2 maanden geleden.
Startlijsten.nl vind ik goed werken. Ik vind niet dat ze erg achterlopen ofzo, de mensen zetten toch zelf de lijsten erop of vat ik het nou niet?

Wat redeneer jij krom, of begrijp ik het verkeerd???

--> Je vindt dat de KNHS goed werkt, maar de stand M2+8 klopt niet. Dan doet de KNHS het dus NIET goed.........
--> Startlijsten vind jij goed werken (dat is NIET van de KNHS en de KNHS wil dat om zeep helpen)...........

Conclusie?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:47

Het gaat hier wel erg off topic, Ik begrijp uit de eerste post dat de stichting ZZGP er gewoon helemaal de brui aan geeft, en dat "dus" alles door de verenigingen van de KNHS geregelt moet gaan worden?
Ik zie dat hier igg nog niet gebeuren, de meeste terreinen hebben een soort grasmat waar je nog geen eens met een trekker fatsoenlijk kunt rijden, laat staan wissels om de pas kan maken.... En dan zouden wij, als club, die wedstrijden moeten gaan organiseren??? Dat gaat toch ver boven de pet van de normale basis verenigingen?

Dus moet de KNHS er of te wel veel geld in pompen en regionale ZZGP terreinen beschikbaar stellen, incl personeel of ze moeten op de knieën voor de stichting lijkt me. Persoonlijk zou ik op de knieën gaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:51

Ze hebben gewoon teveel ego om op de knieen te gaan voor het ZZGP.

Zucht waar is de oude NVDR gebleven?

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:56

amondi schreef:

Dus moet de KNHS er of te wel veel geld in pompen en regionale ZZGP terreinen beschikbaar stellen, incl personeel of ze moeten op de knieën voor de stichting lijkt me. Persoonlijk zou ik op de knieën gaan.

Ik ook, maar ik vrees dat de KNHS erg stijve knieen bezit.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 16:05

amondi schreef:
Het gaat hier wel erg off topic, Ik begrijp uit de eerste post dat de stichting ZZGP er gewoon helemaal de brui aan geeft, en dat "dus" alles door de verenigingen van de KNHS geregelt moet gaan worden?
Ik zie dat hier igg nog niet gebeuren, de meeste terreinen hebben een soort grasmat waar je nog geen eens met een trekker fatsoenlijk kunt rijden, laat staan wissels om de pas kan maken.... En dan zouden wij, als club, die wedstrijden moeten gaan organiseren??? Dat gaat toch ver boven de pet van de normale basis verenigingen?

Ik zie een andere variant ontstaan..........

De regionale verenigingen krijgen de ZZ-L en ZZ-Z in de maag gesplitst), inclusief bijbehorende prijzenschalen/jurykosten.
De LT en GP zullen wel weer amnestie krijgen bij de grotere wedstrijd-organisaties gok ik zo.
Net als de J/YR.....; die worden al helemáál "doodgeknuffeld" door de KNHS.......

Verder ga ik er in iedere geval NIET vanuit dat het Nederlandse A-kader in staking gaat en vrijwillig niet naar de Wereldspelen trekt om de zaken eerst vooraf goed te regelen voor de ZZL t/m de GP.
Mijn "water" vertelt me dat het GP A-kader geen zak geeft om wat er met de ZZ-L en het ZZ-Z gebeurt...........
Dat heb ik met die helmen-ellende wel gemerkt.
Van je vrienden moet je het niet hebben.........

********* begint nu alvast stilletjes in een hoekje te huilen ********

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:13

Ach joh CG, gewoon zaterdag in Nieuwegein even snel je punten voor de LT binnen rijden.....

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:19

Maar toch is het afstoten, status aparte, van de ZZ-l en ZZ-Z al bezig.
Oosterwolde, Boijl en vast nog wel meer regoiconcoursjes, organiseren nu ook ZZ-L en ZZ-Z.

Dus wie weet zijn ze daar op uit, die 2 bij de basis en de LT en GP elitair en exclusief houden.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 16:32

amondi schreef:
Maar toch is het afstoten, status aparte, van de ZZ-l en ZZ-Z al bezig.
Oosterwolde,
Boijl
en vast nog wel meer regoiconcoursjes, organiseren nu ook ZZ-L en ZZ-Z.

BOIJL ????

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 16:35

Suzanne F. schreef:
[bla... bla...]

CGJ is niet zo egoïstisch als (blijkbaar) vele andere mensen en bekommert zich ook om het onrecht dat anderen aangedaan wordt.........
Waarom toch altijd weer die mentaliteit van "ikke, ike ike".............

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:37

dat lijkt me best maf, dat je straks basis en profs gewoon op dezelfde wedstrijd hebt, maar dat was inderdaad al een beetje aan de gang, op wat concoursen zijn naast basissport inderdaad al ZZL en ZZZ rubrieken. Aan de ene kant leuk om zo basis en profs bijelkaar te hebben, aan de andere kant gaat het op de organisatie inderdaad niet beter worden denk ik nee Ik was de eerste paar keer dat ik naar een ZZGP wedstrijd meeging erg onder de indruk van de goede organisatie