Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Karin schreef:Ik zou in dat soort situaties geen cola drinken. Dat is puur suiker (en niet de suikers die je nodig hebt om te presteren) vermengd met koolzuur, je kunt dan flink last van je maag krijgen bij inspanning en aan die suikers heb je sowieso niet veel, dat zijn 'snelle suikers'.
Bij mijn eerste wedstrijd over meer dan 80 km werd ik vlak na de finish niet lekker: duizelig, misselijk en ik kon nauwelijks meer op mijn benen staan, terwijl ik tijdens de rit nergens last van had. Het was toen bijna 30 graden. Achteraf bleek dat ik een tekort aan zowel suikers als zouten had (zie ook de reactie van Marion71 eerder in dit topic), ik had tijdens de rit wel gegeten en gedronken, maar alleen puur water. Daar krijg je wel vocht mee binnen, maar geen essentiële mineralen e.d. De organisatie van de wedstrijd heeft me toen direct een kom bouillon in mijn handen geduwd (die ik kokhalzend slokje voor slokje heb leeggedronken, zo misselijk voelde ik me, maar het hielp wel).
Ik gebruik nu op advies van iemand die internationale wedstrijden rijdt een hypotone sportdrank: Maxim, zie http://www.maxim.nl - ik gebruik de Energy Drink in poedervorm, die je mengt met water. Sindsdien nooit meer last gehad van een flauw of duizelig gevoel op warme dagen. Ik drink het ook regelmatig tijdens en na een intensieve training op een warme dag (of zoals vandaag tijdens een dagje Efteling). Ik koop het bij de fietswinkel, ca. 10 euro voor een pot van 480 gram, maar daar doe ik vrij lang mee: daar kun je heel wat bidons mee vullen.
borrie01 schreef:ik ben vannochtend toch maar even naar de dokter gegaan want voelde me vandaag ook niet lekker. hij constateerde dat ik een hele lage hartslag had. ben net naar het ziekenhuis geweest voor ene hartfilmpje en bloed laten prikken. het komt waarschijnlijk door het warme weer. maar toch voor de zekerheid aar even na laten kijken. krijg donderdag de uitslag.