Praten tijdens de proef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daisies

Re: Praten tijdens de proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:23

Het mag niet, Dus zou ik het zowiezo niet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:58

Als ik een proefje moet rijden klik ik ook heel af en toe. Gewoon om het paard even net dat extra's aan power te geven. Dit staat dan ook wel op mijn protecol wat ik jammer vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:45

Nee, ik vind het ronduit storend als iemand de klikken en te klakken op zijn paard zit. Mijn paard moet leren reageren op mijn lichaamshulpen, en niet op geluiden. Die mag je immers ook niet op wedstrijd gebruiken. Mijn paard is vrij heet wat dat betreft, als ik met iemand in een bak rijd, die om de seconde het paard een klets met de zweep geeft, of continu tegen het paard praat of op zijn kop geeft, reageert hij daar heel erg op. Dat is erg vervelend!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:39

Ik leer de paarden speciaal dat Prrrr = Ho. Prrr kun je nl. met bijna gesloten lippen doen en Hoooo niet. Als een paard wat heet wordt in de proef heb ik daar toch wel voordeel van.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 11:46

Ik snap het wel dat het niet mag, je moet je paard rijden en stel je heb hem aangeleerd om op het commando hooo of prrr halt te houden of een overgang terug te maken dan rij je die overgang eigelijk niet

robbiespaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 13:53

ik heb in de a een proefje gedaan op het paardje van mijn zus ze was net 4 maanden onder het zadel ze deed het leuk en goed werden eerste maar heb wel gepraat met haar onder de proef om haar te belonen als ze het weer goed had gedaan wel zachtjes ze ging nog net niet naast haar hoefjes lopen zo trots voelde ze zich volgens mij als ze iets goed had gedaan was echt heel trots op haar en mijn zus helemaal

mymyhorses

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:06

ik praat tijdens de proef heel soms tegen mijn paard. maar klikken niet(is niet nodig bij haar).. mijn paard is 5 jaar en ik vind het belangrijk om haar te belonen met stem als ze het goed doet.

Superbabey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 14:57

Mijn instructrice zegt altijd: geen geluid, meer kuit. In mijn proevenboekje staat dat praten niet mag maar misschien is dat ergens anders niet zo.