Eigenlijk is het niet eerlijk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rachacha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:53

Het leven is niet eerlijk Als je niet tegen (al dan niet opbouwende) kritiek kan moet je maar niet aan dresuurwedstrijden beginnen. Jij vond je proef goed gaan, jury vond van niet? Pech. Jury deelt de punten uit. Zo zit het wereldje in elkaar, je kan gaan zeiken of de volgende keer (nog) beter je best doen. Kom je veel verder mee denk ik

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:20

Wat is het probleem?
Dit weet je van tevoren, als je er niet tegen kan ga je geen dressuur rijden. Vrij simpel.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:27

ze heeft les van die vrouw en ze liggen elkaar niet ..
ieder zen mening erover..
maar als jij met je paard keihard door de bak heen sjeest en een ander heel netjes .. dan hoort diegene die netjes rijdt toch wel paar puntjes meer te krijgen ..

gelukkig rij ik geen dressuur zal ik ook nooit van me leven willen doen..

nu genoeg gezeurd..
ik heb het gezien dus punt klaar over uit !

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:29

en verder heb ik geen probleem ..

dit topic is geopend dus ik reageer er gewoon op..

Rachacha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:16

@ MaSbeL: Gaat het hier om een onderlinge wedstrijd of niet?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:37

Ik vind juist springen niet eerlijk!

Bij dressuur kun je een foutje maken( of 2 of 3) en nog een WP rijden.
Als je bij springen 1 minuscule foutje hebt, dan lig je eruit. Ook al spring je de 8 andere hindernissen nog zo mooi! Krijg je voor stijl 59 punten en mooi geen prijs, die gaat naar iemand met stijl 45 maar een paard dat uit zichzelf wel springt.....

Nee, geef mij maar dressuur, wel toegegeven dat je het jurysysteem moet leren waarderen. En soms tref je echt een jury waarvan je denkt,"shi... hij! maar die geeft nooit punten aan iemand van onze vereniging.... Kan je nog zo mooi en goed rijden, punten krijg je niet... Ze zijn er, maar je moet met een lantaarntje zoeken.
Veruit de meeste juries zitten er voor de ruiters, of het goede of slechte juries zijn, maakt niet uit. Ze gaan echt niet iemand bevoordelen omdat ze zo'n mooi paard hebben.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:45

neee niet onderling gewoon officiele wedstrijd..

en t gaat er niet om omdat het een vriendin van me is hoor .. dat andere meisje ken ik ook .. tuurlijk gun je iedereen de meeste punten .. maar dit vondt ik gewoon te erg..
als je iemand niet mag , dan hoef je niet zo ineens overal punten van af te halen , terwijl ze super reedt..

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:47

en ik zeg ook niet dat elke jury zo is ,,, deze vrouw toevallig gewoon wel.. ( vindt het trouwens zowiezo niet kunnen dat ze op die club jureert...omdat ze er ook al les geeft )

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:13

ik moet zeggen dat de laatste tijd de jury bij mijn proeven de spijker op de kop slaat
maar ja, lekker boeiend als het eenkeer niet positief is. niet elke jury houd van elk type paard.
het zou niet mogen, maar ik kan ergens in mijn achterhoofd ook wel in denken dat een jury geboeider kan kijken naar een combi die knalt, dan naar een willem en mij, waar impuls soms nog wel heel ver te zoeken is. maar dat neemt niet weg dat ik trots ben op mijn vent en dat ik weet wat hij nooit kon en nu allemaal heeft bereikt in ons eigen tempo. ik krijg er voldoening uit, met of zonder leuk jury commentaar/punten.

@masbel: tis geloof ik ook verboden om eigen instructeurs te laten jureren op eigen bodem.

Anieke89

Re: Eigenlijk is het niet eerlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:13

Ik vind het gewoon belachelijk dat de meeste dresuurruiters de jury de schuld geven van de lage punten. Een jury is ook maar een mens, en die kijkt misschien wel anders tegen dingen aan dan dat jij er tegenaankijkt. Als je gewoon een goede proef neerzet moet de jury je wel punte geven, daar kunnen ze gewoon niet onderuit.
En als je niet tegen de kritieken van een jury kan moet je geen dressuur gaan rijden!

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 12:36

MaSbeL schreef:
ze heeft les van die vrouw en ze liggen elkaar niet ..
ieder zen mening erover..
maar als jij met je paard keihard door de bak heen sjeest en een ander heel netjes .. dan hoort diegene die netjes rijdt toch wel paar puntjes meer te krijgen ..

gelukkig rij ik geen dressuur zal ik ook nooit van me leven willen doen..

nu genoeg gezeurd..
ik heb het gezien dus punt klaar over uit !

sorry maar is het dan niet tijd om een andere instructeur te zoeken..!?
en heeft die leuke vriendin van jou misschien ook iets (in de ogen van die instructeur) onredelijks gedaan..?!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:32

Ik ben het helemaal met zoutje 2006 eens: "belachelijk dat de meeste dresuurruiters de jury de schuld geven van de lage punten"!!

xxxLotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 20:45

Dressuur is inderdaad gewoon je eigenkeus! stom dat ik daar eerst zo stom over na dacht!

Ik heb zelf nooit problemen met de jury gehad, ze hadden namelijk altijd gelijk.....

riverwoods

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:23

Dressuur is en blijft een jurysport.
Als je daar voor kiest, dan moet je niet gaan lopen zeuren over "niet eerlijk"

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:48

Vraag me af of Masbel hierboven de boel in de maling neemt... en ik hoop het eigenlijk ook...

Want omg, wat een dom verhaal zeg. Ronduit beledigend ook voor de jury. Men schijnt te denken dat objectief kijken en beoordelen zo moeilijk is...nou geloof me, dát is echt niet het lastige van jureren hoor.

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:00

maar gaat het er ook om welke kleur je pony heeft, byv. dat als je een schimmel hebt, dat je gewoon al minder punten krijgt, omdat t een wit/grijze is. tjah, ik weet het ook niet, k vraag het maar, maar ik had het ergens gehoord, bij me paard..

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:03

Dressuur zal en blijft gewoon een jurysport. Je kan er eigenlijk niet veel tegen doen, het is altijd zo geweest. Vele mensen vinden het wel erg en de andere weer niet. Het zij zo.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:06

shrOnatje schreef:
maar gaat het er ook om welke kleur je pony heeft, byv. dat als je een schimmel hebt, dat je gewoon al minder punten krijgt, omdat t een wit/grijze is. tjah, ik weet het ook niet, k vraag het maar, maar ik had het ergens gehoord, bij me paard..

Hoe oud ben je???? 5 of zo?? Geloof je ook nog in Sinterklaas?
Er lopen schimmels op de olympische spelen.
Je krijgt gewoon de punten die je verdiend en dat is heel eerlijk!

Sharonaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:17

sorry hoor, maar het is maar een vraag, en ik heb het gehoord, en dus ook een topic van geopent, en het is idd zo dat sommige schimmels toch minder punten kregen enzo..
dus Amondi: je hoeft niet gelijk zo'n bericht te plaatsen..

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:10

Ik ga gillen van dit topic...het is toch niet toevallig 1 april of zo? Afbeelding

hierboven schreef:
en het is idd zo dat sommige schimmels toch minder punten kregen enzo..

Tuurlijk, schimmels zijn er om Sinterklaas mee te vervoeren, Friezen horen voor een kar, bonte paarden moeten gewoon zorgen dat ze melk geven, alle bruintinten kunnen het beter bij strandritjes houden, behálve natuurlijk als ze lichte manen en staart hebben, dan zijn ze om strikjes in te hangen en mee te wandelen, jij moet eens even een paar jaar in de sport rond gaan kijken en ik moet snel een ander topic op gaan zoeken.

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:35

ik denk dat je maar niet moet gaan dressuren als je je hier druk over maakt,, mij kan het niet schelen hoeveel punten ik krijg oke een wp is fijn,, maar als ik voor mijn gevoel vooruit ga en m'n pony lekker loopt betekend dat voor mij veel meer,, dan een wp verdienen met een 1e plek terwijl je er geen goed gevoel over had..

Rachel_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:37

Dat is zo. Bij springen kunnen ze er niks aan veranderen. Dan is het gewoon wat het is.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 06:08

Waarom open je nu weer een apart topic over die schimmels...

Ik zit ook verkeerd, niet goed voor de bloeddruk, wat een sneue onzin!( geleende uitdrukking)
Ga eerst eens starten, dan weet je hoe het is.

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:47

diepe zucht............

Jury´s kunnen niet om je heen als je goed rijdt, en dat doen ze ook niet. Commentaar op de jury geven is makkelijker als een goede proef neerzetten....

mmaverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 12:56

helaas is dit zo'n discussie die al ontelbare keren is gevoerd.

Dressuur is een jurysport. Als je daar niet tegenkunt dan moet je er niet aan meedoen.

Ik hoor vaak heel veel geklaag (in 60% van de gevallen van mensen die 'groen zijn' ) dat de jury 'geen verstand' heeft en zijn of haar proef te laag heeft beoordeeld.

Maar wanneer hoor ik nou eens iemand klagen dat ie teveel punten heeft gekregen?

Dus eigenlijk is het zo: neem een gemiddelde van je punten, dan kijk je er misschien anders tegen aan.