springen op blote voeten. paard niet beslaan.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 10:47

Ja ik start dressuur, M zonder ijzers nooit problemen mee, want als het nat is start ik toch niet, ook niet MET ijzers en als het niet nat is heeft hij geen ijzers nodig

Iwandy

Re: springen op blote voeten. paard niet beslaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:52

Mijn pony staat niet op ijzers, voor zover ik weet heeft hij ook nog nooit ijzers onder gehad. Bij mij gaat het altijd goed. Gisteren hebben we nog gesprongen op wedstrijd en het was best wel nat, toch had ik als 1 van de weinigen geen last van glijden of een onzekere pony op die blubberbodem.
Ik heb wel andere ponys gezien die begonnen te glijden (met ijzers en kalkoenen dr in) voor zover ik me kan herinneren het ik 1 glijder zonder ijzers gezien door de hindernis heen gleed maar die was ijzers gewend. (de combinatie bleef wel overeind gelukkig)
En als er echt een laag drek ligt maakt het volgens mij helemaal niet meer uit of je nou blootvoets of met ijzers met kalkoenen springt, die glijden dan ook wel.
Dus, ik vind dat het van het paard afhangt of er ijzers e.d. ondermoeten of niet. Bij mijn pony hoeft het niet, bij anderen misschien wel.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 20:11

maar het is dus niet gevaarlijk dat ik het nu probeer met alleen voor ijzers??

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 19:42

ieder moet dit voorzich bepalen maar ik dressuur en spring nooit meer zonder ijzers en stiften!!!
je kunte r ook voor kiezen om in de winter het paard niet vd ijzers af te halen en gewoon te laten zitten! maar goed probeer het een keer en je merkt van zelf hoe jouw paard reageert. ik kan met die van mij nog geen grote volte galoperen of hij word onzeker. succes

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:17

abcde schreef:
ieder moet dit voorzich bepalen maar ik dressuur en spring nooit meer zonder ijzers en stiften!!!
je kunte r ook voor kiezen om in de winter het paard niet vd ijzers af te halen en gewoon te laten zitten! maar goed probeer het een keer en je merkt van zelf hoe jouw paard reageert. ik kan met die van mij nog geen grote volte galoperen of hij word onzeker. succes

ja ik moet het denk ik eerst ervaren ik moet woensdag avond voor het eerst..maarja het is wel slecht weer (geweest)... kan ik het wel proberen de komende 2 wedstrijden? (zijn in 1 week) want als ik niet zonder probeer weet ik ook niet hoe ze dan reageert (ik heb voor wel ijzers hoor) maarja aan de andere kant als er wat gebeurd.. wat raden jullie aan? ik denk zelf aan eerst proberen omdat sommige zeggen dat je evengoed kan gaan glijden..