altijd aan het been,tussen de hekjes niet meer!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

S_a_n_n_e

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:29

dit is inderdaad heel irritant, mijne heeft het ook lang gedaan. hij was dan zo gespannen en voelde ineens niks meer leek het wel. Thuis toch veel geoefend en nu gaat het beter.

Laureentje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:38

Was die van mij maar een beetje zoals die van jullie. Ik heb mijn handen vol om haar rustig en bij me te houden op concours. Ik rijd B dressuur en het enige dat mevrouw wil doen is rennen, bokken gek doen, doe alsof je een stoere hengst bent (dat commentaar heb ik al eens gehad van toeschouwers, goh wat een mooie hengst, ja zeker voor een merrie). Ik rijd dus ook zonder sporen en zonder zweep. Dat eerste is lastig, omdat je volgens mij vanaf Z of M al? met sporen moet rijden? Zal niet zo goed lukken, maar misschien groeit ze er nog overheen. in ieder geval is het voor mij altijd longeren zodat ze de echte gekkigheid eruit kan lopen aan de longe en ik geen gevaarlijke capriolen hoef uit te voeren.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 08:48

Goh, een bekend probleem. In m'n laatste proef was die van mij ook weer zo. Je kan dan drijven tot je een ons weegt. Op een gegeven moment gaf ik hem een tik (dan maar op 1 onderdeel wat punten minder) en wat doet meneer: bokt een keer lomp naar de zweep en kakt nog verder in.
Het enigste verschil met jullie is dat ik weet dat ik in de proef anders ga rijden. En ik kan daar niets aan doen. Zodra ik mag beginnen, gaat er bij mij een knop om.
Vandaag heb ik wedstrijd en ik ga het eens proberen met (natuurlijke) kalmeringsmiddelen. Eens kijken of dat bij mij kan helpen.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 14:35

In de proef ben je toch altijd geconcentreerd op je proefje rijden,dat voelen paarden ook dondersgoed aan.Je hebt gewoon wat minder aandacht voor het rijden zelf.Gewoon proberen idd om ze slimmer af te zijn.

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:52

Ik zou gewoon thuis oefenen zonder zweep, ik rij ook zonder zweep thuis en in de proef.. geen enkel probleem..

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:14

Ik heb een paard die vooruitdenkt Ik kan dus nooit thuis eerst het proefje gaan oefenen, want dan gaat hij op de wedstrijd bij AX binnenkomen al 5 meter voor X op de rem, omdat hij weet dat hij moet halthouden. Dit oefen ik dus thuis op een andere letter Ook weet hij dat het serieus is, voelt hij natuurlijk aan mij, beetje spanning, en daar heeft hij geen zin in en dan is hij niet meer voor het been en gaat zelf oefeningen verzinnen of springt bijvoorbeeld verkeerd aan in galop. Leuk Ik oefen nu in het weiland, waar hij geen aanleuning heeft, wat hij wel in de bak heeft, en hij moet dus extra op mij letten, wat ik van hem vraag Verder hou ik hem constant bezig, zodat hij niet de kans heeft om iets uit te vreten. Dus veel overgangen en oefeningen vragen, misschien heb je hier iets aan.

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 15:22

Vonnie84 schreef:
Goh, een bekend probleem. In m'n laatste proef was die van mij ook weer zo. Je kan dan drijven tot je een ons weegt. Op een gegeven moment gaf ik hem een tik (dan maar op 1 onderdeel wat punten minder) en wat doet meneer: bokt een keer lomp naar de zweep en kakt nog verder in.
Het enigste verschil met jullie is dat ik weet dat ik in de proef anders ga rijden. En ik kan daar niets aan doen. Zodra ik mag beginnen, gaat er bij mij een knop om.
Vandaag heb ik wedstrijd en ik ga het eens proberen met (natuurlijke) kalmeringsmiddelen. Eens kijken of dat bij mij kan helpen.

Hier heb ik ook last van,zodra ik een proef moet rijden,gaat er een knop bij mij om.
Blando kakt ook zo lekker in..Ik had hem eerst met inrijden super voor elkaar..Ben de bak ingedraaft,heb hem een klap verkocht.En toen liep ie super

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 17:22

Watch_Me schreef:
Vonnie84 schreef:

Hier heb ik ook last van,zodra ik een proef moet rijden,gaat er een knop bij mij om.
Blando kakt ook zo lekker in..Ik had hem eerst met inrijden super voor elkaar..Ben de bak ingedraaft,heb hem een klap verkocht.En toen liep ie super

Ik heb het afgelopen zondag geprobeert met natuurlijke kalmeringsmiddelen. Ik heb al lang niet meer zo'n lekkere proef gereden. Het ging erg goed. Ik was 6e van de 23 met 190 punten. Dus die pillen gaan voorlopig even mee .

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 21:06

Gefeliciteerd! Dat is een goede oplossing.

Moska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:22

Mag ik vragen wat voor kalmeringsmiddel dat is? Ik heb er zelf ook een beetje last van namelijk....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:29

Valeriaan werkt nog wel eens op jezelf

Moska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:52

Heb ik al eens eerder gebruikt voor iets anders. Kreeg alleen maar last van slapeloosheid en hartkloppingen. Niet zo'n fijne ervaring dus.

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 22:36

Moska schreef:
Mag ik vragen wat voor kalmeringsmiddel dat is? Ik heb er zelf ook een beetje last van namelijk....

Deze heb ik:
Afbeelding
Afgelopen zondag heb ik ze weer gebruikt. Voor mij werkt het echt perfect. Ik kon deze proef ook weer rijden, i.p.v. wat rond sturen als een verkrampte holbewoner (waardoor mijn paard terug komt in tempo).