Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Had een bonte op het oog , i love bont 

Kitty schreef:Mijn instructrice rijdt ZZ-Licht met haar bonte en ik geloof dat ze inmiddels de punten voor ZZ-Zwaar heeft.
Allemaal al jaren geleden hoor!
. Misschien komt dit niet door de kleur maar door haar bouw maar ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik minder punten kreeg doordat ze bont is. 
diehdieh schreef:Volgens mijn instructeur kunnen een heleboel jury's inderdaad niet echt een bont paard of een schimmel waarderen.
Ik was ongeveer 2 maanden geleden namelijk op zoek naar een paardje. En toen ik hem belde om te zeggen dat ik een heel leuk bont paardje had gezien die nog zadelmak gemaakt moest worden enzo zei hij "van bonte paarden moet ik huilen".
Dat is dus gewoon zijn smaak, en ik vindt de meeste bonte paarden wel leuk. Ik vindt platenbont het mooiste.
Maar hij zei dat je extra netjes moet rijden om met een bonte hoge punten binnen te halen.
Dus als een bruin paard en een bont paard even goed rijden dan wint de bruine het sowieso volgens hem.
Uiteindelijk is het voor mij een zwart paard geworden, want die bonte had geen goede beentjes
Als jij een paard wil kopen wat jou naar het zin in en deze is verder gezond dan kan hij daar best op oordelen om door die kleur heen te kijken. Als hij dan zou zeggen "joh bont is niet mijn meest favoriete kleur" klaar...
Maar als jij een paardje zoekt moet je een kopen die jij leuk vind en bij je vind passen, want hoe goed je ook rijd die verdiende punten komen echt wel binnen...
In de tijd dat ik geen vossen wilde, had ik een vos als eigen paard en verzorgpaard. Als nieuwe paard wilde ik graag een schimmel, maar zeker geen zwarte, want die heeft iedereen nu staan, drie keer raden wat er nu staat
vbps schreef:Leve de bonte paarden!
ik heb zelf ook een bonte daar rijd ik nog geen wedstrijd mee.. ik denk niet dat de jury op kleur let hoor:p
Er loopt in de HK overigens een centraal bonte warmbloed paarden topic mochten jullie offtopic gezellig verder mee willen kleppen
mickyy_ schreef:Helaas wel gelijk..
bij sommige wedstrijden mag je geloof ik niet eens met 'n bonte starten..
vind ik erg stom :S
Het gaat toch om hoe je de oefeningen doet..
RUBYWHITE schreef:diehdieh schreef:Volgens mijn instructeur kunnen een heleboel jury's inderdaad niet echt een bont paard of een schimmel waarderen.
Als ik zo`n instructeur had ging ik gelijk opzoek naar een ander...Als jij een paard wil kopen wat jou naar het zin in en deze is verder gezond dan kan hij daar best op oordelen om door die kleur heen te kijken. Als hij dan zou zeggen "joh bont is niet mijn meest favoriete kleur" klaar...
yousra schreef:volgens mij zien ze veel liever een zwart paard of een donkerbruine.