Bonte paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: Bonte paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:42

Geen idee waar jullie allemaal wedstrijden rijden hoor, maar hier in het noorden (friesland-groningen-drenthe) zie ik geregeld mooie bontjes lopen...of zou dat komen omdat Samber zo vlakbij staat

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:42

Btw er zijn echt wel bontjes die hoog in de sport lopen. Kijk maar naar Linda vd Ploeg met haar Cool Cracker S, Danielle Keur, Laura Zwart...

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:45

ik heb zelf een bontje en dat is een toppertje in dop al zeg ik het zelf, ik ben ook wel nieuwschierig naar hoe er over bont wordt gedacht in de dressuur. Je hoort het wel vaak dat ze ondergewaardeerd worden, toch zie ik ook wel bonte paarden op hoger niveau. (Primo Penotti, Pina Collada, Sammartini en vroeger Samber)

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 07:58

Mijn instructrice rijdt ZZ-Licht met haar bonte en ik geloof dat ze inmiddels de punten voor ZZ-Zwaar heeft.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:03

Ik vind bonte paarden die hoger niveau rijden altijd mooie blikvangers..

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:13

Damn , dan zal ik maar een andere dekhengst voor [***] zoeken Had een bonte op het oog , i love bont

Ik kom niet vaak bonte tegen op concours , maar als ik er eentje tegen kom valt ie wel op
Ik was dit seizoen op wedstrijd en mijn vriendin werd eerste met haar bruin paard. Nou bleek dat de jury gewoon niet van vosjes hield , dus dat was dan pech voor mij. Dressuur is en blijft een jurysport , en daar zal niets aan veranderd kunnen worden.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:24

Kitty schreef:
Mijn instructrice rijdt ZZ-Licht met haar bonte en ik geloof dat ze inmiddels de punten voor ZZ-Zwaar heeft.

Wie is jou instructrice als ik vragen mag?

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:41

Ik werd er met mijn vosruin altijd uitgereden door een prachtige bonte hengst, en ook bij de NBVRkampioenschappen district Zuid in de B werd ik tweede achter een bonte Allemaal al jaren geleden hoor!
Wanneer jij je bonte netjes voorstelt is het zeker geen nadeel denk ik.

irmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:52

ik heb dat inderdaad ook vaker gehoord! snap nietzo goed waarom er problemen worden gemaakt over de kleur van een paard/pony/shet!!
en dat als de jury het paard niet mooi vind dat ze dan gelijk negatief zijn.
zelf vind ik ze ge-wel-dig.!! ik vind het zo mooi die vlekke!!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 07:41

Ik heb ook een bonte maar heb juist het idee dat ik vaak overgewaardeerd wordt . Misschien komt dit niet door de kleur maar door haar bouw maar ik heb eigenlijk nooit het idee gehad dat ik minder punten kreeg doordat ze bont is.

JanineN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 07:55

een vriendin/stalgenoot van mij heeft een bont paardje van Neron
hij is nu 8 dacht ik...en loopt M1 dressuur en L springen
Nimber:
Afbeelding
dit was 4 februari met de regiokampioenschappen
kan helaas geen spring foto's vinden
maar ja hier dan nog een andere foto
Afbeelding

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:03

Volgens mijn instructeur kunnen een heleboel jury's inderdaad niet echt een bont paard of een schimmel waarderen.
Ik was ongeveer 2 maanden geleden namelijk op zoek naar een paardje. En toen ik hem belde om te zeggen dat ik een heel leuk bont paardje had gezien die nog zadelmak gemaakt moest worden enzo zei hij "van bonte paarden moet ik huilen".
Dat is dus gewoon zijn smaak, en ik vindt de meeste bonte paarden wel leuk. Ik vindt platenbont het mooiste.
Maar hij zei dat je extra netjes moet rijden om met een bonte hoge punten binnen te halen.
Dus als een bruin paard en een bont paard even goed rijden dan wint de bruine het sowieso volgens hem.
Uiteindelijk is het voor mij een zwart paard geworden, want die bonte had geen goede beentjes

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:20

diehdieh schreef:
Volgens mijn instructeur kunnen een heleboel jury's inderdaad niet echt een bont paard of een schimmel waarderen.
Ik was ongeveer 2 maanden geleden namelijk op zoek naar een paardje. En toen ik hem belde om te zeggen dat ik een heel leuk bont paardje had gezien die nog zadelmak gemaakt moest worden enzo zei hij "van bonte paarden moet ik huilen".
Dat is dus gewoon zijn smaak, en ik vindt de meeste bonte paarden wel leuk. Ik vindt platenbont het mooiste.
Maar hij zei dat je extra netjes moet rijden om met een bonte hoge punten binnen te halen.
Dus als een bruin paard en een bont paard even goed rijden dan wint de bruine het sowieso volgens hem.
Uiteindelijk is het voor mij een zwart paard geworden, want die bonte had geen goede beentjes

Als ik zo`n instructeur had ging ik gelijk opzoek naar een ander... Als jij een paard wil kopen wat jou naar het zin in en deze is verder gezond dan kan hij daar best op oordelen om door die kleur heen te kijken. Als hij dan zou zeggen "joh bont is niet mijn meest favoriete kleur" klaar...

Vaak heb ik mensen die tegen mij of mijn bijrijdsters zeggen "ik hou niet van bont maar deze vind ik wel heel mooi" , dat zijn gewoon eerlijke en leuke complimenten... Maar als jij een paardje zoekt moet je een kopen die jij leuk vind en bij je vind passen, want hoe goed je ook rijd die verdiende punten komen echt wel binnen...

@ Dancer

Jou paardje is ook gewoon een bonte-beauty

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:24

Diehdieh - een goed paard heeft geen kleur In de tijd dat ik geen vossen wilde, had ik een vos als eigen paard en verzorgpaard. Als nieuwe paard wilde ik graag een schimmel, maar zeker geen zwarte, want die heeft iedereen nu staan, drie keer raden wat er nu staat
Je hebt altijd jury's die dit-of-dat zelf liever niet op stal hebben, maar dat wil niet zeggen dat je daarmee geen punten kunt rijden!

vbps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:33

Leve de bonte paarden!
ik heb zelf ook een bonte daar rijd ik nog geen wedstrijd mee.. ik denk niet dat de jury op kleur let hoor:p

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 11:43

vbps schreef:
Leve de bonte paarden!
ik heb zelf ook een bonte daar rijd ik nog geen wedstrijd mee.. ik denk niet dat de jury op kleur let hoor:p

even offtopic, grappig dat je een bonte man pedro genaamd hebt Er loopt in de HK overigens een centraal bonte warmbloed paarden topic mochten jullie offtopic gezellig verder mee willen kleppen

bemoeial

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:05

mickyy_ schreef:
Helaas wel gelijk..
bij sommige wedstrijden mag je geloof ik niet eens met 'n bonte starten..
vind ik erg stom :S
Het gaat toch om hoe je de oefeningen doet..

Dit is onzin! je mag alle kleuren starten. In Bergschenhoek is een Tinker die Z1 loopt met 18 wp. Hij wint bijna overal met z'n pony stokmaatje tussen de dressuurjoekels.

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:21

Bij de knhs wedstrijden op mijn manege in Diemen heb ik regelmatig een bont paard lopen. Hij gaat binnenkort Z2 starten. Hij is zwartbont en de jury's lopen weg met hem want hij haalt rap zijn punten.

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 20:25

Ik ga volgende week met mijn bonte kanjer M2 starten.
Tja moet eerlijk zeggen dat er echt wel juries zijn die er echt niet van houden.
En hier in Zuid_Holland kom ik haas nooit andere bonte tegen, heel sporadisch.
Ik hou er wel van, ik sta ook bekend in de buurt als:
Die meid met die gave bonte.

Hier nog een fotootje van hem toen we nog L1 reden:

Afbeelding

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:58

komt zij weer aan met haar kwijlbeest

Frankinero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 22:13

SORRY!

nee hoor grapje, morgen worden er up to date fotoos gemaakt, dus morgen kan je nog meer kwijlen maar ik zal je de link wel even duidelijk maken hoor hihi

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:31

RUBYWHITE schreef:
diehdieh schreef:

Als ik zo`n instructeur had ging ik gelijk opzoek naar een ander... Als jij een paard wil kopen wat jou naar het zin in en deze is verder gezond dan kan hij daar best op oordelen om door die kleur heen te kijken. Als hij dan zou zeggen "joh bont is niet mijn meest favoriete kleur" klaar...

Rubywhite

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:34

volgens mij zien ze veel liever een zwart paard of een donkerbruine.

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:37

yousra schreef:
volgens mij zien ze veel liever een zwart paard of een donkerbruine.

nee hoor; als je paard goed loopt scoor je heus wel; ook als is ie groen geel of paars!!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:43

Heb hier zat bonte paarden in het dressuur en springen goed zien lopen. Het gaat niet om de kleur, het gaat om de kwaliteit van je paard en jouw kunnen. En word je echt benadeeld door een jury lid omdat je het verkeerde ras of het verkeerde kleur paard hebt, dan moet je twijfelen aan de kwaliteit van de jury en niet aan jezelf!

Dus ruiters met bonte paarden: Zet je beste beentjes voor en laat ze een poepie ruiken!!!