Wanneer ergeren jullie je aan een Jury?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 18:39

Ik rijd zelf geen wedstrijden, maar ga altijd met een vriendin mee. Die had een keer 2 súper middendraven, nog nooit zo mooi gedaan. Kreeg ze twee 5'en. Had ze 154 , nou dan báál je echt hoor. [zij dan, en super chagerijnig ] Zelfs nog tig keer na gekeken op film enzo .. maja het is en blijft een jurysport.

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:15

ik erger me aan een jury als het vergeet punten in te vullen!
als het op naam jureerd of maar steeds 5/6 jes geeft.
dit vind ik echt allemaal zo erg!

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 22:37

In theorie is de jury inderdaad verplicht om te blijven, maar dit gebeurd in 99% van de gevallen niet.

SuMii

Re: Wanneer ergeren jullie je aan een Jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:15

"ik baal er wel eens van dat sommige juryleden en niet om blikken of blozen om tweeen en drieen te geven maar nooit ook maar een acht of negen durven uit te delen. Als je dan streng bent moet je ook rechtvaardig de andere kant op zijn en voor een echt goede oefening niet een 6 maar een 8 geven."

Inderdaad volledig mee eens!!!

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:54

SuMí schreef:
"ik baal er wel eens van dat sommige juryleden en niet om blikken of blozen om tweeen en drieen te geven maar nooit ook maar een acht of negen durven uit te delen. Als je dan streng bent moet je ook rechtvaardig de andere kant op zijn en voor een echt goede oefening niet een 6 maar een 8 geven."

Inderdaad volledig mee eens!!!

Ben het er ook mee eens, alleen komen die lagere cijfers op een gemiddeld concours nu eenmaal vaker voor dan de hoge en dat komt gewoon omdat er niet goed genoeg gereden wordt.

Judith29

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:05

Ik erger me niet aan jury's, maar soms zijn dingen onbegrijpelijk.....Mooie vrije stap een 5 ???

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:57

Een 5 krijgen in de B voor het halthouden en enkele seconden stilstaan terwijl je op video hebt dat hij perfect vierkant stond, niet op rust, vier hele tellen, en mooi nageeflijk
Of juryleden die niet kijken als je groet, het te druk hebben met weet ik het wat zodat ze onderdelen missen, jury's die keer op keer erg laag punten zodat de winnaar 150 pnt heeft...

Maar ach, er zijn ook zat hele goede en kundige, vriendelijke juryleden

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 13:01

Als je met 2 jury´s bijv. de Outdoor Regio rijd en hbij de ene een 2 haalt en bij de ander een 7.. That´s impossible..

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 15:09

Ik heb een keer gehad dat de rechtergalop echt bagger ging (verkeerde galop, steeds weer in draf) en de linker heel goed (gewoon netjes). Toen had ik twee punten hoger op de rechtergalop!
Dat klopt dus echt niet

DuchesS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:43

Ik heb me vandaag geergerd aan een jury, met inrijden bleef het gieten, dus mijn pony en ik waren doorweekt. Krgen we voor verzorging een 6!
Kunnen wij toch niets aan doen?
Heb ik voor niets in de koud zijn manen en staart gewassen die spierwit waren, schoon sjabrak, tuig en netjes ingevlochten.
Dat vind ik echt oneerlijk

lovelynutia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:45

Als de wonnaar bijna verlies punten rijd

Cappuccino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:21

Als de jury zoo laag punt terwijl je een nette proef hebt gereden

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:29

vorige keer zat ik in een L2 proef.
dus doorzitten tenzij lichtrijden gevraagd word

dus ik ging groeten, moest voorwaart in arbeidsdraf en C linkerhand.
Kreeg ik daarvoor een min 1 omdat ik op het verkeerde been zat
halloooo, ik moest doorzitten
na de wedstrijden jury niet meer gezien, die moest weg ofzo.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:47

Nannes schreef:
vorige keer zat ik in een L2 proef.
dus doorzitten tenzij lichtrijden gevraagd word

dus ik ging groeten, moest voorwaart in arbeidsdraf en C linkerhand.
Kreeg ik daarvoor een min 1 omdat ik op het verkeerde been zat halloooo, ik moest doorzitten
na de wedstrijden jury niet meer gezien, die moest weg ofzo.

Sorry

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 16:24

Wanneer er bij je 2e proef 'stukken beter dan de eerste' staat en je 10 pt. minder hebt.
Ik heb ook wel eens 136pt. met maar 4x commentaar (waarvan 2x middendraf 1x wijken en 1x verkeerde been)

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:57

Ik erger me aan een jury als je af moet groeten dat de jury dan niet op zit te letten maar aan de schrijfster iets uit zit te leggen met zijn handen.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:16

Pas geleden had de eigenaresse wedstrijd met Roxy, en ik 'groom' dan altijd. Rox is een haflinger, en nu worden we echt niet altijd gediscrimineerd hoor, dat wil ik niet zeggen om punten goed te praten.

Maar de betreffende jury zei gewoon doodleuk tegen de schrijfster (van onze vereniging, lekker slim) dat ze haflingers verschrikkelijk vond, en het woord haflinger bijna niet uit haar strot kreeg... Ja sorry hoor, maar als jij je voor een proef al zo uitspreekt, kan je dan nog wel objectief punten?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 09:58

Ik ben het niet met je eens Dribje. Ik zat gisteren bij een jury, en er kwam een fjord binnen in de M2.
Hij zei ook dat hij Fjorden verschrikkelijk vond en eigenlijk niet geschikt voor de dressuur. Maar uiteindelijk zette hij hem wel 2 keer op de tweede plaats, voor aardig wat langbenige kwpn´rs. Niet van harte, maar hij zei zelf dat hij er niet omheen kon. En het was niet zo dat die fjord het echt super deed en ver boven de rest uitstak, maar gewoon per oefening iets beter dan die anderen.

idje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 17:31

Juryleden die hun theorie en praktijk niet kennen.
V.b. In de regio zijn maar een paar juryleden die M mogen jureren.
Je krijgt dus vaak de zelfde jury.
Meisje rijdt M2 met haar pony en krijgt elke keer een zware onvoldoende voor het door 4 a 6 drafpassen van galop verwisselen bij steeds de zelfde jury.
Uiteindelijk vragen waarom altijd die onvoldoende.
Antwoord : je rijdt 4 passen draf en dat is te weinig.
De volgende keer bij die mevrouw rijdt het meisje 6 passen draf. Weer een 4.
Ja, je rijdt 6 passen, dat zijn er te veel.
Vraag: ja maar als 4 passen te weinig is en 6 te veel, wat moet je DAN doen voor een voldoende?
Antwoord : (Ja, het is niet te geloven) Je moet VIJF passen draf rijden.

Sorry mevrouw de jury, weet u dan niet dat je dan weer in de zelfde galop aanspringt als eerst?
En dat mag dus Z jureren.

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:44

Ik erger me eigenlijk nooit aan jury's. Ik heb vorig jaar wel een keer gehad dat ik een slechte proef had gereden. Mijn punten waren ook geheel terecht (ik geloof iets van 145 ofzo) maar dat er maar bij één onderdeeltje commentaar stond.

Dat vond ik echt zonde. Ik vind het altijd fijn om mijn coupon naast het proevenboekje te houden en te kijken waar het mis ging. Staat er bij één middengalop (dacht ik) een 5 en 'te weinig'. Gut, dat had ik ook nog nooit meegemaakt. Middengalop kreeg ik vaak een 5 voor. Maar bij andere onderdelen waar ik dan een 4 voor had stond niks. Tja, zet er dan een algemeen commentaar onder, maar zelfs dat niet. Nou ja, zoiets kun je alleen maar proberen te vergeten want het heeft toch geen zin om je er druk over te maken.

Maar verrekte zonde is het wel, want zelfs uit zo'n slechte proef kun je dankzij het commentaar nog lering trekken.

Nog even over die test in de BIT over de reglementen. Gut, wat een kleutertest zeg.

xLSZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:56

Iemand die mij weleens helpt met rijden had zo springwedstrijd en
ik was mee, zij had hartstikke haar best gedaan, paard ingevlochten
enz., komt in de achterbak iemand aanrijden zegt zo van;
"Ach moet je die dressuurmiep zien"
Iets van 2 weken later had degene die mij helpt weer wedstrijd
maar dan dressuur, en ja, die springer van toen was jury..
Mijn 'helper' komt na de proef trots toelopen van dat het zo goed
ging en dat het wijken veel beter ging, krijgt ze daarna in de
140 punten
Dus ik irriteer mij weleens aan juryleden die bevooroordeeld
zijn en mensen die ze niet mogen lage punten geven

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:58

Ik erger me eraan als een jurry bijvoorbeeld niet van tuigers houd en je daarom minder punten geven. En zo'n jury hebben wij weleens op de manege. Wij hebben een pensionpaard op de manege staan die een kruising is tussen een tuiger en nog iets, en hoppa zomaar 3en of 4en omdat het een tuiger is .

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:00

Ik erger me eraan als ik voor het eert in mijn leven mijn pony supergoed voel verruimen in draf en dat ik dan een 6 krijg (met de opmerking: mag meer erbij) terwijl ik vorige keer met een waardeloze middedraf op dezelfde pony en bij dezelfde jury een 7 kreeg. zo, dat is eruit!

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:05

wat te denken van een paard dat goed stapt, en van de spanning in draf echt opvallend veel taktfouten maakt.
beide een 6
dan vraag ik me soms toch af in hoeverre ik de andere punten nog serieus moet nemen.

remi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:07

Een nul krijgen voor een wissel die in tweeen was, en dan is de jury verdwenen voor de prijsuitreiking Het stond namelijk op video, dus hadden we er gezellig samen naar kunnen kijken