Hoe hoog ligt het niveau in de B ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:21

Ik vraag me af of jullie dan wel weten wat er onder nagevelijk wordt verstaan.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 16:26

Pfff ik heb ooit, lang, lang geleden op een onderling b proefje 166 punten gekregen terwijl ik niet eens wist wat nageeflijkheid was!

Josien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 17:32

Sammie schreef:
Ik vraag me af of jullie dan wel weten wat er onder nagevelijk wordt verstaan.

Vertel maar wat jij er onder verstaat dan

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 21:50

Qimm schreef:
Pfff ik heb ooit, lang, lang geleden op een onderling b proefje 166 punten gekregen terwijl ik niet eens wist wat nageeflijkheid was!

onderling dus

@josientjuhh, nee dus. Ik weet het, en ik vraag me af of jullie het wel weten. Niet met een wedervraag komen.

Josien_

Re: Hoe hoog ligt het niveau in de B ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:14

dit noem ik niet nageeflijk:
Afbeelding

en ik zal echt niet zo een perfecte uitleg kunnen geven van wat het is maargoed laten we weer on-topic gaan

blackstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 08:46

Ik ben wel in de drie wedstrijden die ik gereden heb äfgestraft" omdat mijn pony niet nageefelijk was. Stond maar dertig keer op mijn coupon.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:11

Sammie schreef:
Qimm schreef:

onderling dus

@josientjuhh, nee dus. Ik weet het, en ik vraag me af of jullie het wel weten. Niet met een wedervraag komen.

Onderling... clubkampioenschappen, wel serieus dus

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:16

Onderling vind ik niet serieus te noemen. 'clubkampioenschappen' of niet. Sorry en al helemaal niet als je zelf opnoemt dat je niet eens wist wat nagevelijkheid was.

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:09

Wat een discussie...........
Ik vind dat als je als ruiter vind dat je er aan toe bent om te starten, dat je gewoon moet gaan.

Het gaat erom wat je wil bereiken !
Wil je ervaring op doen dan is de B ideaal.
Wil je met 2 winstpunten naar huis of winnen, dan moet je paard minimaal L nivo kunnen lopen. Nageeflijk, ontspannen etc etc

Dus............het is maar wat je wil.
Ik vind de nieuwe B proeven helemaal niks.........veel te eenvoudig.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:40

er zijn anders verdomd weinig wp gevallen hier Zo eenvoudig waren ze blijkbaar niet

kiana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:37

Tja...........kan meerdere veelbesproken oorzaken hebben,

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 11:31

Sammie schreef:
Onderling vind ik niet serieus te noemen. 'clubkampioenschappen' of niet. Sorry en al helemaal niet als je zelf opnoemt dat je niet eens wist wat nagevelijkheid was.

Is al goed hoor

Perla

Re: Hoe hoog ligt het niveau in de B ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 09:51

Ik had gister een discussie met mn instructie die zei dat het in de B niet uitmaakt dat het paar niet op de achterhand loopt of voor rond is ....

ik zei dat ik het paard liever wat ronder en dus ook de achterhand er meer bij had

wat vinden jullie?

ik heb zaterdag mijn eerste wedstrijd met dit paard

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:10

Dat ligt er aan wat je op de achterhand lopen vind. Paard moet zeker wel z'n achterhand gebruiken en niet duidelijk op de voorhand lopen, anders krijg je daar wel een opmerking over. Over 'rond' was hier al een discussie over.

Gentle_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:37

In de B is nageeflijk lopen zeker niet het belangrijkst! Toen ik voor het eerst de nieuwe proeven klasse B moest schrijven(vorige week) reed denk ik de helft zijn paard niet nageeflijk reed, ook op de achterhand wordt in de B niet zo streng gelet, dit komt allemaal pas in de L1 Ohja, er is wel een verschil tussen niet nageeflijk en tegen de hand

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:49

Onderlinge is even heel wat anders dan een officiele wedstrijd

Ik heb afgelopen week wedstrijd gehad, vind de nieuwe proeven wel een vooruitgang. Je krijgt meer tijd om een onderdeel netjes af te ronden. De jury let dus wel op of je paard idd niet tegen de hand is, hier wordt je ook voor afgestraft! Ik heb genoeg paarden gezien van de week die absoluut niet nagevelijk liepen. Ze kijken nu meer naar de combinatie hoe ver je samen met je paard bent, of je hulpen goed doorkomen. Of je paard ook reactie geeft op de hulpen.

Judith: Je kunt altijd een paar proefjes mee pakken, je pony doet er dan wel ervaring door op en dat is natuurlijk al mooi meegenomen

Perla: Ze rekenen je nu nog niet erop af als je paard achter de loodlijn loopt. Het mooiste zou wel zijn dat je paard wat langer en lager over de rug loopt. Het opkroppen achter de loodlijn is natuurlijk zeker niet goed.

Ik had overigens wel een winstpunt en een 4e plaats

Hanna1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:35

Sammie schreef:
er zijn anders verdomd weinig wp gevallen hier Zo eenvoudig waren ze blijkbaar niet

Dat er geen winstpunten gereden worden kan ook aan de jury liggen, hoeft niet perse aan de ruiters te liggen. Er waren namelijk ook wedstrijden waar alleen maar winstpunten gereden werden...Voor de jury is het net zo nieuw als voor de ruiters...

Hanna1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 12:35

Sammie schreef:

Dat er geen winstpunten gereden worden kan ook aan de jury liggen, hoeft niet perse aan de ruiters te liggen. Er waren namelijk ook wedstrijden waar alleen maar winstpunten gereden werden...Voor de jury is het net zo nieuw als voor de ruiters...

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 08:49

Mijne was nog niet echt rond in de B, maar wel nageeflijk en scoorde hoge punten hoor

Nageeflijkheid is dat t paard ontspant in de kaak, en op eigen benen loopt. Tenminste zoiets zou ik t omschrijven.

Ik persoonlijk vind de B niet zo'n hoog niveau hebben maar toen ik m'n eerste B proefjes ging rijden wel, maar je groeit erin

En t geeft helemaal niets als het de eerste keer niet goed gaat hoor, ik had toen 136 en 150 punten ( 156 was 60% ) want hij ging r vandoor hah maar daarna alleen maar ( dubbele ) winst gereden.
De eerste keer is toch heel spannend en nieuw!
Vooral heel veel plezier toegewenst

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:58

nageeflijkheid bereik je door lekker veel afwisseling te nemen in het werk ... overgangen voltes stelling etc etc .... Dan heb je de achterhand er goed onder . Als je de hele tijd lichte druk (en dus geeeeen spanning ! ) op je teugels hebt en afentoe lichtjes vraagt komt het dier vanzelf naar beneden toe .

Bonechi_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:03

Ik denk dat je vooral uit moet gaan van ontspanning. Beter je paard iets losser laten voor dan dat hij terug trekt, beter niet helemaal aan de teugel dan een paard dat tegen de teugel is.

Sam_Elena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:38

Afbeelding
Vinden jullie deze pony nagevelijk? hij loopt wel te diep maar dat komt vooral omdat hy een te lange rug heeft en ik te zwaar was (overigens is het niet meer mijn pony om die reden)

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:58

de pony op de foto vind ik niet nageeftlijk, omdat er veel spanning bij de pony is en het lijkt of jij heel erg aan de teugels hangt (niet aanvallend bedoeld maar ik kan dit niet zo goed verwoorden)

Sam_Elena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 20:15

die teugels had ik daar echt heel licht vast, maar nu je het zegt lijkt het daar idd wel op, die pony was eigelijk altijd wel een beetje gespannen, hy kon gewoon ieder moment wegspuiten en hy is heel erg druk maar voor zijn doen was hy op het moment van de foto nagevelijk

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 07:58

Sorrie, maar je moet echt voor de loodlijn of misschien op de loodlijn uitkomen. Deze pony loopt in een hoek van 45 graden, bijna!
Teugels moeten echt veel meer lucht geven en je been moet er aan.

Daarbij loopt hij in telgang! Of althans zo lijkt het.
Als jij vindt dat hij voor zijn doen op deze manier nageeflijk loopt zou je hem beter niet kunnen uitbrengen, ook niet in de B.

Maar ik ben dan natuurlijk wel nieuwsgierig genoeg om te willen weten of je dat wel doet en zo ja, wat je punten zijn.