ElskedZ schreef:Zo dit is nog eens advies waarmee je iets kan!!!
Dank je wel....
Ja inderdaad!
Meerendeel stond ook in de Paard&Sport, trouwens.
Alleen dat van proef 33 niet geloof ik
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ElskedZ schreef:Zo dit is nog eens advies waarmee je iets kan!!!
Dank je wel....

dyaco schreef:oh dus in prenciepe hoef je dus niet te lichtrijden bij de kleine stukjes Hmmm dat is wel fijn !!
Tyrza schreef:Nu hoop ik wel dat ieder jurylid hier dan ook rekening mee houdt, want het is zeker wel even wennen met die nieuwe proeven om anders te gaan beoordelen.
Imo wordt het er voor het jurylid niet makkelijker op omdat er nu meerdere factoren meespelen bij een oefening: zo kan bij het ene paard een mooie rechtgerichtheid zijn, en bij het andere paard weer een fijne takt zijn.
En waar geef je als jury hier dan de voorkeur aan??

Esperanca schreef:Ik heb ook een truukje geleerd zodat het lijkt alsof je pony/paard ruimer stapt [of gaat stappen]; Gewoon mee deinzen. Niet normaal maar iets meer duwen. Ehm. Ja. Hoe leg ik dat uit
MissPromiss schreef:Haha gewooon meeduwen met je bekken?
Tyrza schreef:Door de verlenging in de hals moet het paard in zijn hele lichaam verlengen en door de aktiviteit zou je paard dus meer ruimte in de stappassen krijgen.
Nu is dit voor bepaalde rassen en ponys natuurlijk niet zo vanzelfsprekend. Probeer in ieder geval te laten zien dat je verlengt zonder contact te verliezen. Let er dan op dat het neusje er dus mooi uit komt.

Tyrza schreef:MissPromiss schreef:Haha gewooon meeduwen met je bekken?
Let hier mee op: door het meeduwen gaat je onderlichaam onrstiger worden en stoor je je paard in de beweging. Aangezien je ook een cijfer voor je houding en rijvaardigheid krijgt zou ik hiermee uit kijken.

MissPromiss schreef:Het neusje komt er volgensmij sowieso wel uit, zo ver zijn we nog niet namelijk
k heb een haflinger.. en opzich kan ze wel netjes lopen, ze is ook niet het "lompere" type haflinger.. maar.. ze is jong en we moeten veel oefenen.. want soms gewoon lastig is om haar idngen aan te leren!
Yvonnelind schreef:Ik werd in de L2 ongenadig afgestraft, omdat mijn paard rechtsom soms kantelt in kleinere wendingen en tijdens het laatste stukje wijken (als ik bijna bij de kant ben), dus het lijkt erop dat het rechtrichten een 'big isue' is al in het L2... Ik had verder voor mijn gevoel heel fijn gereden zonder fouten of wat dan ook, ik kon heel fijn zitten, maar toch moest ze volgens de jury haar rug losser laten. Ik had dus maar 167 punten (wat betekend dat ik volgens vroegere telling 143 punten had!!!!) Ik weet niet hoe ik dan moet rijden voor een winstpunt... kan maar beter ophouden, zucht...
En als je laat zien dat je het zo oplost, dan wordt je rijvaardigheid ook weer getoont
Yvonnelind schreef:Bedankt voor de peptalk en de tip! Helaas kantelt ze ook in slangevoltes en volte 10 meter bijvoorbeeld. Ik heb ècht het gevoel dat ik een fijne proef reed, en ik was ook niet de enige die dat dacht... Daarom voel ik me nu wat moedeloos. Ik had voor bijna alle punten een 5, zelfs op de punten waar ik anders, op dezelfde manier uitgevoerd een 7 of zelfs een 8 kreeg (halsstrekken, middenstap, middengalop, overgangen...).
'gelukkig' was er in mijn rubriek bijna niemand met een WP, terwijl in de L1 (andere jury) er o.a. iemand was met 202 punten!!!! (en nog een stk of 10 in de 190...). Ik denk dat het nu misschien nòg wel een groter probleem gaat worden om de juryleden op dezelfde lijn te krijgen...

Citaat:Mijn paard is, als je haar niet goed aan je zit hebt, snel wat vlug, maar is op de zit makkelijk in een rustiger tempo te rijden.
Tyrza schreef:MissPromiss schreef:Het neusje komt er volgensmij sowieso wel uit, zo ver zijn we nog niet namelijk
k heb een haflinger.. en opzich kan ze wel netjes lopen, ze is ook niet het "lompere" type haflinger.. maar.. ze is jong en we moeten veel oefenen.. want soms gewoon lastig is om haar idngen aan te leren!
Ja maar je moet uitkijken dat er toch aanleuning is. Ieder paard vind het wellicht lekker om zijn neus eruit te drukken, maar dit mag niet ten koste gaan van je contact en controle van je paard