Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Urielle schreef:De meeste ruiters zijn wel heel heilig op Bokt
Ik geef eerlijk toe dat ik best wel eens over de zeik ben gegaan als mijn paard besloot de proef in galop af te leggen of achteruit liep, omhoog ging en probeerde of de Mercedes van de jury een goede zitplaats wasSorry, maar ik ben geen heilige en als ik om half 4 naast mijn bed stond om op concours te gaan en paardlief laat het uitgerekend in de proef erbij zitten dan ben ik goed chagrijnig en zou ik hem het liefst verkopen aan de eerste passerende slager. Een enkele keer heb ik hem daarna nog wel zwaar over de zeik terug aan het werk gezet, niet goed, trainen doe je thuis, maar ik ben ook maar een mens.
zorobri schreef:nou ik vind dat je af en toe je paard terecht mag zetten.. maar dan op dat moment en niet zo als ik heel vaak zie na die tijd, dan snapt het paard er togh niks van.. en ze snappen ook niet dat omdat ze alles van ons krijgen er ook wat voor terug moeten doen.. en terecht zetten hoeft niet door je zweep er op stuk te slaan.
, m'n bek opengetrokken, want het sloeg werkelijk waar nergens op. Mevrouw boos, maar kwam haar pas weer tegen en ze deed weer normaal, dus denk dat ze ook wel ingezien heeft dat het gewoonweg belachelijk was wat ze deed!
en er word wel ingegrepen, maar ben nog minderjarig dus soms doen ze alsof je er niet bent... 
silvana schreef:Mijn dochter heeft laatst ook haar eerste wedstrijd gereden,maar iedereen had respect voor de ringmeester hoor.Er was er één die een discusie met hem begon en er ging een briefje naar de jury en die mocht niet meer starten.
Een ander meisje was geniepiger die pakte haar pony buiten aan,maar die had pech dat ze mij tegen kwam }> .Heb haar de huid volgescholden waar iedereen bij stond.
Ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent,maar dat rechtvaardigd niet dat je dan je pony/paard maar afragt als je de ring uit bent.Straffen prima, op het juiste moment dan wel.
Lielle schreef:De ringmeester heeft het recht om in te grijpen als er onfatsoenlijk wordt opgetreden.

Revanches schreef:Ik kom het ook heel vaak tegen. Gewoon om je voor te schamen. Ouders die totaal geen overmacht op hun kiddies hebben. En die kiddies lopen alleen maar te pronken met hun gerei maar als het oprijden aan komt liggen de fouten etc.aan hun paard/pony!
Erg jammer!
Mijn paard sprong een stuk opzij en daardoor raakte ik net met mijn knie alleen de deken die een paard op had wat daar stapte. Meisje wat er op zat (met tuig en kleding wat een normaal mens niet kan/wil betalen) begint te schreeuwen dat ik normaal moet doen en dat ik uit moet kijken enzo. Ik heb maar gewoon 'vriendelijk' gezegd dat ze zelf normaal moest doen en dat we niet allemaal een kant en klare knol hebben..
ik ben ook regelmatig ringmeester geweest op verschillende stallen.
) zonder cap op een paard zat, dus ik dat melden want het was buiten mijn zicht.
die denken alles wel te kunnen maken omdat mammie en pappie veel poen hebben en zij meerdere paarden. 
willem die deed zo ontzettend vervelend. met inrijden de hele tijd al steigeren. meneer begon in de proef ook. ik heb hem een schop verkocht en 2 keer een flinke tik en ben toen de ring uitgegaan... toen moest de jury het ontgelden, ik heb flink wat scheld woorden vorbij laten komen

leer wel van mijn fouten Farouche schreef:Ik denk dat je in Blokker op stal staat?En vandaag weer een wedstrijd gehad, en sommige volwassen hebben gewoon geen respect voor je. Bij ons is de regel dat je in de bak opstapt ivm met de veiligheid. Nou sommige mensen lopen het liefst nog over je heen, het is dat hun paard dat niet doet. Echt waar, ik overdrijf dit niet. Maar ik word hier gewoon gek van!
)
(zeker in de hogere klasses)
Farouche schreef:Hoi hoi,
Zodra ze bak uitkomen begint het gezeik. 'Mjin paard deed het niet'. 'Hij luisterde niet.' 'Ik wil een nieuwe paard, rotknol' en dat soort opmerkingen.