Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Als jij het leuk vind elke week met 140 punten thuis te komen, be my guest. Maar misschien is het nuttiger je erin te verdiepen waarom je niet beter scoort en er wat aan te doen.
.ranna schreef:Hoe ik zelf op concours wil heb ik al geschreven maar wat te denken van de juryleden?
Juryleden worden echt niet blij van combinaties die niet goed rijden. We zitten er op vrijwillige basis en zijn vaak mikpunt van commentaar omdat we zo 'streng' zijn maar vergeet niet dat het voor juryleden ook niet grappig is om proeven te moeten bekijken waarvan iedereen ziet dat het niet winstpuntwaardig is. Geloof het of niet, juryleden geven graag winstpunten maar ze moeten wel verdiend worden.
Dan ook nog in aanmerking genomen dat de rubrieken over het algemeen hartstikke vol zitten...
PinkiiY schreef:Dan zullen de juryleden mij wel verschrikkelijk vinden![]()
Ik weet van tevoren dat ik waarschijnlijk geen winspunt zal halen.. nou is dit niet omdat ik mn paard thuis niet voor elkaar heb maar gewoon omdat hij vaak ontzettend zenuwachtig is op ander terrein.
Als je gaat jureren weet je waar je aan begint in mijn ogen, en niet winspuntwaardig is niet winspuntwaardig.. jammer maar helaas. Maar als je aan de volgende in de ring wel een winspunt kunt geven is het toch alweer vergeten lijkt me.. Zoveel combinaties zullen zo wel niet in de wedstrijden rondlopen.
!
)
(ook omdat ik van een serie wedstrijden veel lekkerder ga rijden en de proeven beter doorkom)marloezzke schreef:wat jullie doen mag officieel niet. een paard mee nemen op wedstrijd terwijl je niet ingeschreven staat. ik zou het zelf ook doen, maar oke.
Ragne schreef:Niet álles hoeft toch super te gaan om een wedstrijd te rijden!?
>155 pt = je bent goed genoeg voor de volgende klasse (want iedere winstpunt kan je laatste zijn)
145-155 pt = je zit in de goede klasse, je hoeft niet naar een hogere of lagere klasse
<145 pt = je bent nog niet goed genoeg voor deze klasse.
talented schreef:Ragne schreef:Niet álles hoeft toch super te gaan om een wedstrijd te rijden!?
>155 pt = je bent goed genoeg voor de volgende klasse (want iedere winstpunt kan je laatste zijn)
145-155 pt = je zit in de goede klasse, je hoeft niet naar een hogere of lagere klasse
<145 pt = je bent nog niet goed genoeg voor deze klasse.
Bijzondere theorie! Ik vind dat je op het goede niveau zit wanneer je 60 % rijdt. Natuurlijk is het geen ramp als je daar af en toe onder scoort, maar gemiddeld zou je dit wel moeten kunnen behalen. Als je rond de 63 á 65% zit dan ben je pas klaar voor de volgende klasse in mijn ogen. Scoor je constant tussen de 145 - 155 punten, dan is de combinatie nog niet klaar voor die klasse!
Kris25 schreef:Tja, ik ga met mijn springpaard af en toe ook naar een dressuurwedstrijd, maar absoluut niet voor de punten, maar voor de lol en de afwisseling. We scoren dan ook echt niet hoog, maar daar kan ik niet mee zitten.
Dus je zit er wel degelijk mee. Fitzroy schreef:Kris25 schreef:Tja, ik ga met mijn springpaard af en toe ook naar een dressuurwedstrijd, maar absoluut niet voor de punten, maar voor de lol en de afwisseling. We scoren dan ook echt niet hoog, maar daar kan ik niet mee zitten.
Volgens mij zag ik toch echt pas een topic van jou, waarin je de jury aan de orde stelde![]()
Dus je zit er wel degelijk mee.
Sorry, off topic. Persoonlijk vind ik ook dat als je continu lage punten rijd, er beter mee kunt stoppen.
Uit jury-oogpunt ga ik met Ranna mee. Voor juryleden is het niet echt bepaald leuk jureren om zulke combinaties in de ring te krijgen. Ik weet ook wel dat daar niet naar gevraagd wordt, maar als ik 3 x dezelfde combinatie in de ring heb gehad en de 138 pnt. komen niet door, dan vraag ik me wel af hoe groot het bord voor je hoofd is.
Gelukkig gaat de verliespuntengrens omlaag, en dan zou het dus mogelijk zijn om dit soort combinaties echt op verlies te zetten.
Niet dat dit voor jou van toepassing is, Marloezzke, maar de tip hierboven is wel nuttig. Geef je geld uit aan goede privelessen ipv aan wedstrijden, misschien dat het dan over een tijdje allemaal wel goedkomt.