Papieren vereniging in Overijssel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:19

Onze leden zouden zo'n 2/3 keer per jaar een dagdeel moeten helpen.... Als dat al teveel gevraagd is... Je kunt haast niet meer zonder boeteregeling, bij veel andere verenigingen is dat zo. Ze komen ook rustig gewoon niet opdagen als er dingen zijn afgesproken en vervanging regelen, ho maar... Moet ik eens doen!

essie79

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:39

Elke keer blijft dan de uitspraak weer staan:

Geef je to-do list aan de drukste persoon, dan heb je de meeste kans dat het voor elkaar komt..

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:03

Helaas wel ja...

Paardjus

Re: Papieren vereniging in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 22:21

Bedankt voor de tips. Ik ga even hier en daar informeren.

Waarom een papieren vereniging? Omdat ik privé les heb en een prachtige binnenbak. Ik help (schrijven voor de jury) overigens wel eens bij onze plaatselijke vereniging waar ik niet eens lid van ben. Maar ik heb geen behoefte aan dat clubverband gedoe dan was ik wel gaan volleyballen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:32

Paardjus schreef:
Maar ik heb geen behoefte aan dat
clubverband gedoe

dan was ik wel gaan volleyballen.

Net alsof ik mezelf hier hoor praten............

Paardjus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 22:33

CGJ12 schreef:
Paardjus schreef:
Maar ik heb geen behoefte aan dat
clubverband gedoe

dan was ik wel gaan volleyballen.

Net alsof ik mezelf hier hoor praten............

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:38

@ Paardjus.........

Jij doet zeker ook niet aan achttallen.............

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 22:41

Zonde hoor....
Als iedereen er zo over dacht, hebben een hoop verenigingen geen bestaansrecht meer, kunnen ze dus geen concoursen meer organiseren en kan CGJ straks alleen nog maar ZZGP wedstrijden rijden omdat ze daar zo 'professioneel' zijn....

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:07

Ritmisch schreef:
Zonde hoor....
Als iedereen er zo over dacht, hebben een hoop verenigingen geen bestaansrecht meer, kunnen ze dus geen concoursen meer organiseren en kan CGJ straks alleen nog maar ZZGP wedstrijden rijden omdat ze daar zo 'professioneel' zijn....

Welnee.
Ik wil toch geen verenigingen VERBIEDEN?
Alleen jammer dat er NIET ÉÉN mogelijkheid is om INDIVIDUEEL LID te worden (kon vroeger bij de NBVR of NPC wel dacht ik)

Paardjus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:16

CGJ12 schreef:
@ Paardjus.........

Jij doet zeker ook niet aan achttallen.............

Pff nee dan moet je ook nog gaan oefenen met mensen die dan weer niet op hetzelfde moment kunnen...

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 23:18

Paardjus schreef:
Pff nee dan moet je ook nog gaan oefenen met mensen die dan weer niet op hetzelfde moment kunnen...

En allemaal voorop willen rijden........
En allemaal witte tape om je frontriem........
En allemaal een lage neusriem.......
En allemaal ver boven je tempo jakkeren..........

Paardjus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 23:20

CGJ12 schreef:
Paardjus schreef:

En allemaal voorop willen rijden........
En allemaal witte tape om je frontriem........
En allemaal een lage neusriem.......
En allemaal ver boven je tempo jakkeren..........

Haha ja die witte tape om je frontriem!!! Doet me weer denken aan de ponyclub van vroegah!

viefdepief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:13

Aso

volumia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:30

Ik doe het wedstrijdsecretariaat omdat er NIEMAND is die het over wil/kan nemen en ik rijd voor elke wedstrijd 1,5 uur op en neer om er te zijn. Soms ook nog voor vergaderingen, als dat nodig is maar het meeste lukt per telefoon of mail.
Ik heb niks met de vereniging, mijn vorige paard heb ik 3 jaar geleden verkocht en met mijn huidige paard kan ik nog niks en als ik er al iets mee deed was dat hier in de buurt en niet daar...

Als ik er mee op houd, is de voorzitter ook weg en reken maar dat de vereniging en daarmee ook de hele manege daar een heel groot probleem heeft. En dat is nog zacht uitgedrukt...

Sorry, moest er ff uit... [/quote]

Jeetje Gitta, hoe kom jij zo'n eind uit de buurt bij een rijvereniging verzeilt?[

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:43

volumia schreef:
Sorry, moest er ff uit...

Geeft niet.
Knap je van op..........

Succes er verder mee...........

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 12:59

volumia schreef:
Jeetje Gitta, hoe kom jij zo'n eind uit de buurt bij een rijvereniging verzeilt?

Verhuizen...

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 13:31

Ik vind het gewoon aso als je helemaal niks wilt doen, omdat je je daar tegoed voor voelt, of omdat je druk bent of wat voor ka-smoes je dan ook hebt.

Het enige wat je doet je voor jezelf trainen en wedstrijden rijden, maar niemand beseft dat die sukkel achter de bar of op het parkeerterrein daar vrijwillig staat omdat jij zonodig wedstrijden wilt rijden.

Ik hoorde trouwens dat mensen van een papieren vereniging meer gaan betalen dan mensen die geen wedstrijden organiseren.

newton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:20

is de berghoeve uit haarle (overijssel) ook niet zo'n vereniging.

Bayazo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:04

CGJ12 schreef:
Bayazo schreef:
Als het dan toch om het lid zijn van gaat wat maakt de afstand dan uitt ?

Met het oog op regionale kampioenschappen kan de provincie-keuze natuurlijk óók nog interessant zijn..............

Of toch de keuze van vereniging !
Wij hadden vruchtbare grond met 3 kampioenen !

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:09

essie79 schreef:
Ik vind het gewoon aso als je helemaal niks wilt doen, omdat je je daar tegoed voor voelt, of omdat je druk bent of wat voor ka-smoes je dan ook hebt.

Dat kun je wel denken maar er zijn ruiters genoeg die absoluut niet de behoefte aan een verenigingsverband hebben.
Ik was vroeger altijd lid van een papierenvereniging.Ben na vele jaren opvergestapt naar een vereniging met lessen, wedstrijden e.d.Ben 2 maanden lid geweest.Vond het verschikkelijk.Ik heb aan slechts 1 les meegedaan.Vond het waardeloos.Ik kreeg toendertijd te horen dat je maar 1 keer per jaar mee hoefde te helpen op 1 van de wedstrijden.Dus ik had gelijk de eerste wedstrijd geholpen.Krijg ik een brief bij huis, moet ik werkelijk waar bijna elke week ergens mee helpen.Niet alleen de paardenwedstrijden, ook de ponywedstrijden, bloemenveiling, motorcros, een rodeodag en noem maar op.Dat dacht ik dus niet he.De motorcros viel gelijk met provinciale kampioenschappen waar ik voor afgebaardigd was.Ik kreeg van het bestuur een startverbod, want ik moest helpen.Heb toen per direct mijn lidmaatschap daar opgezegd.
Wij hebben een eigen stal met zeer veel paarden, gaan zelf wekelijks op concours.De werkzaamheden gaan de hele dag door.Dan heb je niet de behoefte aan een vereniging waarbij je moet helpen.Als ik maar 1 paardje zou hebben zou het al heel anders zijn.Maar paarden is ons wer, ons brood.Dan kun je niet constant helpen.Dat is toch ook wel begrijpelijk.

Ik ben zelf lid van een papierenvereniging.En ik heb daarvan het secretariaat.Een papierenvereniging bestaat ook uit vrijwilligers hoor.Ja, wij organiseren geen tigtallen wedstrijden.Maar er zijn genoeg gewone verenigingen die ook niet of slechts 1 wedstrijd organiseren.

essie79 schreef:
Ik hoorde trouwens dat mensen van een papieren vereniging meer gaan betalen dan mensen die geen wedstrijden organiseren.

Waar haal je die wijheid weg.Elk lid ongeacht van welke vereniging betaald het zelfde.Wil je nu mensen bang gaan zitten maken, zodat ze niet lid worden van een papierenvereniging.Zielig hoor.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:14

bij pc en lr diepenveen kun je ook terecht!!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:34

Bayazo schreef:
Wij hadden vruchtbare grond met 3 kampioenen !

Dat betreft dan ook precies mensen die een papieren vereniging zochten wellicht........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:46

Volgens mij zou het zelfs mogelijk moeten zijn om een "virtuele (cyber) vereniging" op te richten.
Papier zijn we echt niet meer nodig in deze tijden (ook gelijk goed voor het milieu).

Het is alleen zo'n ontzettend gedoe met statuten flauwekul en dergelijke.
Misschien dat anderen daar ook eens over willen nadenken (zit je ook nog met die totaal onzinnige regel dat nieuwe verenigingen eigenlijk niet meer opgericht mogen worden....... en al helemaal niet als de Regio een veto uitspreekt..... )
Eén vereniging, met 11 verschillende vestigingen; voor elke provincie eentje (mijn God, ik lijk Wilders wel ... ). Da's weer handig met regio-kampioenschappen. Ik kan me voorstellen dat je dan verplicht in de regio moet meedoen waarin je daadwerkelijk woonachtig bent, anders wil iedereen voor Utrecht uitkomen denk ik ......

Maar de KNHS zal wel niet willen meewerken aan zo'n idee.
Die zijn nu al te beroerd om coupons rechtstreeks naar de ruiters te sturen. Wél 2,50 extra rekenen per bestelling, maar altijd naar het foute adres opsturen........... zucht.

Ik weet het.......... dit idee wordt wellicht uitgevoerd als ik al jaaaaren in mijn graftombe lig....... nog grotere zucht.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:53

Bayazo schreef:
Als het dan toch om het lid zijn van gaat wat maakt de afstand dan uitt ?

Drenthe:

RSV-Millenniumruiters,Zuidwolde !

Geen corvee,geen lessen en geen verplicht tenue !

ja maar dan moet ze selektie in drenthe rijden, en ik denk niet dat ze zo'n eind wilt rijden voor die wedstrijden.
veeningen valt mee, maar beilen, emmen, exloo ligt wel verder dan de grens overijssel en drenthe.

als het er voor over heeft is ze welkom toch?

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:58

Ceres, maar dat is voor échte ruiters...