Deze cap toegestaan op wedstrijd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 18:33

okee, bedankt!

memiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 06:46

Vind het ook echt geen kleur voor in de dressuurring, zat er even over na te denken wat ik zou doen als ik een combinatie in de ring zou krijgen met zo'n cap.........heel snel wisselen of niet starten

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 07:10

Het zou gemakkelijker zijn als je de mogelijkheid krijgt om b.v. -2 op verzorging mag geven wegens het niet verschijnen in het vorgeschreven tenue. Dan zou het snel afgelopen zijn.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 07:27

dat kan Het is nl een vergissing (net als peesbeschermers) en die worden met -2 bestraft.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 07:34

Nou dan zullen een heleboel mensen het voortaan wel uit hun hoofd laten als de jury's dit consequent toepassen.

g0otje

Re: Deze cap toegestaan op wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 08:15

ik ken ook mensen die met krijtstreepjes (op de jas) dressuren, maar dat mag officieel dus ook niet.
Overigens wordt het met de sgw wel toegestaan met andere kleur jasjes te dressuren?? !! naja toegestaan, er wordt iig niemand op gestraft.

Suelza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:12

Lielle schreef:
dat kan Het is nl een vergissing (net als peesbeschermers) en die worden met -2 bestraft.

Dat is niet helemaal waar. Ik heb dit een keer gehad in het M en toen werd ik middenin mijn proef bij de jury geroepen (belachelijk!!!) met de mededeling dat ik ze of af moest doen of zou worden gedisqualificeerd...

Daar ben je dan mooi klaar mee... Kun je vervolgens, nadat ze zijn afgehaald, weer verder gaan waar je gebleven was...

Maar goed, ik neem aan dat dit niet de normale gang van zaken was, maar ik werd wel medegedeeld dat er een disqualificatie boven mijn hoofd hing...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:18

Die jury heeft zich een halve proef lopen opwinden en is toen toch ontploft. Maar neem van mij aan dat als er iedere keer min 2 staat i.v.m. je uiterlijke kenmerken dat de lol er voor bijna iedereen snel af is.
Aan dit soort modefrutsels moet je niet willen doen in de dressuur. Nu nog niet, wie weet waar we over 10 jaar in rijden( verplichte BP met airbags o.i.d.)

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 17:44

Suelza schreef:

Dat is niet helemaal waar. Ik heb dit een keer gehad in het M en toen werd ik middenin mijn proef bij de jury geroepen (belachelijk!!!) met de mededeling dat ik ze of af moest doen of zou worden gedisqualificeerd...

Daar ben je dan mooi klaar mee... Kun je vervolgens, nadat ze zijn afgehaald, weer verder gaan waar je gebleven was...

Maar goed, ik neem aan dat dit niet de normale gang van zaken was, maar ik werd wel medegedeeld dat er een disqualificatie boven mijn hoofd hing...

Hangt er vanaf wanneer dit was. De regel die ik beschrijf is nu volgens mij 2 jaar geldig, voor die tijd was het idd uitsluiting.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:27

Voor de dressuur is deze cap niet toegestaan.Je moet een blauwe of zwarte (of iets in die donkere tinten) cap hebben.Een bruine is niet toegestaan.Staat wel in de reglementen.
Voor springen zou het misschien wel mogen, daar zijn de kledingvoorschiften iets anders.
Het is trouwens ook niet mijn smaak.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 18:46

Lielle schreef:

Als je met verkeerde kleding in de ring verschijnt moet je dat herstellen. Kan je niet met de juiste kleding komen, dan word je uitgesloten.
Alleen als de jury pas na het derde onderdeel ziet dat je een verkeerd jasje/verkeerde helm draagt, dan krijg je -2 (als het de derde vergissing is, dan word je alsnog uitgesloten.

Dit staat ook in het dressuurreglement:
Citaat:
Indien een ruiter/amazone niet in de juiste kleding of harnachement de ring betreedt, moet dit onmiddellijk
hersteld worden. De jury dient deze onregelmatigheid te beoordelen als een vergissing in de proef en de
proef dient opnieuw begonnen te worden in de voorgeschreven kleding. Als de deelnemer de kleding niet
kan corrigeren, mag de jury het opnieuw beginnen van de proef niet toestaan en volgt uitsluiting.
Wanneer de jury verzuimd heeft in te grijpen voor de inzet van het 3e onderdeel, mag de combinatie de
proef verder uitrijden zonder consequentie voor de beoordeling, echter met het aanrekenen van een
vergissing op deze overtreding. Zou dit de 3e vergissing zijn, dan volgt alsnog uitsluiting.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:31

dat bedoelde ik Karin, jij licht het alleen wat uitgebreider toe.

TopLadyI

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:30

yousra schreef:
ik zou het niet weten, maar ik vind het niet echt mooi, om het te gebruiken tijdens een dressuurwedstrijd, ik vind het meer een cap voor een springwedstrijd.

Inderdaad. Omdat je helemaal in het zwart/wit, blauw/wit bent vind ik het geen gezicht om met een bruine cap te starten.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:45

Ja, maar buiten het feit om dat de meesten onder ons het niet mooi vinden, mag het dus niet.

knightloekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:57

Suelza schreef:
Lielle schreef:

Dat mag niet !! Een jury lid moet je VOOR het derde onderdeel bij haar roepen en anders is het te laat !! Dan mag je niet meer de ring worden uitgestuurd! Dan kan de jury alleen maar na de proef een opmerking plaatsen en krijg je gewoon -2 !

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:02

Weet je, eerlijk gezegd lijkt het mij voor een jury veel makkelijker om gewoon min 2 te mogen geven als iemand de ring binnenkomt met een verkeerde cap, jasje, te lange zweep, borsttuig etc. Geen eindeloze discussies en ophoudingen in het programma.
En de volgende keer laten ze het wel uit( of van) hun hoofd om te expirimenteren met de uitrusting.