Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Het is nl een vergissing (net als peesbeschermers) en die worden met -2 bestraft. 
Lielle schreef:dat kanHet is nl een vergissing (net als peesbeschermers) en die worden met -2 bestraft.
Suelza schreef:
Dat is niet helemaal waar. Ik heb dit een keer gehad in het M en toen werd ik middenin mijn proef bij de jury geroepen (belachelijk!!!) met de mededeling dat ik ze of af moest doen of zou worden gedisqualificeerd...
Daar ben je dan mooi klaar mee... Kun je vervolgens, nadat ze zijn afgehaald, weer verder gaan waar je gebleven was...
Maar goed, ik neem aan dat dit niet de normale gang van zaken was, maar ik werd wel medegedeeld dat er een disqualificatie boven mijn hoofd hing...
Lielle schreef:dat kanHet is nl een vergissing (net als peesbeschermers) en die worden met -2 bestraft.
Citaat:Indien een ruiter/amazone niet in de juiste kleding of harnachement de ring betreedt, moet dit onmiddellijk
hersteld worden. De jury dient deze onregelmatigheid te beoordelen als een vergissing in de proef en de
proef dient opnieuw begonnen te worden in de voorgeschreven kleding. Als de deelnemer de kleding niet
kan corrigeren, mag de jury het opnieuw beginnen van de proef niet toestaan en volgt uitsluiting.
Wanneer de jury verzuimd heeft in te grijpen voor de inzet van het 3e onderdeel, mag de combinatie de
proef verder uitrijden zonder consequentie voor de beoordeling, echter met het aanrekenen van een
vergissing op deze overtreding. Zou dit de 3e vergissing zijn, dan volgt alsnog uitsluiting.
yousra schreef:ik zou het niet weten, maar ik vind het niet echt mooi, om het te gebruiken tijdens een dressuurwedstrijd, ik vind het meer een cap voor een springwedstrijd.
Suelza schreef:Lielle schreef:dat kanHet is nl een vergissing (net als peesbeschermers) en die worden met -2 bestraft.
Dat is niet helemaal waar. Ik heb dit een keer gehad in het M en toen werd ik middenin mijn proef bij de jury geroepen (belachelijk!!!) met de mededeling dat ik ze of af moest doen of zou worden gedisqualificeerd...
Daar ben je dan mooi klaar mee... Kun je vervolgens, nadat ze zijn afgehaald, weer verder gaan waar je gebleven was...
Maar goed, ik neem aan dat dit niet de normale gang van zaken was, maar ik werd wel medegedeeld dat er een disqualificatie boven mijn hoofd hing...