prix st george en B starten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elsemieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:26

Lekker duidelijk!

Bienotje

Re: prix st george en B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 10:35

Britty schreef:
Vraagje he, als je ooit in het verleden al eens prix st george gereden hebt, mag je toch met een ander (jong) paard niet opnieuw in de B starten???

Staat mij iets van bij, maar ik weet het niet zeker. En iemand die ik ken beweert dat zij prix st george gereden heeft, maar start nu met een 5 jarige in de B. Volgens mij mag dat dus niet, tenzij ze liegt over haar eerdere sportcarriere en nog nooit zo hoog gereden heeft. Wie weet hier meer over?

Ik denk dat het goede antwoord nu alwel voor mij is verduidelijkt..
Ik wist ook niet beter dan eenmaal ZZ of hoger gestart, dan moet je in het vervolg B overslaan.

Evt. mag er dan wel Hors concour (hoe schrijf je dat ) gestart worden..

Een Z-ruiter die B wil starten om het paard aan het wedstrijdterrein te kunnen laten wennen. Dat kan toch ook in de L-klasse dan? Lijkt me juist ook weer voor een gemotiveerde Z-ruiter die bij het trainen van een paard nuttig. Hij/ zij traint het paard toch al om hogerop te komen. Juist weer een drempel om goed te overwegen wanneer de tijd goed is een jong paard dat hoger op gereden gaat worden voor het eerst mee gestart gaat worden.

Zou wat zijn trouwens als alle voormalige Z-ruiters ook weer in de B-starten. Dan worden de verschillen tussen de verschillende B-ruiters wel erg groot lijkt me..

Britty

Re: prix st george en B starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 12:33

Super, harstikke bedankt.

Dit bevestigd mijn vermoeden dat deze vrouw helemaal niet op dit niveau gereden heeft. Ok, het kan verjaren, maar ze vertelde dat ze vorig jaar nog op dit niveau reed, dus verjaren gaat hier niet op!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 13:46

Daar zou ik niet 100 % zeker van zijn, de KNHS let ook wel eens niet op.

Britty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 23:11

Ja oke, maar die kans acht ik niet zo groot. Bovendien, als jij zelf echt op dit niveau rijdt, dan weet je dat toch zelf ook wel? Gok ik dan toch...