masja schreef:ja voor op de volteNee er is toch doorzitten gevraagd?
(in mij voorbeeld) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
masja schreef:ja voor op de volteNee er is toch doorzitten gevraagd?
(in mij voorbeeld) oryantje schreef:dan ben jij een beetje dom![]()
of je houd me voor gek
Want dat vind ik behoorlijk DOM! SplashIsLief schreef:hahaha ik denk dat jij eens beter moet lezenAls iemand je wilt helpen kan je ook gewoon iets uitleggen, dan hoef je iemand niet meteen als dom aan te geven Want dat vind ik behoorlijk DOM!
ik had het tegten masja
oryantje schreef:er staat toch heel duidelijk boven aan de proef LICHT RIJDEN,TENZIJ DOORZITTEN WORDT GEVRAAGD!!![]()
dus als bv jij een volte moet rijden waarbij je moet doorzitten en je bent de vlote af moet je weer lichrijden lijkt me wel logisch
oryantje schreef:dan ben jij een beetje dom![]()
of je houd me voor gek
je moet gewoon blijven doorzitten en dan die overgang maken bij x! Misser schreef:oryantje schreef:
er staat toch heel duidelijk boven aan de proef LICHT RIJDEN,TENZIJ DOORZITTEN WORDT GEVRAAGD!!
dus als bv jij een volte moet rijden waarbij je moet doorzitten en je bent de vlote af moet je weer lichrijden lijkt me wel logisch
In principe staat er altijd 'daarna lichtrijden' als je weer moet gaan lichtrijden. In een enkele proef zijn ze dat vergeten.
Ik deze proef vind ik het gewoon logisch om te blijven doorzitten, er wordt immers gevraagd om door te gaan zitten, waarom zou je dan gaan lichtrijden als dat er niet staat?
oryantje schreef:dan ben jij een beetje dom![]()
of je houd me voor gek

masja schreef:Ik begrijp het probleem niet zo. Zodra je moet doorzitten wordt het gemeld. Zodra je daarna weer moet lichtrijden ook.
Als er staat tussen A en K galop en dan EBE grote volte, dan weet je toch ook dat je dan niet moet gaan draven, maar blijven galoperen. Zo ook met het lichtrijden.
masja schreef:Uhh ja hoor
Er staat toch van letter TOT letter halsstrekken. Dan stop je er uiteraard mee bij de 2e letter.
Als je bij A moet doorzitten, dan blijf je zitten tot je weer moet lichtrijden.
Lijkt me logisch.
oryantje schreef:ik zei dit gewoon in het algemeen om jouw nog effe te bevetsigenoryantje schreef:en toen antwoorde jij diter staat toch heel duidelijk boven aan de proef LICHT RIJDEN,TENZIJ DOORZITTEN WORDT GEVRAAGD!!
masja schreef:dus ik denk heh snap jij mij nou niet ???Nee er is toch doorzitten gevraagd?oryantje schreef:was niet bedoeld om je te beledigen maar ik dacht dat je mijn in de maaling nam.dan ben jij een beetje dom
of je houd me voor gek
ik had mischien wel anders kunnen reageren maar ik vondt het zo raar dat je dat antwoord gaforyantje schreef:masja schreef:
Nee er is toch doorzitten gevraagd?
ja voor op de volte (in mij voorbeeld)
chelsea82 schreef:Het staat heel logisch omschreven hoor.
LICHTRIJDEN TENZIJ DOORZITTEN WORDT GEVRAAGD.
Bij A moet je terug in draf en daarbij doorzitten.Niet alleen bij dat onderdeel, net zo lang totdat er lichtrijden wordt gevraagd.Dus gewoon tot X doorzitten.Dan overgaan in stap.Bij M weer in draf en doorzitten.
Klinkt toch heel logisch.Het is niet per onderdeel hoor.

oosterhoff schreef:Het is weer eens zo ver. Een fout(?) in het proevenboekje.
Mijn vraag is wat doen jullie?
15
e-b-e grote volte
b-e enkele sprongen midden galop
daarna arbeidsgalop
16
A arbeidsdraf, doorzitten
17
f-x-h van handveranderen
x arbeidsstap
h arbeidsdraf doorzitten
Dat doorzitten bij onderdeel 16 slaat toch werkelijk nergens op?!!!!!
moet ik dan van A naar F doorzitten en daarna van F naar X lichtrijden?
Of moet ik in de overgang op A doorzitten (wat niet anders kan) en daarna meteen lichtrijden tot x?
Ik ga zo naar wedstrijd en ik zal het ze daar bij de jury eens vragen. Grote kans dat zij het ook niet weten!!
En hopelijk wordt het in de nieuwe proeven beter. Hoewel ze daar naar wat ik heb gezien ook al fouten maken.