Is het eerlijk en wat kan ik er aan doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 13:19

Bedankt, maar da's mijn nieuwe Mijn oude staat er niet in omdat die al een paar jaar verkocht is. In mijn profiel staat alleen wat ik op dit moment heb staan, of rij voor een ander.

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 13:50

Okewj okej :p sorry

Horsea_nl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 14:10

hey gerbrich,, balen voor je dat die middendraf niet lekker gaat!!.. misschien gaat et goed na de fysiotherapeut..succes ermee

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:33

Urielle schreef:
MirandaFuego schreef:
Ieder paard heeft bepaalde talenten, is het paardje misschien niet zo ruim, betekend niet dat hij geen mooie piaffe kan, wending om de achterhand of lekker op het achterbeen is!!

Juist, en dus zul je voor je keertwendingen dan hoge punten scoren en op het verruimen minder. Ieder paard heeft zijn pro's en contra's. Wat jij overigens aanhaalt met het strekken is een foutieve jurering: een steekdraf hoort niet hoger te scoren dan een correcte uitgestrekte draf, maar dat is niet waar het om gaat in dit topic. Als je een paard/pony hebt wat niet goed kan zakken in de achterhand en dus minder tot dragen komt is het heel vanzelfsprekend dat het paard dat wel gaat zitten hoger scoort, hoe jammer ook voor de ruiter. Het is dan zaak om nog correcter te gaan rijden en zoeken naar onderdelen waar je op kunt compenseren. Mijn vorige paard bijv. kon niet strekken, als ik een 7 kreeg was ik er superblij mee. Maar zijn galop was weer erg goed en hij kon prima stappen. Het was dus aan mij om te zorgen dat hij op die onderdelen achten en negens scoorde om de drafonderdelen te compenseren.

Hier hetzelfde. Ook mijn paad strekt in draf niet mooi, en ook ik ben ontzettend blij als ik een 7 haal. Maar ik probeer m'n overgangen en figuren zo netjes mogelijk te rijden, en vaak haal ik ook goede cijfers voor de stap en galop. Wij zullen nooit een topcombinatie worden, maar met hard werken kan je zeker ergens komen!

OemmiejO

Re: Is het eerlijk en wat kan ik er aan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 19:15

Ik snap de jury wel hoor.
Mijn paardje maakt ook kleine pasjes (logisch, het is maar een C-tje) en ik heb vaak ook 4-en of 5-en voor middendraf.
Je denkt dat ie het niet kan, maar bijv. gister ging meneer zich ineens ontzettend uit staan sloven ennn.. patsboem kan ie strekken..
De jury wilt dat dus zien en ja, daar zul je meer moeite voor moeten doen dan op een ander paard ja, maar een uitdaging is ook weer leuk.
Gewoon veel op trainen, paard goed aan het been rijden.

Succes!!

Gerbriichh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 16:47

Dankje!!! Het zelfde

Nikita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:45

jaahm dan was die erste jury gewoon een stome jury, maar je moet soms ook wel eerlijk zijn dat je misschien geen sportpony ofzo hebt.. mja ik vind het allemaal gelul want iedereen heeft ook weer een andere smaak

11a11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 18:58

maaar dat ut een erg mooi paard is wil togh niej zeggen dattie alles super goewd kan ???

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 10:55

hielden ze er bij mij maar rekening mee datie in een proef zijn impuls verliest en dat het een flegmatiek paard is

helaas, ik weet dat dat ons grote probleem is, het wordt ook regelmatig genoemd, al dan niet bij elk onderdeel of alleen bij het gereden zijn en de impuls onderin.

maar het is nou eenmaal zo, willem is geen bewegingsmonster. daar heb ik hem ook helemaal niet voor gekocht. we zijn nu met les aan het proberen hem flitsender te krijgen, niet per definitie sneller, omdat willem dat gewoonweg niet kan bij benen. maar alstie alleen al flitsender de overgangen maakt toont het wel vlotter, dan kaktie niet zo in mekaar.

straks heb ik wedstrijd, dus dan ga ik de lessen van de afgelopen maand in praktijk brengen. we zullen zien wat het brengt, ik verwacht nix, ik zie het wel. in elk geval gaat willem wel steeds lekkerder lopen en dat is voor mij het belangrijkst na die rot periode

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 11:43

anita_Sab schreef:
maaar dat ut een erg mooi paard is wil togh niej zeggen dattie alles super goewd kan ???

Misschien als je het in normaal Nederlands typt, is het voor heel bokt te begrijpen wat je bedoeld.
In de regels staat namelijk dat je in normaal Nederlands moet typen, helaas kunnen we dit er niet toe rekenen.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:49

Moeilijk, ten eerste is 151 punten echt niet slecht. Zeker niet als je stelt dat jouw pony eigenlijk geen dressuur talent is. Dat je dan de vorige keer 167 punten hebt is alleen maar meegenomen. Maar welke jury heeft gelijk? Het kan dus best dat je vorige keer bij Sinterklaas hebt gereden.

Neem het op op Video, kijk samen met je instructrice naar je proef.
Kom je er dan nog niet uit, dan kan je een link naar je video op het subforum juryleden zetten. Dan heb je tientallen jury's die kunnen beoordelen hoe en wat.

Maar als je zelf zegt dat je pony kort loopt en niet tot dragen- en achterbeen gebruik kan komen, dan ben ik bang dat de 151 punten jury er dichterbij zit dan de 167 jury.
Maar ik heb het niet gezien.

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:55

mijn paard steekt altijd dr tong een stukje uit met rijden.
alles aan geprobeerd alles na laten kijken door DA maar het is haar gewoon aangeleerd waarschijnlijk (of fout ingereden werd mij verteld)
maar dat staat dus ook altijd in mijn protocol, ze loopt verder hartstikke netjes maar ja die tong zorgt voor minpunten wel jammer maja het is niet anders