Mijn oude staat er niet in omdat die al een paar jaar verkocht is. In mijn profiel staat alleen wat ik op dit moment heb staan, of rij voor een ander. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mijn oude staat er niet in omdat die al een paar jaar verkocht is. In mijn profiel staat alleen wat ik op dit moment heb staan, of rij voor een ander.
Urielle schreef:MirandaFuego schreef:Ieder paard heeft bepaalde talenten, is het paardje misschien niet zo ruim, betekend niet dat hij geen mooie piaffe kan, wending om de achterhand of lekker op het achterbeen is!!
Juist, en dus zul je voor je keertwendingen dan hoge punten scoren en op het verruimen minder. Ieder paard heeft zijn pro's en contra's. Wat jij overigens aanhaalt met het strekken is een foutieve jurering: een steekdraf hoort niet hoger te scoren dan een correcte uitgestrekte draf, maar dat is niet waar het om gaat in dit topic. Als je een paard/pony hebt wat niet goed kan zakken in de achterhand en dus minder tot dragen komt is het heel vanzelfsprekend dat het paard dat wel gaat zitten hoger scoort, hoe jammer ook voor de ruiter. Het is dan zaak om nog correcter te gaan rijden en zoeken naar onderdelen waar je op kunt compenseren. Mijn vorige paard bijv. kon niet strekken, als ik een 7 kreeg was ik er superblij mee. Maar zijn galop was weer erg goed en hij kon prima stappen. Het was dus aan mij om te zorgen dat hij op die onderdelen achten en negens scoorde om de drafonderdelen te compenseren.

hielden ze er bij mij maar rekening mee datie in een proef zijn impuls verliest en dat het een flegmatiek paard is 
anita_Sab schreef:maaar dat ut een erg mooi paard is wil togh niej zeggen dattie alles super goewd kan ???