kakker of niet?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kakker of niet

1)echt een kakker
Geen stemmen
2)zeker geen kakker is heel chic
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:53

Sjuimpje schreef:
Als ik 'grooms' heb dan gaat ie in de witte bandages en schoon gewassen springschoenen.
Ik vind het fijn om met een strak verzorgd paard aan te komen op concours

Hier precies t zelfde

HocusTivoli

Re: kakker of niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:13

Pfff, veel te veel gedoe. Ik heb toch altijd haast aangezien ik meestal aan de late kant ben. Dus het worden dan altijd maar witte peesbeschermers. Maar witte bandages staat wel mooi inderdaad.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:57

Effy schreef:
Ik vind het mooi staan, maar ik vind het ook overdreven. Je paard gaat er niet dood aan als ie zonder bescherming wordt losgereden, en anders zijn peesbeschermers altijd nog makkelijker. Overigens verbaas en verkneukel ik me altijd over het feit dat de mensen die ze "voor de bescherming" omdoen, ze nooit weer omdoen tussen de 1e en de 2e proef Ja mensen, al is het maar 5 minuten... Er kan áltijd wat gebeuren

Scheelt me een hoop typewerk want dit is ook precies mijn mening. Iedereen doet maar waar hij zin in heeft, je kan alleen extra afgaan zeker als je ook nog eens met een hoedje in de L rijdt. (Ook extra bescherming?)

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:15

Je mag niet met een hoedje in de L rijden DendroFleur

Witte bandages vind ik heel netjes staan, maar met een wedstrijd heeft het toch weinig zin, omdat je er in de proef toch niet mee mag rijdne.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:40

maaitjuh schreef:
Ik vind het altijd een beetje onzin. Je mag er toch je proef niet mee rijden dus waarom zou je het doen. Als je perse bescherming wilt met inrijden zijn peesbeschermers nog beter.

Vind ik ook. Natuurlijk staat het heel chique enzo, maar soms vind ik het een beetje overdreven.

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:43

Heel chique! Erg mooi.. wel beetje kakkerig ofja.. kakkerig niet maar wel zoiets van : wauw! Die kan goed rijden.. of: die loopt mooi.. Terwijl soms helemaal die beestjes niet zo mooi lopen.. Maar dat is mijn mening vind het wel erg stoer!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:44

HocusTivoli schreef:
Pfff, veel te veel gedoe. Ik heb toch altijd haast aangezien ik meestal aan de late kant ben. Dus het worden dan altijd maar witte peesbeschermers. Maar witte bandages staat wel mooi inderdaad.

hier ben ik ook mee eens!!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:00

Nee doe nooit iets om z'n benen, ik zou zo iemand zijn die het eraf zou vergeten te halen
Doe wel witte bandages om bij een ereronde, dat staat gaaf!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:01

Ik rijd er zelf ook mee los, want ik vind het gewoon netjes en wil op concours mijn paard presenteren. Bandages maken dat 'af' voor mij.
En of dat al hopsend voor een B-proef is of een hoger opgeleid paard maakt me niet uit eigenlijk. Voor blubberig terrein wil ik nog witte hoge peesbeschermers kopen.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:18

Ik rij ook altijd in met rondom witte bandages en springschoenen
Vind het gewoon erg mooi staan. En zoals Urielle al zei ik rij m'n Z pony dr mee in maar ook gewoon m'n L1 paard.
het maakt met verder ook niet uit wat anderen er van vinden,doe het gewoon om het plaatje af te maken want ik hou nou eenmaal van een beetje chique

NoTrouble

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:16

Om het werk hoef ik het niet te doen (groom ) maar ik rijdt liever met 3-in-1 beschermers rondom.. die geven toch de bescherming en ondersteuning aan het paardenbeen, maar ze zijn lang niet zo lastig om en af doen.. ik vidn het vervelend bij bandages dat het je weer bijna 5 minuten kost om ze af te doen, dan ben je lekker aan het losrijden, en dan moet je hem net voor die tijd weer 5 minuten stil laten staan.. en dan de ring in.. nou dat vind ik maar niks. die 3-in-1 beschermers kun je er nog snel af (klittebanden ofzoiets) als je voor de bak staat te wachten.. (mits je een groom hebt natuurlijk, of een lieve pap of mam )

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:06

Och, ik vind het ook wel mooi staan en als iemand de moeite wil nemen te gaan bandageren voor alleen het losrijden dan moet ie het zelf weten. Ik gebruik zelf nooit bandages, zie er het nut niet zo van in. Pees- en kogelbeschermers zijn misschien nog handig voor het springen ter ondersteuning. Maar bandages lijken mij niet zo prettig voor een paard, veel te warm en zo stijf zittend. Ik vind ze eigenlijk alleeen leuk voor een wedstrijd / show oid of gewoon voor de leuk voor fotò`s. Maar ja, ieder zijn eigen.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:21

Dressuur is en blijft show, dus witte (in mijn geval champagnekleurige) bandages schuw ik dan ook niet. Ik gebruik ze nauwelijks hoor, met losrijden, maar als ik groom bij iemand, gaan ze gewoon om.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 22:28

Justarman schreef:
Om het werk hoef ik het niet te doen (groom ) maar ik rijdt liever met 3-in-1 beschermers rondom.. die geven toch de bescherming en ondersteuning aan het paardenbeen, maar ze zijn lang niet zo lastig om en af doen.. ik vidn het vervelend bij bandages dat het je weer bijna 5 minuten kost om ze af te doen, dan ben je lekker aan het losrijden, en dan moet je hem net voor die tijd weer 5 minuten stil laten staan.. en dan de ring in.. nou dat vind ik maar niks. die 3-in-1 beschermers kun je er nog snel af (klittebanden ofzoiets) als je voor de bak staat te wachten.. (mits je een groom hebt natuurlijk, of een lieve pap of mam )

Je moet je groom(s) dresseren dat ze dat snel doen
Ik word heel chagrijnig als het afdoen van de bandages te lang duurt

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 00:40

Ieder moet zelf weten of en waarom hij wel of niet witte bandages om wil doen. Waar ik me alleen aan erger is dat sommige van die mensen het wedstrijdprogramma ophouden. Bij prijsuitreiking te paard bedenken ze vaak vlak voor de uitreiking, dat het wel mooi is als hun paard in de witte bandages loopt en laten hun paard op het laatste moment nog snel inbandageren. De andere ruiters moeten hierdoor onnodig lang wachten voor ze verder kunnen.

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 08:24

Ik heb een keer een meisje op concours gezien die voor het eerst, met een jonge hengst op concours ging. Ze had witte bandages om. En ja, die moeten er dus af voor de proef. Nou, ze bleef nog net zitten. Paard over de zeik. Niet echt verstandig dus. Het staat absoluut chique, maar zeker met een jong dier is het complete onzin. Doe toch gewoon peesjes om!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 08:59

maaitjuh schreef:
Ik vind het altijd een beetje onzin. Je mag er toch je proef niet mee rijden dus waarom zou je het doen. Als je perse bescherming wilt met inrijden zijn peesbeschermers nog beter.

Idd! Het is alleen maar meer werk om die dingen eraf te halen ed. En als je je paard/pony met bandages inrijd, en je haalt ze eraf is alle ondersteuning kwijt.

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 09:08

Mijn pony ging strak rondom in de witte bandages. Die was ietwat geduldiger met afhalen.
Mijn paard krijgt hagelwitte peesjes om met springschoenen. Ik wil het een ander niet aandoen om bij haar even snel rondom die bandages af te halen.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:01

Ik hou me nooit zo bezig met wat anderen doen eigenlijk... Als je dat leuk vindt, dan moet je dat gewoon doen hoor!

Ik rij zelf altijd los met ingebouwde witte bandages
Hij heeft 4 hoge witte benen van zichzelf en die zijn altijd blinkend wit gewassen. Doe er verder niks omheen met losrijden. Is de bak vies, dan is dat gewoon vette pech en niks aan te doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:02

Margreet heeft gewoon een kak paard

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:07

Yep

Het is gewoon een blikvanger van zichzelf, daar heb ik al die toestanden niet voor nodig

(Of dat de aandacht trekken positief of negatief is, laat ik me niet over uit )

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:13

Bandages zijn niet eens goed voor je paard! Ik rij in met van die 3 in 1 dingen.
Het is ten eerste teveel gedoe om dat allemaal af te staan halen een minuut voor je proef.
Meestal worden die dingen hartstikke vies en dat ziet er ook weer niet uit.
En echt goed voor je paard zijn ze ook niet (wordt heel warm onder die dingen.) Maar het staat wel mooi

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:25

Effy: mijn paard gedraagt zich meestal in het losrijden voor de erste proef een heel stuk anders dan wanneer hij al losrijden en een proef in de benen heeft. Daarom kan hij tussen de proeven dus ook best even zonder beschermers, maar daarvoor echt niet.

Ik vind witte bandages net het plaatje een beetje af maken. Poets mn spullen altijd, laarzen blinken, haar netjes, mooi dekje erop, waarom dan niet dat eventjes afmaken met bandages?
Nu heb ik met mn 6,5 jarige wel nog gewoon witte beschermers om, die kan zo gaan spannen en dan is bandages afhalen teveel tijd en gevaarlijk voor mn moeder (groom), omdat hij dan echt gemeen kan meppen (soort van angstbijter, maar dan met slaan)
als hij wat relaxter is gaat hij ook lekker in de bandages. Dan maar kakker, ik vind het mooi!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:29

Onide schreef:
En echt goed voor je paard zijn ze ook niet (wordt heel warm onder die dingen.)

Damn ik word zo van dat fabeltje!
a) Wordt het onder bandages niet warmer dan onder peesbeschermers, bandages ademen nl. veel meer.
b) Is er geen enkele reden waarom het licht verwarmen van de benen van je paard een probleem oplevert. De eiwitten in de pezen stollen NIET! De eiwitten in het lichaam muteren bij temperaturen waarvan je paard brandwonden op de huid zou krijgen en dat zou voor mij toch echt indicatie genoeg zijn om die dingen eraf te halen!

Dus ik zou het zo ontzettend op prijs stellen dat mensen die de wetenschappelijke achtergrond NIET hebben nagezocht, niet gewoon nakletsen wat ze van anderen horen maar er zelf ook eens naar kijken naar wat er nu eigenlijk in het lichaam van een paard gebeurt!

*sorry als het bot overkomt, heb last van zwangerschapshormonen, en heb dit wetenschappelijk onderbouwde verhaal al een miljoen keer op Bokt gezet dus ben een beetje kriegel*

omaxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:24

KEI MOOI!!!
je bent dan zeker geen kakker!!
ook als je een paard voor rijdt vind ik dat het ook hoort !
't is echt super chique!