Mijn pony, die ik nu (succesvol) in de Z2 dressuur uit breng, heeft ongeveer 90 % van de tijd dat ik hem rijdt zijn tong er uit hangen.
Ik heb jury's gehad die het zagen als een probleem van de aanleuning, vooral een tijd trug, maar eigenlijk hoe hoger ik kwam, hoe minder ze er wat van zeiden.
Met deze pony ben ik 2 keer Regionaal Kampioen geworden, dus met een pony die zijn tong eruit laat hangen kan het allemaal wel.
Bij mijn pony is het een vorm van aanwenning ( waarschijnlijk, helemaal zeker kun je het nooit weten) maar niet een vorm van een aanleuningsprobleem. Na de proef (vooral in het buitenseizoen) vraag ik na de proef wel eens aan de jurys wat ze er nou van vinden en of ze misschien nog ideën of tips hebben. En dan krijg ik 9 v/d 10 keer te horen dat ze het heel jammer vinden van het plaatje, maar dat ze zien dat de pony verder goed door zijn lijf loopt en licht op de hand is dus verder trekken ze er geen punten van af...
Easter Boy is nu bij iemand in behandeling die " afgestudeerd' is op tongen ( jaja, klinkt raar
) En hopelijk kan zij er wat aan doen, en natuurlijk hopen we dat zij er voor kan zorgen ( op een paardvriendelijke!!manier) dat de pony de tong er niet meer uit zal doen tijdens het rijden. Dus we zijn allemaal erg benieuwd! 
Maar wij hebben deze pony gekocht, ondanks dat hij zn tong eruit liet hangen, omdat hij een erg goed karakter heeft en verder super beweegt, en heb er ABSOLUUT geen spijt van want we zijn gekomen waar we wouden komen: de Z2 dressuur.. en op 't NK gereden, dus wat wil je nog meer..
*Er staan foto's van Easter Boy in mijn profiel, jullie kunnen zelf zien hoe het eruit ziet als hij bereden wordt en zn tong eruit steekt*
Ik ben er nu zo aan gewend dat ik de tong helemaal niet meer zie als ik naar de fotos kijk...