Eerste concour met jonge paarden binnen of buiten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Binnen of buiten?

Binnen
1 (100%)
Buiten
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1

Mariskatw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 14:40

Het ligt natuurlijk altijd aan wat je zelf graag wilt, maar aangezien je thuis ook alleen een buitenbak hebt, is het paardje natuurlijk wel gewend om buiten te rijden. Wat ik zelf ook fijn vind van buiten rijden is dat buiten meer geluiden zijn, als je binnen rijdt is het vaak doodstil en als er dan een geluid is kunnen ze zich doodschrikken.

Wat ik wel zou doen voordat je buiten start is even oefenen in de wei met een zelfgemaakte ring (oftewel ff de letters in de wei planten) en daar een paar keer je proefje in oefenen, of gewoon voor jezelf rijden en binnen de bordjes blijven. Dan kan het natuurlijk nog zo zijn dat je paard op de wedstrijd niet binnen de bordjes te houden is, maar het vergroot altijd je kansen

Wat je ook doet: in elk geval veel succes!!

OemmiejO

Re: Eerste concour met jonge paarden binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 15:52

Ik heb zelf geen jong paard, maar die loopt buiten beter.
Het maakt hem onzeker als ie geen andere paarden hoort/ ziet.
Als je buiten rijdt, ziet je paard (vaak) wel andere paarden lopen.

Marliesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:12

Ik ga voor binnen, al is het per paard verschillend, heb paarden gereden die binnen makkelijker waren en anderen zijn buiten braver.
Maar mocht er iets gebeuren zit je binnen beter imo.

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:27

ik heb precies hetzelfde probleem met baby

rowan17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:51

Mijn eerste wedstrijd met Sil was ook buiten... paard was superbraaf (toen was ze net 4) alleen de ring was beroerd (alles prut en bagger ) mijn witte kleding en shabrak waren zwart , en als dank sprong er met los rijden nog een wildvreemd paard bovenop Sil.. Als ik met Luna (4jr) ga starten maakt het denk ik niet uit waar ik rijd, binnen of buiten, ze is altijd braaf in een andere omgeving, dus dat zal geen probleem geven

Tayga

Re: Eerste concour met jonge paarden binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 02:40

Ik heb er nooit zo over na gedacht, ben gewoon gestart toen ik vond dat de tijd daar was

Je moet gewoon doen wat jou zelf het beste gevoel geeft. Dat is bij iedereen anders en ook bij ieder paard!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 06:33

OOohh als ik de keus heb ga ik absoluut voor BUITEN.
uur omdat paarden kuddedieren zijn.
Dus als je binnen start zal je paard zielig alleen in z'n bakje gedumpt worden en dan zijn ze vaak veel gestresder.

Ik start dus buiten omdat er altijd wel een rig naast je ligt waar een ander paard inrijd.
Dus als ik na achter de ring in ga ziet mijn paard daar een ander paard en vind het vaak een stuk vertrouwder.

Verder binnen vanwege muren vind ik onzin.
Buiten of binnen je moet je paard onder controle hebben ten alle tijden en anders moet je niet starten.