Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjuimpje schreef:Ik vind het onzin, die wedstrijden zijn voor de meeste paarden echt niet belastend, als die jonge paarden al zwaar werk voor de kiezen krijgen dan gebeurt dat thuis en dat kan je niet controleren.
De KNHS wordt steeds meer een betuttelende organisatie.
Moniek schreef:nee maar als ze op 5 in het z lopen moet je ook niet verwachten dat ze tot hun 22e nog volop kunnen presteren.

CGJ12 schreef:Er komt inderdaad een nieuwe regel.
5-jarigen mogen niet meer in het Z.
Maar wist je al dat er een grote kans is, dat aanvullend hierop per 1 april 2006 paarden van 20 en ouder niet meer in wedstrijden gestart worden. Hooguit recreatief. ..........
Kijk, dát noem ik nu diervriendellijk.
Persoonlijk zou ik die grens op 15 willen leggen. Dan volgt het welverdiende pensioen.........![]()
![]()

Javayo schreef:Yokie, jij noemt je paard 'met vriendjes op de wei' laten lopen, pennygehalte?!?! Nou je wordt hartelijk bedankt. Nu weet ik in ieder geval op welke waarde ik jou reacties moet schatten.
Sorry maar ik vind het om te janken dat jij het 'penny' vind om je paard fijn op de wei te kunnen laten lopen. Denk jij nou echt dat jou paard het leuker vind om op stal te wachten tot hij weer z'n kunstjes voor jou mag uitvoeren, dan op de wei te lopen met andere paarden? Droom lekker verder!
amondi schreef:"Maar idd, waarom niet gewoon een limiet instellen op het aantal starts van een 3 jarige? Dat vind ik persoonlijk veel erger om te zien, 10 3jarigen in een B baan die alle kanten opstuiteren. En volgende week gewoon weer komen....