Rijden jullie voor de punten of de klassering?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:08

Ik ben liever 1 met een lage score dan 8e met 70%

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 00:16

Ik kijk wel altijd na hoe de rest het gedaan heeft. Soms is iemand eerste met 160 punten. Als je dan 156 punten rijdt, valt het mee. Maar als de hele ring zo'n beetje een winstpunt heeft ,dan is dat een ander verhaal.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:35

Dressuur voor de klassering (ik mag versneld promoveren) en het goede gevoel. Cross en springen voor klassering, punten en gevoel.

Met de cross ben je al heel snel foutloos dus die wp'en zijn er eigenlijk altijd wel. Daarom is voor mij klassering daar erg belangrijk, dat geeft nl ook aan hoe goed de rest (springen en dressuur) is gegaan. WP'en krijg je nl uitsluitend op basis van het resultaat in de cross (en tijdfouten tellen ook niet mee).

Met springen vind ik wp'en en het goed gevoel het belangrijkst, ik start niet zo gek veel wedstrijden en dan is het op tijd rijden dus iets wat ik niet vaak doe.

/edit
typo en klein stukje toegevoegd.

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:01

Dressuur voor de punten
Springen voor de klassering, en t gevoel dat k een goed parcours heb gereden

kenneth

Re: Rijden jullie voor de punten of de klassering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:03

ik rij voor de wp maar als ik 1ste ben vind ik dat natuurlijk ook gaaf !!
gr kenneth

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 10:06

Ik moest gewoon even nadenken over de vraag! In eerste instantie dacht ik, ik rijd voor de punten maar dan komt de vraag, telt voor mij de klassering dan helemaal niet?? Ja eigenlijk wel. Tot nu toe doet Alfons het erg goed en rijd ik in de meeste gevallen wel winst, maar is het goed genoeg? Nee, want in diezelfde meeste gevallen ben ik 2e,3e, of nog lager. Nou gaat het me niet om eerste worden, maar toch is dat wel een kick. Het gevoel dat je blijkbaar die anderen voorbij gereden bent.......

Met Harm is het een ander verhaal, die moet nog zoveel inhalen en ervaringen opdoen, die krijgt wat meer tijd om er te komen, maar ik ben er van overtuigd dat als hij weer helemaal 200% is, dat hij nog menigeen versteld kan doen staan!!! En dan gaan we dus voor de klassering!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:09

Als ik daar tussen moet kiezen voor de punten Het is leuk als je af en toe een prijsje mee pakt, maar ga liever voor iets waar ik zelf deel aan ben (punten) Prijsje ligt ook aan je tegenstanders.
Met Splash was ik altijd tevreden met een winstpunt, maakte me echt niet uit of ik laatste was of dat ik nou eerste was. Tuurlijk is het leuk als je als extra beloning een prijsje krijgt maar daar gaat het voor mij niet om

Hoipiepeloii

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 11:53

Unika schreef:
Ik ga voor een goed gevoel Het is leuk als je punten kloppen met je gevoel, maar als mijn gevoel goed is, is mijn wedstrijd geslaagd!!!

Ik ook absoluut!
Als ik dan toch moet kiezen, kies ik voor de klassering. Het is in onze regio gewoon niet mogelijk om te winnen met lage punten, dus als je bovenin meerijdt, bewijst dat iig dat jer goed meedraait. Bovendien zijn punten zó verschillend per jurylid.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:12

Ik rij voor de punten, en inderdaad een goed gevoel. Daarnaast is een hoge klassering altijd mooi meegenomen als er prijzengeld is
Hier in de omgeving heb je in de winter vaak alleen een strik of een standaardje ipv prijzengeld. Dan vind ik de punten het belangrijkst

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:20

Ik rijd ook voor het gevoel, maar wel om te winnen! (als ik weet dat dat dat haalbaar is...). En uiteraard zijn goede punten dan leuk. Maar als ik een winstpunt rijd en ik sta ergens halverwege dan ben ik echt niet blij! De ene jury punt over het geheel wat hoger dan de andere, dus dan zegt die winstpunt nog helemaal niet of je nou echt goed hebt gereden.

NehnaDagmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 13:43

Opzich voor de punten, met m'n fjord is het toch wat moeilijker om echt bovenin mee te draaien. Ben wel 2e,3e en lager geworden, maar eerste nog nooit!

marianna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:04

Straks hoop ik met mijn nieuwe aanwinst voor de punten te kunnen rijden...

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 14:33

Zeker voor de punten!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 16:58

Ik rijd voor de punten. Enn bij selecties om de plaats tuurlijk.
In de B vond ik het nog echt jammer als ik niks won, maar nu boeit het me echt niet meer. Met een winst ben ik allang blij.

Angelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:35

glen_vanii schreef:
ik rijd op dit moment voor de winstpunten, als ik mijn 10 winstpuntjes bij elkaar heb (en dus eigenlijk over zou kunnen) ga ik voor de prijzen, totdat mijn pony klaar is om naar de volgende klasse te gaan

'

ik ook.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:43

Ik ga alleen op wedstrijd als ik denk dat we goed genoeg zijn om winst te scoren. Anders kunnen we net zo goed thuis blijven rijden.

Op wedstrijd wil ik gewoon het gevoel hebben dat ik op dat moment met maximaal mogelijke heb laten zien en dan ga ik voor het goede gevoel.

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 18:50

Punten duidelijk.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:06

ik rij voor de punten. dat is wat telt... hoe zuur is het als je 1e bent en wow je hebt een beker en een oranje rozet... en dan maar 148 punten halen... sorry maar daar rij ik niet voor.

punten telt, meer niet.

Ils_K

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:07

ik ook om de punten, maar vindt het natuurlijk errig leuk als ik wat win. met dressuur en springen. en helemaal voor de punten als mijn paard al klaar is voor de volgende klasse

maar als mijn gevoel goed is en heb klote punten dan ben ik nog blij hoor

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 19:15

tja ik spring en ligt ermaar net aan welk paard ik mee heb en welk concour

anydale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 20:39

Jippie schreef:
Ik ga alleen op wedstrijd als ik denk dat we goed genoeg zijn om winst te scoren. Anders kunnen we net zo goed thuis blijven rijden.

Op wedstrijd wil ik gewoon het gevoel hebben dat ik op dat moment met maximaal mogelijke heb laten zien en dan ga ik voor het goede gevoel.

Precies, ik ga ook pas over naar een volgende klasse als alles uit de hogere klasse bevestigd is! Als ik rijd rijd ik nu toch wel voor de punten, maar het is leuk als je een prijs wint

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:46

Unika schreef:
Ik ga voor een goed gevoel Het is leuk als je punten kloppen met je gevoel, maar als mijn gevoel goed is, is mijn wedstrijd geslaagd!!!

Dat deed ik ook altijd en toen besloot ik dat ik dan net zo goed thuis fijn kon gaan rijden Heb daarna ook nooit meer een dressuurproef gereden behalve op de SGW's.

Ik rij wedstrijden als training en om in het wedstrijdritme te blijven. Prijzen zijn leuk, maar als ik een fijn rondje gereden heb en er niet bij sta ga ik niet minder tevreden naar huis En die punten zit ik eigenlijk al helemaal niet op te wachten Het gaat al zo vlug met die punten, voor je het weet moet je alweer promoveren

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:18

Voor de punten en de klassering... Op de eerste plaats staan de punten, maar ik vind het wel fijn om een geldprijs te winnen, heb je tenminste nog iets van de onkosten terug.

simonezorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:19

Nu om de punten.Vroeger was ik erg blij met een beker

jamiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 14:31

punten! je kan ook 1e worden zonder`punten, dan is t wel leuk dat je 1e bent, maar zonder punten kom je natuurlijk nooit verder