Extreem doen in toekomst met je Kür?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 08:43

als ik ooit Kür ga starten gebeurt dat op muziek van Springsteen.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 11:46

Ik heb gisteren weer een Kür gezien echt maar denk 1min van de 7ofzo (was voor open dag) vond ik echt spetterend.
De muziek moet je paard natuurlijk niet overtreffen, maar je moet er echt 'uitknallen' en dat kun je heel goed beïnvloeden met muziek hoor!
Maar stemmen in mijn kür zou ik dan weer niet willen.
Ik denk dat ik wel een echte kür laat maken, want zelf iets in elkaar zetten wordt toch niet zoals je wil!

WowAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:33

Ik wil altijd nog een keer binnenkomen op het intro van Sad but True van Metallica!

Maar dat moet dan wel in passage waarschijnlijk...

Dus dat duurt nog even (ik denk niet dat ik zo oud word)

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:45

Michelle85 schreef:
Als je een goede binnenkomer wil horen, moet je mijn nieuwe kur horen Ik denk dat iedereen wakker wordt Maar Sanne een vriendin van mij heeft echt aparte muziek (Olrike op bokt). Die had ik echt nog nooit gehoord! Echt heel mooi.

Dat weet ik wel heel erg zeker .

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:47

Lielle schreef:
als ik ooit Kür ga starten gebeurt dat op muziek van Springsteen.

Daar hebben wij vrij recent ook een kür van gemaakt voor een Inter I amazone, is ook heel leuk geworden .

Ik weet zelf ook al welke muziek ik voor mijn kür wil hebben en Olaf heeft dan ook een verbod om deze nummers te gebruiken voor klanten van ons .

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 12:51

En op mijn muziek ligt ook een verbod he Anoukie? (Ik wil er graag 2 laten maken dit voorjaar voor Ritmo).

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:07

Ja, jouw thema hebben we ook nog niet gebruikt . Leuk, gaan we eindelijk met wat vertraging swingen met Ritmo .

sanne_

Re: Extreem doen in toekomst met je Kür?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:24

Maar één iemand tegen stemmen in kürmuziek?

Ik vind het altijd zo'n cliché dat vocalen niet 'mogen' bij een kür. Soms kun je een vocaal juist als instrument zien dat nog een extra dimensie geeft aan de muziek.

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:27

Ik sluit me aan bij Sanne_ !

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:32

sanne_ schreef:

Ik vind het altijd zo'n cliché dat vocalen niet 'mogen' bij een kür. Soms kun je een vocaal juist als instrument zien dat nog een extra dimensie geeft aan de muziek.

Er zijn zat kuren die op een fatsoenlijke manier stemmen/stukjes zang erin hebben hoor . Neem bijv. de kur van Carola, waarmee ze Nl. kampioen Z2 is geworden. Bij het halthouden en groeten hebben we daar een heel leuk stukje tekst ingezet (te beluisteren op onze website). Sowieso maken we wel gebruik van af en toe wat kreten/zang, om de muziek de onderbouwen, als leuk accent etc.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:33

Anoukie schreef:
sanne_ schreef:

Er zijn zat kuren die op een fatsoenlijke manier stemmen/stukjes zang erin hebben hoor . Neem bijv. de kur van Carola, waarmee ze Nl. kampioen Z2 is geworden. Bij het halthouden en groeten hebben we daar een heel leuk stukje tekst ingezet (te beluisteren op onze website). Sowieso maken we wel gebruik van af en toe wat kreten/zang, om de muziek de onderbouwen, als leuk accent etc.

Ja daar heb ik nou ook helemaal niks aan toe te voegen; was net aan het denken hoe ik dit het beste kan opschrijven en fanatiek begonnen; druk ik op verzenden ben jij me weer voor

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:36

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:41

Maar wanneer kunnen vocalen dan wel? Is het altijd storend als je de tekst (gedeeltelijk) verstaat? Geldt natuurlijk niet voor een klein stukje bij de intro/groet (Denk maar aan Laurens en zijn befaamde 'are you ready, are you ready for this?...'), maar ik bedoel meer tijdens het rijden. En is het voor jullie afhankelijk van de muzieksoort? Accepteer je vocalen bij trance eerder dan bij pop?

Verder geen vragen, edelachtbare

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:46

Vocalen mogen niet overheersend zijn, dus geen heel stuk gezongen tekst in je kur. De grens is dun, echt eenduidigheid is er (nog) niet helaas. Wij zorgen er in ieder geval altijd voor dat de muziek de boventoon voert, vocaal ondersteunt/vult aan etc. (wat ik al eerder zei eigenlijk ).

Men kan bij ons ook zelf inzingen als ze zouden willen, maar gek genoeg heeft nog niemand dat gedaan .

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 14:00

Grappig.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mening van anderen, mensen die zelf geen küren maken. Ik merk toch wel dat je er dan anders naar kijkt namelijk.

Dus... mening-hebbers, brand maar los!

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-06 14:17

Haha ik hoor steeds meer mogelijkheden hiero, maar ik ga echt niet zingen hoor, hahaha

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:20

Je hoeft niet zelf te zingen

Mensen die geen kuren maken?
Oke dan zal ik mijn mond houden nu

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:22

QuijoSavan schreef:
Haha ik hoor steeds meer mogelijkheden hiero, maar ik ga echt niet zingen hoor, hahaha

Nee hoeft ook niet, maar kan bij ons dus wel . Kun je ook "Dabadabada" inzingen, net als Anky .
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 16-01-06 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:22

In mijn Prince-kür zitten ook redelijk wat stemmen en kreten!
Vóór veel oefeningen hoor je 'one two three!"
En bij elk uitstrekken "Let's go!"
En bij de uitgestrekte galop: "Let's go! Come on Baby! Let's get nuts!

Geeft een heel leuk effect, en is ook nog gewoon toegestaan

Annash
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:26

Bettine schreef:
In mijn Prince-kür zitten ook redelijk wat stemmen en kreten!
Vóór veel oefeningen hoor je 'one two three!"
En bij elk uitstrekken "Let's go!"
En bij de uitgestrekte galop: "Let's go! Come on Baby! Let's get nuts!

Geeft een heel leuk effect, en is ook nog gewoon toegestaan

Ja potverdikkie waarom reed je die gisteren nou niet, vind het nog steeds jammer
Maar ik snap je keuze ook nog steeds hoor; had hetzelfde gedaan en deze was ook gaaf!

Ctal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:29

Die amerikaanse amazone ( ff dr naam vergeten) klein vrouwtje op groot paard. Dacht dat ze 3e of 4e was op OS die heeft ook een gave kur vind ik..ook met stukjes zang. Stukje Aretha Franklin. Vind t de kur wel gaver maken eigenlijk

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:36

Debbie Mc Donald
(typo's voorbehouden )

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:42

Ctal schreef:
Die amerikaanse amazone ( ff dr naam vergeten) klein vrouwtje op groot paard. Dacht dat ze 3e of 4e was op OS die heeft ook een gave kur vind ik..ook met stukjes zang. Stukje Aretha Franklin. Vind t de kur wel gaver maken eigenlijk

Ja maar die kur viel dan weer niet in goede aarde , veel te veel zang (en daar ben ik het ook helemaal mee eens).

sanne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:44

Anoukie schreef:
QuijoSavan schreef:

Nee hoeft ook niet, maar kan bij ons dus wel . Kun je ook "Dabadabada" inzingen, net als Anky .

Hihi kun je overweg met autocue dan?

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 15:45

Ik heb helemaal geen verstand van de techniek, maar Olaf wel . Die heeft een hele studio en aangezien hij zelf de muziek helemaal arrangeert (en dus geen gebruik maakt van cd's en knip- en plakwerk), kun je het zo gek niet bedenken of het is mogelijk .