Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Michelle85 schreef:Als je een goede binnenkomer wil horen, moet je mijn nieuwe kur horenIk denk dat iedereen wakker wordt
Maar Sanne een vriendin van mij heeft echt aparte muziek (Olrike op bokt). Die had ik echt nog nooit gehoord! Echt heel mooi.
Dat weet ik wel heel erg zeker
. Lielle schreef:als ik ooit Kür ga starten gebeurt dat op muziek van Springsteen.
.
.
. Leuk, gaan we eindelijk met wat vertraging swingen met Ritmo
. sanne_ schreef:Maar één iemand tegen stemmen in kürmuziek?
Ik vind het altijd zo'n cliché dat vocalen niet 'mogen' bij een kür. Soms kun je een vocaal juist als instrument zien dat nog een extra dimensie geeft aan de muziek.
. Neem bijv. de kur van Carola, waarmee ze Nl. kampioen Z2 is geworden. Bij het halthouden en groeten hebben we daar een heel leuk stukje tekst ingezet
(te beluisteren op onze website). Sowieso maken we wel gebruik van af en toe wat kreten/zang, om de muziek de onderbouwen, als leuk accent etc. Anoukie schreef:sanne_ schreef:Maar één iemand tegen stemmen in kürmuziek?
Ik vind het altijd zo'n cliché dat vocalen niet 'mogen' bij een kür. Soms kun je een vocaal juist als instrument zien dat nog een extra dimensie geeft aan de muziek.
Er zijn zat kuren die op een fatsoenlijke manier stemmen/stukjes zang erin hebben hoor. Neem bijv. de kur van Carola, waarmee ze Nl. kampioen Z2 is geworden. Bij het halthouden en groeten hebben we daar een heel leuk stukje tekst ingezet
(te beluisteren op onze website). Sowieso maken we wel gebruik van af en toe wat kreten/zang, om de muziek de onderbouwen, als leuk accent etc.
).
. 
QuijoSavan schreef:Haha ik hoor steeds meer mogelijkheden hiero, maar ik ga echt niet zingen hoor, hahaha
. Kun je ook "Dabadabada" inzingen, net als Anky
. 
Bettine schreef:In mijn Prince-kür zitten ook redelijk wat stemmen en kreten!
Vóór veel oefeningen hoor je 'one two three!"
En bij elk uitstrekken "Let's go!"
En bij de uitgestrekte galop: "Let's go! Come on Baby! Let's get nuts!
Geeft een heel leuk effect, en is ook nog gewoon toegestaan

) Ctal schreef:Die amerikaanse amazone ( ff dr naam vergeten) klein vrouwtje op groot paard. Dacht dat ze 3e of 4e was op OS die heeft ook een gave kur vind ik..ook met stukjes zang. Stukje Aretha Franklin. Vind t de kur wel gaver maken eigenlijk
, veel te veel zang (en daar ben ik het ook helemaal mee eens). Anoukie schreef:QuijoSavan schreef:Haha ik hoor steeds meer mogelijkheden hiero, maar ik ga echt niet zingen hoor, hahaha
Nee hoeft ook niet, maar kan bij ons dus wel![]()
. Kun je ook "Dabadabada" inzingen, net als Anky
.
. Die heeft een hele studio en aangezien hij zelf de muziek helemaal arrangeert (en dus geen gebruik maakt van cd's en knip- en plakwerk), kun je het zo gek niet bedenken of het is mogelijk
.