Haflingers en (hogere) dressuurniveau's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:09

het is alleen niet de bedoeling om hiervan een gezellig "wat heb ik met mijn haf gedaan" topic van te maken.

Jow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:51

MirjamN schreef:
@Jow!

Goed gegokt dus! Ik heb inderdaad les van Mariska en sta met Hans op dirksland. Je hebt een leuke broer, dus wat moet ik wel niet van jou verwachten Als je weer eens op Dirksland bent, moet je het maar eens zeggen, dan zie ik je daar misschien wel.

Binnenkort weer wedstrijden, derde week januari, ergens derde week februari en ergens in April. Vanavond demo van annemarie van der toorn over Monty Roberts. Misschien gaat ze Hans gebruiken, omdat hij bij het aansingelen en opstappen niet stilstaat en maar blijft draaien. Zou wel grappig zijn!

@mirjamn

mn broer leuk???????? je bent niet wijs... heb vorige zomer ook paar x bij mariska gelest, les nu weer gewoon bi mn vader.
17 dec heb ik met 2 paarden op dirksland gestart. en weet dak nog een keer moet op zaterdag, volgens mij in april ofzow. ken je sjoerd knops en lennard bouwman ook wel zeker? en melanie de jonge?

gr jo

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 10:57

en dus ook geen slowchat of dingen die ook per PB kunnen.

window

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:41

sandyjorgen schreef:
Kijk op www.haflingerforum.nl voor nog meer haflingergekken, tevens een lijst van Z haflingers onder het kopje wedstrijden.
Succes ermee.

inderdaad daar staat een lijstje van 20 haflingers die in de Z1 of Z2 lopen en dat zijn niet eens alle haflingers die Z lopen

ik zelf ben nu L2 startgerechtigd met mijn haf tussen de paarden dat is ook erg snel gegaan

window

Re: Haflingers en (hogere) dressuurniveau's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 11:53

ACSM schreef:
Ik ben in april dit jaar begonnen in de B en ben nu L2 met 5 winstpunten. Gaat erg goed dus...

Het wijken is lastig, vaak een onvoldoende, loopt over de schouder weg, tempoverlies of kantelt.

De middendraf daarintegen is erg super!! Daar score ik altijd een 7 voor en soms een 8... De galop gaat ook goed, het stappen is ook lastig, vaak tekort aan impuls.

De opa van Mazzel is wempire (zie link website voor meer info).
Mazzel is een ouderwetse brede haflinger.

ja die 8e verdient ie ook voor zijn middendraf daar zijn de meeste KWPN paarden nog jaloers op

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 13:24

Citaat:
ja die 8e verdient ie ook voor zijn middendraf daar zijn de meeste KWPN paarden nog jaloers op

Dank je....

MirjamN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 16:55

@ Lielle

Nou eh sorry hoor, ik ben hier nog niet zo bedreven in...

Maarre, jij als kenner kan me misschien wel uitleggen hoe ik een tabel kan invoegen?

greetz,
mir

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:54

Mirjam, het zou dan handig zijn als je de regels hier even doorleest. Sarcasme is nergens voor nodig, ik reageer niet omdat ik 'kenner' zou zijn, maar als moderator van dit forum.

Een tabel invoegen kan niet, omdat bokt geen html tags toestaat. Jekunt wel [ code] en [/ code] (zonder spaties) om je tekst heen zetten en dan de kolommen uitlijnen met spaties.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:58

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:23

ik rijd L2 +7 bij de paarden met mijn haflinger MAX(v:midas).
ik heb problemen met zijgangen (en hij is superlenig)en verzameling in galop.

met mijn vorige haflinger MARCO (v:marok)was ik ook L2 +11.
met hem had ik impulsproblemen en eigenlijk echt niet L2 waardig.

Smeetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:10

HeeY..
Ik heb zelf ook een haflinger en daar rijd ik nu L1 mee en mag ik door naar de overijsselse kampioenschappen.
Maar mijn zus heeft ook een haflinger en daar rijd ze M1 mee en ze was Kringkampioen!!
Maar ik heb nu 10 winstpunten. En mijn zus heeft er.. 6

Pasha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 18:17

Mijn doel met mijn halve haflinger was altijd de M1

We hebben het geschopt tot M2+5

Ma idd... middengangen Moeilijk Moeilijk en de impuls, ze had toch iets vlakke gangen waardoor ik er echt fanatiek aan moest rijden.

Maar vond het altijd leuk om met mijn blondie tussen de dressuurponies te verschijnen

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-06 18:59

Eindelijk een foto van Hans voor de liefhebber!

Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:21

ik lees dat veel van jullie haflinger moeite hebben met verruimen/uitgestrekte gangen. ik rijd momenteel een haflinger voor iemand anders (net 5 keer opgereden oid) en die heeft daar totaal geen moeite mee, aan de longe aan de bijzet en gewoon ohz maakt haar totaal niet uit, die ganger zijn echt super van haar. we gaan volgend jaar sowiso haflingercompetiti rijden. dit jaar nog niet want die begint te snel en ze verwacht 4 april een veulen. als alles goed gaat op vreemd terrein enz gaan we naast haflinger competiti ook "normale" wedstrijden starten.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 22:47

Bies heeft ook totaal geen moeite met strekken en zijgangen .

Leuk haf, MirjamN!

MirjamN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-06 08:18

Nou, wie weet met wat training lukt het uitstrekken en verruimen met Hans ook steeds beter.? Ik was nu te laat, maar volgend jaar september wil ik meedoen aan de Haflingerwedstrijden in Maassluis (Zuid-Holland). Zijn er meer die daar nu al aan meedoen en de ervaringen willen delen?

Oojannekeoo, ga jij meedoen aan ee haflingercompetitie in Brabant, van de aangespannen haflinger of van een andere organisatie?

Als ik een paspoort heb, zit ik erover te denken om een startkaart aan te vragen. Ik denk dat we daar wel klaar voor zijn. Laatst hadden we onderling 172 punten in de L1 en de keer daarvoor 171. Paspoort aanvragen is alleen een beetje moeilijk, want ik heb geen stamboekpapieren bij Hans... en ik wil zijn ouders op het paspoort hebben.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-06 12:27

Ja van de aangespannen haflinger in brabant. heb nog geen andere organisatie oid gevonden die dat houd. ben momenteel alles aan het uitpluizen erover. kan er nl niet veel wijs uit, heb al paar keer gemaild naar aangespannenzuid maar krijg geen reactie. iemand hier die mij misschein wat meer info kan geven?

bij die merrie zit al een paspoort. het is een fokmerrie dus er zit een goed papier bij. deze zomer naar de keuring. als er een zadelrubriek bij zit wil ik die ook rijden

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:10

Yes, heb mijn startkaart binnen! aanstaande zaterdag mijn eerste wedstrijd, ben benieuwd!

Paspoort dus ook binnen. Heb dispensatie aangevraagd bij het stamboek voor opname op basis van DNA, maar nog geen reactie gehad.

Ik hou jullie op de hoogte!

groeten,
Mirjam

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:12

Succes alvast

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:24

idd, succes!

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:52

mijn haffie en ik hebben nu in het M2- 11 winstpunten en gaan zondag voor het eerst Z1 starten!!

ik loop vooral heel erg tegen de oefening 'traver' aan. die 4 sporen lukt nog wel maar dan de lengtebuiging erbij en de impuls in die oefening houden dat begrijpen we nog steeds niet helemaal. het word wel steeds beter!! maar het blijft heel moeilijk!!

ook de verruimingen vind ze wel moeilijk maar die gaan ook echt goed voorruit!! oefening baart kunst

in de lagere klasses liepen we eigenlijk tegen elke nieuwe oefening aan. het wijken begreep ze in het begin echt helemaal niks van! ook was het voor mij de eerste keer dus moesten we samen naar het goede gevoel zoeken. uiteindelijk haalden we er zelfs 8en voor dus zijwaarts kan ze nu wel

ook het schouderbinnenwaarts vond ze in het begin heel moeilijk! en dan vooral de impuls in de oefening houden was zo moeilijk! maar ook na dat 100000 keer te hebben geoefend ging en gaat dat allemaal steeds beter!!

het enigste wat amigo al gelijk begreep en wat ze heel netjes kan zijn de keertwendingen dus das wel super fijn!!

marguerite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:19

mijn Mike kan M2 lopen{ik niet}hij kan super verruimen,wijken enz.hij is ook mijn leer meester,ik hoop ooit ook in de M2 te komen met hem,we zijn L1 gestart met nog geen winstpunten,hij heeft me ooit goed voor joker gezet om in rengalop alle hoeken van de bak te laten zienop een uit wedstrijd,oja zijn vader is Marok

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 09:10

Alvast succes Noussie, maar dat komt wel goed volgens mij

hafgirl15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:22

Noussie succes!
Ik heb ook een haf maar daar rijd ik nog B mee. Dat gaat overigesn we al heel goed.
Maar de Haflinger van geartsje ( geartsje17 hier op bokt volgens mij ) Loopt ook al M2!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:30

Ik rijd nog geen hogere dressuur, maar ben nu L1+9 met mijn Haflinger, binnenkort L2 dus. Haar vader is Matador.
Ik ben tegen geen enkel probleem aangelopen, heb 10x liever mijn haf onder mn kont dan een dressuurpony/paard.