Bokkers wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:58

Jettie schreef:
Ja, daar was ik ook. Was superleuk! Maar ik denk dat je alleen bokkers uit de regio krijgt waar je de wedstrijd organiseert, ik denk dat de gemiddelde ouder geen zin heeft 2 uur ofzo te rijden naar een onderlinge wedstrijd. Ook de KNHS heeft het liever niet, ivm pony's die niet zijn geënt enzo, en pony's met startkaart hebben dat zoiezo, bij zo'n onderlinge wedstrijd kan dat nog wel eens misgaan.. maar hier is al eens een discussie over geweest.

Voor Azië kon het wel een keer, maar om 'voor niks' (zo bedoel ik het niet, maar je begrijpt het) weet ik niet of dat wel wat is.

Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar wat een slimme opmerking.
Ik denk eigenlijk dat ik niet heen ga uit voorzorg, hier in de buurt is nog steeds wat Rhino heersend, en ik wil het risico niet lopen dat het zich uitspreid, ik weet nml nog steeds niet of bij ons op stal een drager staat, zowel, is mijne ook een drager.

Revanches

Re: Misschien een idee...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 10:58

Karl66 schreef:
Je kan natuurlijk ook een aantal regionale wedstrijden organiseren, scheelt weer met de reistijden. En dan een landelijke Bokt-finale

Dat kan ook. Maar dan moet je wel veel aan organisatie hebben!!!

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 11:05

Dat iid misschien ook een idee

@ Vonnie84: het moet toch niet eens perzee die school te zijn?
Soms zijn er ook klassen die een project moeten maken, dit is dan toch ideaal??

@ Fun_Fun: Verwacht niet dat die wedstrijd morgen is ofzo hoor
Daar gaat vast nog wel een paar maanden overheen! Tegen die tijd is dat misschien allang afgelopen!

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:06

Ik vindt het zeker een heel leuk idee !! En ik zou voor de reistijd eerlijk gezegt ook niet voor wegblijven, ook al is het niet officieel, het is ook een leuke ervaring !!!

Het zal veel organisatie omvatten !!! Maar wel top als het zou lukken.

Ik zou het dan in de zomer doen, zodat je geen manege hoeft te huren, maar een groot stuk land waarop je meerdere ringen kunt maken.

Ik houdt het topic in de gaten, ik vindt het wel een leuk idee !!!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:40

meiske16 schreef:
Karl66 schreef:
Je kan natuurlijk ook een aantal regionale wedstrijden organiseren, scheelt weer met de reistijden. En dan een landelijke Bokt-finale

Dat kan ook. Maar dan moet je wel veel aan organisatie hebben!!!

dat is wel een slim idee

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 11:42

Je moet iemand erin hebben die erook verstand van heeft, en niet het nog moet leren uiteraard...

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:16

Mijn mening? Onmogelijk.
Geld, tijd, organisatie.

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 14:07

Ludora schreef:
Ik vindt het zeker een heel leuk idee !! En ik zou voor de reistijd eerlijk gezegt ook niet voor wegblijven, ook al is het niet officieel, het is ook een leuke ervaring !!!

Het zal veel organisatie omvatten !!! Maar wel top als het zou lukken.

Ik zou het dan in de zomer doen, zodat je geen manege hoeft te huren, maar een groot stuk land waarop je meerdere ringen kunt maken.

Ik houdt het topic in de gaten, ik vindt het wel een leuk idee !!!

Ik zou (als ik een trailer zou kunnen krijgen) ook zeker niet weg blijven. Tja tenzij het echt lang rijden wordt, maar okee

Laulitz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 14:08

VeirL schreef:
Mijn mening? Onmogelijk.
Geld, tijd, organisatie.

Geld: inschijfgeld
Tijd: een weekend moet lukken, en al helemaal als je een stuk land kan afhuren en daar meerdere ringen op kunt plaatsen.
Organisatie: misschien zijn er bokkers die het willen organiseren(dus met veel tijd) of anders een school die een project moeten maken???

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:41

Zie in de zomer maar eens een vrij weekend te vinden, waarin zowel de pony's als paarden geen wedstrijd hebben. Bovendien vindt de gemiddelde wedstrijdruiter het ook wel eens lekker om een weekend vrij te hebben.
Dit geldt niet voor mij, maar vast en zeker wel voor vele anderen.

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 22:38

@ Vonnie84, de mensen die het te druk vinden hoeven niet te komen... Ik denk vooral de mensen die niet zoveel wedstrijden, dat díe zo'n onderlinge leuk vinden. En anders kom je toch alleen kijken oid...???

Hinata

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:01

LauEef schreef:
VeirL schreef:
Mijn mening? Onmogelijk.
Geld, tijd, organisatie.

Geld: inschijfgeld
Tijd: een weekend moet lukken, en al helemaal als je een stuk land kan afhuren en daar meerdere ringen op kunt plaatsen.
Organisatie: misschien zijn er bokkers die het willen organiseren(dus met veel tijd) of anders een school die een project moeten maken???

Voor de Jurie enzo kan je een topic starten bij: Subforums, JI..
viewforum.php?f=95
Ik vind het iig een heel leuk idee!

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:03

Leuk idee...
Maar betwijfel het of het haalbaar is!

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 21:26

Niet zo pessimistis allemaal. Het kan haalbaar zijn, als de organisatie goed word aangepakt.
Punt 1 wordt dan vast een team samenstellen die wil helpen met de organisatie. Gewoon een lijst van mensen die daar hun tijd in willen steken. Die groep moet dan sowieso alles gaan bespreken en dan kan het wel te regelen zijn denk ik hoor.

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 08:58

Vonnie84 schreef:
Zie in de zomer maar eens een vrij weekend te vinden, waarin zowel de pony's als paarden geen wedstrijd hebben. Bovendien vindt de gemiddelde wedstrijdruiter het ook wel eens lekker om een weekend vrij te hebben.
Dit geldt niet voor mij, maar vast en zeker wel voor vele anderen.

de ruiters die elk weekend al op concours zijn, zullen waarschijnlijk niet voor de bokt-eer komen rijden. Maar er zijn natuurlijk nog veel meer ruiters op bokt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:46

FZ -> WD

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 10:55

Ik wil ook wel graag meedoen (dressuur en springen), maar wij rijden gelieve niet langer al 1 max 1,5uur voor een wedstrijd (uitzonderingen kampioenschappen).
Maar houd er rekening mee dat er nu rhino heerst!

Dus je kunt niet teveel naar noorden gaan met je locatie, denk dat je toch meer richting onderkant van het land moet gaan (jammer genoeg, maar het zou zonde zijn door aflasting wij ons geld kwijt zijn).

En het overige geld (als dat er is) kan naar brooke!

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:22

Lijkt me een leuk idee.
Er is toen voor BVA ook een (noordelijke) benefietwedstrijd georganiseerd, dat was ook heel geslaagd, vind ik dan.

Wat ik hier eerder las over regionale/provinciale wedstrijden en een kampioenschap vind ik wel een goed idee. Dan heb je niet het probleem dat iedereen zo lang moet reizen en waarschijnlijk meer animo dus. En voor de kampioenschappen een centrale plaats en dat is dan maar een select groepje ruiters natuurlijk.

Ik denk dat de eerste stap is om een soort van werk/actie groep bijelkaar te krijgen die willen zorgen voor de organisatie. En die eerst eens gaan beginnen met het uitzoeken van mogelijkheden en of er genoeg animo voor zoiets is.

Er is overigens wel vaker over gesproken, maar nooit echt iets ondernomen dus ik zou zeggen, geen woorden maar daden.

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:43

Als we nou Nederland en Belgie in streken verdelen en dan voor iedere streek/regio een paar mensen zich misschien willen inzetten??
Hey Volcano (heeeeel offtopic) woon jij in Beetgummermolen (of hoe je dat ook schrijft.....)??

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:53

Heel offtopic terug
Nee Beetgum (zonder molen ) klein dorpje, ligt naast Beetgumermolen

Weer ontopic:

* Meldt me dan maar als eerste voor een Actiegroep
Heb klein beetje ervaring qua organisatie, maar het zou handig zijn als er nog mensen waren met meer ervaring die willen helpen!

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:56

Nog kleiner? Ik wil Nederland best in stukken opdelen, maar Belgie kan ik ook wel opdelen, maar dan doe ik vast weer iets fout, puur omdat ik Belgie niet ken... (doe ik ook Wallonie er bij, terwijl die helemala niet op Bokt zit enzo ). Moet ik dat doen???

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 11:57

Belgie kan denk ik wel in één omdat er maar een klein percentage bokkers Belgisch is.

En wat Nederland betreft, hangt ook van de annimo/deelname af;
Noord, midden en zuid?
Mochten er heel veel mee willen doen kunnen we het ook in Noord/oost/zuid/west doen of nog kleiner.

Verder moeten we eerst zien wat nou precies de mogelijkheden zijn en een aantal mensen bijelkaar zien te krijgen met de juiste ervaring/mogelijkheden om het een en ander uit te zoeken.

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:02

ik hou ook in de gaten hier ligt eraan waar het gehoude word maar dan zijn wij ook van de partij.

CleovG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:14

Lijkt me leuk!! ik ga zeker mee doen (als ik zelf geen wedstrijd heb:P) maareh.. is het voor alle niveau's? ook voor pony's Z1? (of dan al Z2:D)

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 12:19

Als het mogelijk is lijkt het me inderdaad wel leuk pony's en paarden alle klasses te doen.
En over welke disciplines praten we hier? Dressuur? Springen? western? endurance?
Ik ben zelf het beste thuis in de dressuurwereld, maar ik kan me voorstellen dat er misschien ook wel interesse is in andere disciplines. Al lijkt me dat allemaal nog wat moeilijker al dan niet onmogelijk om te organiseren.