Selecties Friese Kampioenschappen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tien

Re: Selecties Friese Kampioenschappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 19:59

Tja geen selecties hier in de buurt van Friesland.
De rest veel succes!

Mactime

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:53

XlucienneX schreef:
hej mactime succes met de kampioenschappen vorigd jaar heb je van mij gewonnen!

Heey bedankt,,
heb morgen selectie in gersloot,, vooral mistral loopt de laatste week erg goed mac is nog gewoon een kikker die overal heen jumpt,, maar hoef me gelukkig niet meer te selecteren dus kan morgen lekker relaxt meedoen,,

Mactime

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:56

mienetje schreef:
Ik had vorige week woensdag selectie in Sneek in de M1.. waren 2 prijzen, ik was 3e.. maar vraag me af, mag ik dan nu wel of niet naar de fk? degene die eerste was deed dus niet mee voor selectie.. kan het namelijk nergens vinden, hoeveel er in de M1 naar de fk mogen..

weet (zo goed als) cker dat je heen mag ! dan sta je namelijk 2de en anders zou het betekenen dat er maar 2 heen mogen en dat zijn dan de gene die 1ste waren geworden en dat lijkt me sterk dus gefeliciteerd met je kwalificatie voor de kampioenschappen,,!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 17:44

Gaat het wel door nu de Rhino al in Friesland is?
Boijl is zeker Rhino en Damwoude zeer waarschijnlijk.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 18:15

@Mactime: haha ja dank je.. jij ook gefeliciteerd

@Amondi: ik wist niet eens dat het ook al in Boijl is :S.. Siegerswoude is ook al afgelast, maar ik wist niet dat het al zo dicht bij is..

Mactime

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:13

tnx mienetje..

@bout rhin0:

Boijl schijnt alleen een gerucht te zijn geweest ,, mensen bij die manege enz. wisten hier niks van,,
o0k schijnt het niet zo besmettelijk en gevaarlijk te zijn als de meeste denken,, ( dierenarts gesproken ) en daar schijnen 2 vormen te zijn 1 een verkoudheid ( die er altijd al is geweest ) 2 een net ontdekte vorm die zich alleen door snot of bloed verspreidt ,, ( waaraan een paard dus verlamt kan raken voor een bepaalde tijd ) dus goed opletten met aanrakingen bij andere paarden,,! een paard kan hiertegen geent worden,,! als je cker wilt zijn dat jouw paard geen van deze vormen krijgt ent hem dan in tegen rhin0,,

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:25

Mactime schreef:
@bout rhin0:

Boijl schijnt alleen een gerucht te zijn geweest ,, mensen bij die manege enz. wisten hier niks van,,
o0k schijnt het niet zo besmettelijk en gevaarlijk te zijn als de meeste denken,, ( dierenarts gesproken ) en daar schijnen 2 vormen te zijn 1 een verkoudheid ( die er altijd al is geweest ) 2 een net ontdekte vorm die zich alleen door snot of bloed verspreidt ,, ( waaraan een paard dus verlamt kan raken voor een bepaalde tijd ) dus goed opletten met aanrakingen bij andere paarden,,! een paard kan hiertegen geent worden,,! als je cker wilt zijn dat jouw paard geen van deze vormen krijgt ent hem dan in tegen rhin0,,

ik heb morgen een wedstrijd in gersloot, maar ik hoorde dat er iemand uit Boijl al had afgemeld, voor de zekerheid om voor anderen geen besmetting mee te nemen ofzo.. en in Damwoude is het nu toch ook?

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:40

Mactime schreef:
tnx mienetje..

@bout rhin0:

Mijn veearts denkt hier heel anders over!! Het is inderdaad al in Damwoude (is ook bevestigd hier op BOKT bij Medisch --> Rhino Topic).
Ik heb ook geënt tegen rhino, maar dat werkt alleen tegen de verkoudheids vorm en niet tegen de 'verlammings vorm' die nu heerst. Ze raad mij aan om heeeeel voorzichtig te zijn, en niet naar binnen wedstrijden te gaan. Ik meld mij dus af voor de selectie wedstrijd in Zwaagwesteinde. Ik vind de gezondheid van mijn paard(en) echt véél belangrijker dan een wedstrijd of kampioenschap of wat dan ook!

mienetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:46

@ Yvonnelind: Waar woon jij dan precies in friesland? vlakbij Boijl ofzo?

Mactime

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:55

ik blijf gewoon heel voorzichtig en voorkom aanraking met andere ponys,,

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:58

Ik woon vlakbij Driesum, dat ligt een paar kilometer van Damwoude... Erg dichtbij dus.

mienetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:04

oei dat is niet zo leuk! hoop niet dat het verder gaat... gelukkig is het niet op onze manege (joure), dat dachten ze eerst wel!

Tien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:08

Yvonnelind schreef:

Mijn veearts denkt hier heel anders over!! Het is inderdaad al in Damwoude (is ook bevestigd hier op BOKT bij Medisch --> Rhino Topic).
Ik heb ook geënt tegen rhino, maar dat werkt alleen tegen de verkoudheids vorm en niet tegen de 'verlammings vorm' die nu heerst. Ze raad mij aan om heeeeel voorzichtig te zijn, en niet naar binnen wedstrijden te gaan. Ik meld mij dus af voor de selectie wedstrijd in Zwaagwesteinde. Ik vind de gezondheid van mijn paard(en) echt véél belangrijker dan een wedstrijd of kampioenschap of wat dan ook!

Mijn dierenarts is dus weer heel anders, die zegt dat je wel voorzichtig moet zijn, maar dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken. Het wordt veel te veel opgeblazen. En het wordt alleen via snot en dus via directe aanraking overgebracht.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:13

Ik hoop dat jullie dierenartsen gelijk hebben!! Toch ben ik heel voorzichtig en neem ik geen onnodige risico's...

Mactime

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:00

@ Tien :dat zegt mijn dierenarts dus ook

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:33

Die van ons ook!

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:36

mienetje schreef:
@Mactime: haha ja dank je.. jij ook gefeliciteerd

@Amondi: ik wist niet eens dat het ook al in Boijl is :S.. Siegerswoude is ook al afgelast, maar ik wist niet dat het al zo dicht bij is..

Even voor de duidelijkheid. In Siegerswoude heerst géén Rhino. De wedstrijd is uit voorzorg afgelast. Om een eventuele uitbraak te voorkomen. Alle paarden op de manege zijn kerngezond.
De organiserende vereniging heeft er zelf voor gekozen om deze niet door te laten gaan.

Lante

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:56

Heel verstandig denk ik. Voorkomen is beter dan genezen...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 08:58

Dit is geen Rhino topic maar ik was al bang dat bijna niemand het wist!
HET Rhinotopic staat op medisch met alle varianten en entings verhalen daarbij.

Wat ik wel vreemd vind is dat het nu lijkt alsof de firese bond de kop in het zand steekt. Er staat dus helemaal niks op de website, zo kom je op de selectie en dan hoor je van anderen dat er Rhino bij jouw buren is!
Dat is geen sterk staaltje voorlichting van de FB.

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 09:30

Ik weet dit. Maar wilde het toch even duidelijk maken. Voordat er verkeerde verhalen de wereld in gaan.

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 15:11

Om maar weer even ontopic te gaan:

Ik was vandaag in Gaasterland (Z1) 5e met 182.

Er mogen alleen 10-12 door, dus dat wordt niks. Maar ben wel blij met mn punten

Mactime

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:07

gefeliciteerd met je winstpnt,,!:)

was vandaag in gerslo0t ,,
was met mistral 2de met 156pnt,, ( ging super,,! all1 schr0k een paar keer in de gal0p dus dat helemaal verprutst,,)
met mac 141pnt,,:o ging zeer slecht maar was de enige c-pony,,

hilde hoeveel pnt had jij >? had je lask0 o0k mee? heb hem namelijk niet gezien,,;):o

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 00:04

Naja, der gingen mensen opzadelen toen ik net wou starten.. En daarbij hadden ze nogal veel herrie... Dus Quissie beetje over de zeik.. Dus in het begin een 2 en een 4.. Dat tikte goed aan, had 147. Was wel terecht, maar hij was heel erg gespannen, en gevallen in de trailer.. Daarom was ie niet zo fijn. Lasko had ik idd niet mee.. Die is een beetje verkouden op het moment, dus die heb ik maar niet meegenomen. Weet niet of ik me de vorige keer geselecteerd heb.. Naja, anders maar niet. Doe sowiezo wel mee met het springen.

yvonnepuntnl

Re: Selecties Friese Kampioenschappen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 01:31

Arme Lasko (kwijl uit z'n neusje)

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-06 10:17

Hij heeft geen snotneus
Wat deed jij trouwens nog online zo laat?