officieel starten zonder sperriem,aan de hoofdstel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 16:25

Needje schreef:
Ik snap ook niet waarom je een hoofdstel koopt met gecombineerde neusriem, als je niet met sperriem wil rijden?... Koop dam gewoon een engelse (=hoge).
Verder ga ik met WendyK mee.

Als je niet weet waarom Ik ´´ineens´´ zonder moet rijden.Moet je dit ook niet vragen/zeggen

sharonaollie

Re: officieel starten zonder speriem,aan de hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 16:26

WendyK schreef:
Heel makkelijk, voor degene die niet het lusje van d'r hoofdstel wil knippen, gewoon niet doen.
Maar ook niet achteraf mekkeren dat er wel een jury over viel.
Het mag niet, maar of je dat risico wilt lopen moet je volledig zelf weten.

Wie moet er dan lopen te mekkeren.En te zeggen dat diegene het lusje er niet af wil halen.Dat ben ik!Ik stel de vraag.Dus je zou mij wel bedoelen? Eigen schuld dikke buldt zeggen we dan maar.En wie niet waag wie niet wint Maar ik ga er later niet over mekkeren..Zal mij een worst wezen.Als ik maar een leuke dag heb gehad..

DAAHN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:35

volgens mij mag het wel, ik heb bij de paarden in de klasse B wel gestard zonder sperriem aan mijn hoofdstel. en had die proef gewonnen met 170 punten.
dus dan neem ik aan dat het wel mag..

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:36

Billy schreef:
Ik weet niet of je zonder neusriem mag starten.

Nee, maar je kan een ontheffing krijgen op medische gronden. Wondje op de neus bv.

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:37

de vroegere regels waren dat het alleen mocht bij een engelse neusriem, dus zonder lusje.
maar in de nieuwe regels kan het veranderd zijn.
vind ik ook netter, dat lusje is niet mooi als er geen sperriem aanzit.

tamary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:38

Needje schreef:
Ik snap ook niet waarom je een hoofdstel koopt met gecombineerde neusriem, als je niet met sperriem wil rijden?... Koop dam gewoon een engelse (=hoge).

Ik zie zelden of nooit engelse hoge neusriemen in de winkel. Hoogstens aan een S&T hoofdstel. De meeste standaard hoofdstellen van nu hebben een gecombineerde neusriem. Vandaar ook dit probleem.

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:44

cornelie schreef:
Ik heb ook heel vaak zonder sperriempje ( maar mét lusje ) gereden en nog nooit wat van de jury gehoord.

Dan heb je tot nu toe nog steeds mazzel gehad. Het MAG niet. Ook niet dat het lusje er afgesneden is.... (dat kunnen de jury's natuurlijk niet goed zien maar het mag niet!) We hebben het bij de laatste Z-cursus namelijk besproken. Gecombineerde neusriem hoort gecombineerd te zijn MET sperriem dus... en niet zonder, niet met lusje eraan en niet met lusje eraf...

Kortom: Niet je neusriem aanpakken, maar een andere aanschaffen dan ben je er in ieder geval van af... (van dat geleuter...hihi)

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:46

DAAHN_ schreef:
volgens mij mag het wel, ik heb bij de paarden in de klasse B wel gestard zonder sperriem aan mijn hoofdstel. en had die proef gewonnen met 170 punten.
dus dan neem ik aan dat het wel mag..

NIET DUS..... ook jij mazzel gehad.... de meeste juryleden doen er niet zo moeilijk over, maar je zal net die ene treffen....

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 16:53

tamary schreef:
Billy schreef:
Ik weet niet of je zonder neusriem mag starten.

Nee, maar je kan een ontheffing krijgen op medische gronden. Wondje op de neus bv.

idd vandaar mij vraag
En hij loopt een stuk beter zonder speriem!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 16:55

oversized bedankt voor je super antwoord!!

DAAHN_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:55

@Oversized;;
Nouw..de één zegt dit, de ander zegt dat.
Pas als je ergens in de reglementen ziet staan ; er mag niet zonder sperriem in het hoofdstel worden gereden ; dan pas weetje het zeker toch?

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-05 16:56

Ik stuur wel even een mailtje naar de Knhs .

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:56

Maar goed, anders zou je even langs de zadelmaker moeten gaan, die kan het lusje tussen je neusriem uit tornen en de boel netjes weer vast naaien
Kost je een paar euro denk ik.
Met een beetje mazzel doet de schoenmaker het zelfs

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:07

DAAHN_ schreef:
@Oversized;;
Nouw..de één zegt dit, de ander zegt dat.
Pas als je ergens in de reglementen ziet staan ; er mag niet zonder sperriem in het hoofdstel worden gereden ; dan pas weetje het zeker toch?

Dat staat dus in het regelement hoor!! Ik zal eens even zoeken, maar het staat er...

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:25

Het is maar hoe je het leest....dus géén gecombineerde neusriem met weglating van de sperriem.... staat er in het regelement en een gecombineerde neusriem bestaat uit een neusriem met daaraan een lusje waardoor een tweede neusriem genaamd sperriem gehaald wordt...
maw een gecombineerde neusriem hoort gecombineerd te zijn met de sperriem anders is het geen gecombineerde neusriem..

Equira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:32

sharonaollie schreef:
WendyK schreef:
Heel makkelijk, voor degene die niet het lusje van d'r hoofdstel wil knippen, gewoon niet doen.
Maar ook niet achteraf mekkeren dat er wel een jury over viel.

Het mag niet, maar of je dat risico wilt lopen moet je volledig zelf weten.

Wie moet er dan lopen te mekkeren.En te zeggen dat diegene het lusje er niet af wil halen.Dat ben ik!Ik stel de vraag.Dus je zou mij wel bedoelen? Eigen schuld dikke buldt zeggen we dan maar.En wie niet waag wie niet wint Maar ik ga er later niet over mekkeren..Zal mij een worst wezen.Als ik maar een leuke dag heb gehad..

Waarom vraag je het dan??? Want mensen geven hier antwoorden dat het niet mag en vervolgens vindt jij dat belachelijk (er zijn wel meer regels van de KNHS belachelijk), maar als je ongeacht wat het antwoord hier is en wat er in de regelementen van de KNHS toch zonder sperriem wilt starten, wat heeft het dan voor nut om het te vragen????

Dus tip voor jou de volgende keer, als je weer eens zoiets hebt, gewoon doen en niet eerst vragen....

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:59

Gut Wendy, waar maak je je druk om
Ze stelt gewoon een vraag, en als ze niet gelijk haar hoofdstel sloopt word je boos? Ik zie in jouw quote sharona geen belachelijk zeggen

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:16

Ik maak me niet druk hoor. Ze hoeft van mij helemaal niet haar hoofdstel te slopen. En ik word zeker niet boos als ze dit niet doet.

Maar stel geen vragen als je besluit al vaststaat, ongeacht het antwoord, ongeacht wat er in de regelementen staat. Ze was toch al van plan te starten zonder sperriempje en met het lusje, waarom moet ze dan van ons nog horen dat er in de regelementen staat dat het niet mag???

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:17

Misschien risicoberekening?
En waarom zou zwe alsnog de vraag niet mogen stellen, daar is een forum toch voor?
Ik heb ook wel eens vragen gesteld gewoon uit nieuwsgierigheid, dat kan toch?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:21

sharonaollie schreef:
Needje schreef:

Als je niet weet waarom Ik ´´ineens´´ zonder moet rijden.Moet je dit ook niet vragen/zeggen

Je kan ook gelijk melden wat nou de echte reden is dat je zonder sperriem wil rijden....

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:25

sharonaollie schreef:
Ik heb pas een nieuw hoofdstel.Speciaal voor de wedstrijden.Om nou het lusje eraf t knippen is ook weer wat.Ga toch de gok wagen .haha

Hoezo doe je er niet gewoon een sperriem aan? Of heb ik wat gemist..?

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:03

Dat is dus net waar het om gaat hier .... whaaahaaahaa

Fitzroy

Re: officieel starten zonder sperriem,aan de hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:38

Haar paard loopt zonder sperriem fijner las ik een stukje hierboven. Gewoon je sperriem heel los doen, dan lijkt me dat er niets aan de hand is.
Het mag idd niet, starten met weglating van de sperriem. Degenen die dat wel gedaan hebben, hebben geluk gehad dat de jury het of niet gezien heeft of er geen probleem van heeft gemaakt.
Hoef je de KNHS niet voor te mailen hoor, staat gewoon in het reglement.

Ik verbaas me toch nog vaak over hoe slecht mensen de reglementen kennen, terwijl 1 van de eerste artikelen uit het algemeen wedstrijdreglement is dat iedereen geacht wordt het reglement te kennen (als jullie het nog kunnen volgen)

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 01:31

sharonaollie schreef:
weet je waar je wel zonder neusriem mag rijden???

Western en TREC, zoals al genoemd zijn. En bij de endurance is een neusriem ook niet verplicht.

sharonaollie

Re: officieel starten zonder sperriem,aan de hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-05 01:42

WendyK Mischien moet je echt eens goed lezen.Zeg ik dat ik het balachelijk vindt?NEE Ik vraag gewoon een normale vraag.

En zie je mij dit schrijven .Maar stel geen vragen als je besluit al vaststaat, ongeacht het antwoord, ongeacht wat er in de regelementen

Vorgens mij praat jij nu voor mij?!

Heej een tip voor jouw,Lees eerst even beter,voordat je al antwoord geeft .En geef geen antwoorden die de[Ts] niet zegt en schrijft,Wat je opent immers dit topic niet .En ik geloof dat jij mij niet bent