nieuwe dressuurproeven op het internet

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:06

Nou als die nieuwe Dressuurproeven er zijn en er is een site er van zet dan maar een link in dit Topic .
Volgens mij worden ze pas in januari bekend gemaakt .

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 19:14

amondi schreef:
Ook vandaag: de nieuwe proeven worden op DVD opgenomen in Ermelo, voorzien van commentaar! Die zullen dan wel ter beschikking komen van het geachte jurycorps en rijverenigingen.

De filmpjes op de info avonden waren vanuit een vreemde hoek gemaakt en er werd diverse keren verteld dat het geen wereldproeven waren( ook niet door degene met het oranje rabo/kader randje aan haar jas) Het heeft dus weinig zin om die filmpjes op te zoeken, kan je net zo goed de proef lezen.

Sorrie, sorrie waren de menproeven! DVD van de dressuur wordt eind van de maand.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:27

amondi schreef:
Sorrie, sorrie waren de menproeven! DVD van de dressuur wordt eind van de maand.

Ik weet dat in Friesland de dressuur dicht bij het mennen ligt, maar overdrijven is ook een vak.....

rowo

Re: nieuwe dressuurproeven op het internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 10:00

Ff een offtopic vraagje: Wie is er gister allemaal in Haaksbergen naar de info avond geweest? Ben benieuwd hoe het was... Ben er nl zelf nie geweest

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:51

alle proeven worden voor gereden door bekende ruiters en hier is een dvd van verkrijgbaar bij de KNHS via de site te bestellen

mariska23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 12:28

ik zou ook graag willen weten hoe het in Haaksbergen geweest is!!!!
Gr Mariska

GeaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:33

mariska23 schreef:
ik zou ook graag willen weten hoe het in Haaksbergen geweest is!!!!
Gr Mariska

Zie onderschrift....

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:41

goed verslag!!

AnneG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 15:48

M'n oude pony deed ook mee!
Ben er overigens zelf niet geweest.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 18:04

snap eigenlijk niet waarom er alweer nieuwe proeven moeten komen.. naar mijn mening alleen maar geldklopperij!! maar goed dat vond ik de vorige keer ook al..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:29

Ben je wel naar de info avonden geweest en heb je de discussies wel gevolgd?

Ik snap n.l. (denk ik)precies waarom er nieuwe proeven moesten komen, om de sport wat eerlijker te maken en om te zorgen dat de mensen die op wedstrijd gaan tijd investeren in een rijopleiding i.p.v maar wat te doen. Er wordt zo slecht gereden op dit moment dat 3/4 van een baan bestaande uit 25 deelnemers niet eens in de buurt van een WP in de B komt. Dat is gewoon erg triest.

( nog afgezien van de puntenbrei die sommige juries uitdelen)

GeaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:09

Pascha schreef:
goed verslag!!

....Dank je wel

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 20:14

mariska23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 23:30

Hoi Hoi
Vond het verslag over de clinic over de nieuwe proeven ook erg goed. Ben het er wel mee eens dat er nieuwe proeven komen. Er zijn gewoon zoveel mensen die in de B geen eens een winstpunt kunnen halen (dat werd hiervoor ookal vermeld). Ik denk dat de nieuwe proeven wel makkelijker zijn en dat je er meer aan hebt omdat er meer commentaar gegeven kan worden en dat is niet alleen in het algemeen maar ook over de gangen van het paard. Ik vind dit een voordeel want je weet beter waar je op moet letten bij de training. De protecollen die er nu soms uitgedeeld worden staat eigenlijk weinig zinnigs op vindt ik, dus ik denk dat het voor de voor de jury ook makkelijker word om punten te geven omdat je je op bepaalde punten kan richten wat wel heel goed gaat en niet. Omdat de punten allemaal apart berekend worden. Ik denk ook wel dat er nadelen aan zitten, maar de voordelen zijn in iedergeval positief vindt ik.
Gr Mariska