Niet komen opdagen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 10:17

Je weet toch waar de wedstrijd is? Dan kun je in het telefoonboek (evt online) het nr van de manege opzoeken. Of een clubgenootje vragen.

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 11:58

Ja of zoek op internet even naar misschien een website van de vereniging, of de verenigingsgegevens op de website van de knhs of misschien zelfs wel op de website van je kring......mogelijkheden zat hoor!

anydale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:14

daffodil schreef:
Ja of zoek op internet even naar misschien een website van de vereniging, of de verenigingsgegevens op de website van de knhs of misschien zelfs wel op de website van je kring......mogelijkheden zat hoor!

Precies, maar ik vind wel dat de betreffende rijvereniging wel bereikbaar moet zijn. Verder zou ik wat eerder dan op de dag zelf gaan beginnen met me afmelden, dan weet je zeker dat het goedkomt

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 12:20

Ben het met je eens dat je bereikbaar moet zijn, maar.....sommige mensen stellen daar wel hoge eisen aan hoor! Het blijft toch altijd vrijwilligerswerk en dat houdt in dat mensen dit naast hun gewone werk/bezigheden doen, dat houdt dus ook in dat iemand niet altijd bereikbaar is. Maar met de mogelijkheden van tegenwoordig, mobiel/voicemail en email heb je toch zat mogelijkheden lijkt mij!

Mijn emailadres is altijd beschikbaar en wordt ook bijna altijd dezelfde dag nog beantwoord. Bij mij moeten ze dus ook echt niet aankomen met dat ik telefonisch niet bereikbaar ben, want daar kan ik dus ook echt niks aan veranderen.

Wat me wel opvalt is net als afgelopen weekend, hele weekend mobiel aanstaan, niemand die belt, maar dan op zondagavond om kwart voor tien gaat iemand nog bellen......welke idioot belt er nou op zo'n tijdstip naar een wedstrijdsecretariaat??? Of ligt dat aan mij soms....

Ik wil dus ook echt niet hebben dat mensen mij op mijn privenummer voor wedstrijdzaken bellen, wordt een mooie boel zeg, heb je nooit meer rust!

OemmiejO

Re: Niet komen opdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:47

Daar heb ik me eigenlijk nog nooit in verdiept. Ik kom altijd gewoon (en anders bel k af )

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 19:32

Wanneer je plotseling niet komt?
Auto stuk
Dikke mist
Sneeuw
Paard kreupel
Menstruatie die in alle hevigheid doorkomt, witte broek, krampen.
Bestuurder moet afhaken.

Etc. etc. Maar als je als nr 12 op de lijst staat en je gaat bij nr 3 je paard zadelen en dan blijken er 5( vijf) niet te zijn gekomen, dan zal het me allemaal worst wezen, wij hebben ook betaald, wij willen ook gewoon zo goed mogelijk rijden, maar dat kan je wel uit je hoofd zetten als je een 4 jarige 10 minuten los rijdt!

Kan de organisatie je in zo'n geval eigenlijk wel verplichten om te starten? Na ons waren mensen nog niet eens aanwezig. En we hadden bij betaling gevraagd of er nog afmeldingen waren, 1 werd er toen gezegd. Ik kan er nog triest van worden.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:32

Karin schreef:
Dan is mijn antwoord: als je paard niet fit is. Lijkt me een heel goede reden om 'opeens' niet te kunnen op de dag zelf.

Ik bedoelde buiten dat, maar goed. Jij je zin.

Bestuurder kan niet, had de bestuurder dat eerder moeten melden. (en dan heb ik het over normale situaties, dus geen hartaanvallen, overlijden e.d)
Menstruatie vind ik een slap excus. Zoiets weet je vaak van te voren.
dikke mist en sneew snappen die mensen zelf ook wel. Als de wedstrijd dan nog doorgaat.

Er bljven verdomd weinig excusses over om op de dag zelf niet meer te kunnen (en dan tegelijk ook maar niet afmelden)

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 21:36

Sammie schreef:
Karin schreef:
Dan is mijn antwoord: als je paard niet fit is. Lijkt me een heel goede reden om 'opeens' niet te kunnen op de dag zelf.

Ik bedoelde buiten dat, maar goed. Jij je zin.

Maar dat stond er niet

Sammie schreef:
Bestuurder kan niet, had de bestuurder dat eerder moeten melden.

Mee eens, maar daar schiet je als ruiter/amazone op dat moment vrij weinig mee op he. Als hij of zij toch op het laatste moment afbelt, kan jij weinig anders dan dat ook doen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 22:51

Gjilke schreef:
Maar dat stond er niet

Gaan we een welles nietus spelletje spelen?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:10

Dat stond er idd niet, Sammie. Beetje flauw allemaal.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:23

Peper en zout gebruiken Karin

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:00

Uhhh allereerst: Het niet afmelden is idd erg onfatsoenlijk daarnaast is het voor de organisatie erg vervelend als er mensen niet komen opdagen zonder af te melden omdat er waarschijnlijk nog genoeg mensen WEL zouden willen starten en die hebben nu ook geen kans gehad. De ringmeester schreeuwt zijn longen uit zijn lijf maar er komt niemand EN de jury zit een minuut of 8 naar een lege ring te staren. De overige deelnemers vinden het ook niet echt fijn want het zou kunnen zijn dat er nu ineens veel eerder gestart moet worden dan gepland. Kortom het is voor iedereen ERGGGGGGG vervelend.
Daarnaast is het natuurlijk maar een hele kleine moeite om eens een telefoonboek te pakken of even naar de provider (van je mobieltje) te bellen en deze naar het nummer te vragen. Vaak wordt je dan zelfs nog doorverbonden. Geen excuus dus. Ik ben een wedstrijdsecretariaat die eigenlijk ALTIJD de telefoon aan heeft en altijd bereikbaar is. Daarnaast kijk ik iedere dag naar de mail. En ik geef zelfs een vaste dag aan op startlijsten.nl waarop men kan bellen voor wijzigingen. Maar de mensen lezen over het algemeen niet en bellen gewoon als ze er zin in hebben of NIET als ze geen zin hebben.... Wij (wedstrijdsecretariaten...) zijn ook maar mensen en ons leven bestaat niet alleen uit het organiseren van wedstrijden. Ook ik heb een baan, geef les, jureer, en heb een sociaal leven....
OM even antwoord te geven op de vraag: Je krijgt als je je niet afmeld een boete voor het niet afmelden. Als je je rekening niet betaalt DAN gaat de kopie van de nota inclusief je startcoupon naar de KNHS en zij geven je dan een waarschuwing. Komt dit herhaaldelijk voor dan royeren zij een lid. DUzzzzz de volgende keer in ieder geval meer moeite doen desnoods per mail, sms of telefoon van de accomodatie.

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:40

@Deez: het is je dus een keertje overkomen. Probeer er de volgende keer op te letten en zorg ervoor dat je telefoonnummers, adressen en dergelijke van de organiserende vereniging ergens anders ook hebt liggen dan alleen in het kantoor van je moeder. Het is inderdaad vervelend dat je niemand hebt kunnen bereiken op de vereniging om het door te geven. Kijk ook eens of er iemand rijdt die je kent en probeer van te voren een telefoonnummer van die persoon te vinden zodat je die kan bellen en die jou dan kan afmelden bij het secretariaat. Kleine moeite maar wel zo makkelijk. Ik ben eens naar de lokatie toegereden om me af te melden omdat ik ze niet te pakken kreeg. Sindsdien is de bereikbaarheid bij die vereniging stukken verbeterd.

Scum

Re: Niet komen opdagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:54

Bij een indoorwedstrijd kun je idd het telefoonnummer van de manege opzoeken. Maar bij de buitenwedstrijden bij ons die gewoon op een veld zijn in the middle of nowhere....
Als er dan geen telefoonnummer bij staat op het vraagprogramma wordt het wel wat lastiger.