Jurynaam op startlijst, geeft dat reden tot afmelding?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

db1

Re: Jurynaam op startlijst, geeft dat reden tot afmelding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:49

Zullen we een "zwarte lijst" aan gaan maken over jury leden hihihi

Ik dacht altijd dat ik de enige was die bij 1 bepaald persoon ( liever) niet rijd, maar aan de reactie's te zien komt dit ( veel ) vaker voor!

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 16:55

Ik ben nu toch wel benieuwd wie je jury is dit weekend .

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:04

Op alle startlijsten zou gewoon een jurylid moeten staan! Zo weet iedereen waar 'ie aan toe is. Sinds een paar weken heb ik ook jurylid waar we niet meer voor in de baan gaan. Beter € 7,50 betalen dan een hoop gedoe, een halve dag kwijt en een ontevreden gevoel. De vermelding van de jurynaam zorgt ervoor dat ook leerlingen weten wanneer en welke rubriek je jureert.

Kady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:06

ik heb nog nooit afgemeld omdat er een jury was ''die mij niet aanstond'' zeg maar..
ik heb dan ook pas 8 wedstrijden gereden maar ik denk dat je gewoon bij iedere proef je punten moet verdienen en als je jury het geen winstpunt waard vond dan zal het hem ook MEESTAL wel niet zijn geweest..
jurys zien meestal toch wat meer als dat wij zelf zien?

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:13

Ik ben wel eens ontevreden geweest bij een jury dat zeg ik niet, maar ik zou altijd starten !!

Ik ga voor mijzelf op wedstrijd als ik denk dat ik er klaar voor ben, dus als een jury het op een eerder moment niet met me eens was is het voor mij een kunst om hem op een later moment te overtuigen dat ik (we) er wel klaar voor ben.

Ik kijk wel altijd even of ik de jury ken, maar ik maak er geen sport van om precies te weten wie wie is en hoe ze jureren.... Bovendien zijn het steeds moment opname's.

Ik betaal niet 7,50 voor de jury, ik betaal 7,50 om een leuk dagje uit, ookal wordt dat soms wel eens wat teleurstellend omdat ik het niet eens ben met mijn punten, maar een dag erna is het (in de meeste gevallen) alweer vergeten... Maar als ik terug kijk heb ik dat in het afgelopen jaar, zeg 20 wedstrijden maar 1 keer gehad. Dat ik echt ontevreden was.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:16

tot nu toe heb ik het NOG NIET gedaan.
Maar na 3 x bij die kerel te hebben gestart en met 20 punten lager terug komen dan mijn 2de proefje zeg ik barst!!
Ik heb geen zin om daar nog langer moeite voor te doen.. voortaan meld ik dus ook af bij dat jurylid.

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:17

happyjoyce schreef:
Ik meld mij nooit af vanwege een bepaald jurylid. Ik baal wel is bij een bepaald jurylid maar ik vind dat je eigenlijk bij ieder jurylid moet kunnen rijden.

Ja, vind ik ook.. Gewoon proberen, betalen moet je toch.. Dus of je nou op je paard zit en miss. nog wel puntjes rijd of thuis aan het trainen bent en je hebt afgemeld voor een wedstrijd. Wat maakt het uit? Bij zo'n wedstrijd leer je alleen maar meer, ookal is de jury misschien wat strenger o.i.d.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:22

Ik heb me nou nog nooit afgemeld vanwege een jury, heb dan ook nog nooit iets vreemd meegemaakt waarvan ik dacht: daar ga ik nooit meer bij starten!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 17:52

OemmiejO schreef:
happyjoyce schreef:
Ik meld mij nooit af vanwege een bepaald jurylid. Ik baal wel is bij een bepaald jurylid maar ik vind dat je eigenlijk bij ieder jurylid moet kunnen rijden.

Ja, vind ik ook.. Gewoon proberen, betalen moet je toch.. Dus of je nou op je paard zit en miss. nog wel puntjes rijd of thuis aan het trainen bent en je hebt afgemeld voor een wedstrijd. Wat maakt het uit? Bij zo'n wedstrijd leer je alleen maar meer, ookal is de jury misschien wat strenger o.i.d.

ja en dan weer een halve dag kwijt plus een frustatie voor mezelf rijker!!
nee ik krijg standaart bij 1 man 145 en bij de andere proef ong 165.
3x is genoeg.
Hij is een x de auto uit gekomen en wilde mij laten zien wat hij wilde4 zien.
Ik moest mijn hand meer blokkeren???? dat vond ik zo vreemd.
Hij ging naast mijn paard staan.
Pakt de teugels zet zijn kracht erop (met z'n handen ong bij de de schouders van paard.. zo moet ze gereden worden.
Hij had er zoveel druk op dat Olly uiteindelijk zelfs omhoog kwam.
Paardje is behoorlijk gevoelig en gespannen dus ik probeer juist zo zacht mogelijk in mijn hand te zijn en ontspanning vragen.
maar nee ik mocht niet mijn hand geven..
Ik heb gewoon ja en amen gezegd ben m'n 2de proef ingegaan.
En heb iets druk op de teugels en zo gouw mijn paard naar beneden ging gaf ik mijn binnenhand iets.. en ik had 165 en dat vond hij fout!???

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:31

Ik weet dat er twee mensen zijn die niet bij mij willen starten. De ene omdat ze van mij lage punten denkt te krijgen, maar als een paard in de M nog steeds niet nageeflijk en los door de baan kan gaan en GEEN ENKELE bijzondere verrichting is onder de knie wordt het voor mij ook wel een beetje moeilijk hier nog iets van te maken en de ander omdat ze volgens haar eigen zeggen ooit eens een keer een verliespunt van mij heeft gehad.... Ten eerste kan ik me de betreffende wedstrijd en proef nog heel goed voor de geest halen en vond mevrouw zelf ook dat het nergens naar leek!! Ten tweede had ze 119 pnt en volgens mij is dat in de M geen verliespunt....
Dat moeten die beide mensen dus zelf maar weten, maar ze proberen ook geen van beide er nog iets van te maken. Als zij op mijn startlijst staan ga ik er dus al vanuit dat ik in ieder geval 2 starts minder heb. (lekker gemakkelijk) Ik blijf het wel kinderachtig vinden trouwens want ik schrijf altijd de gehele coupon vol met alles wat ik er van vindt en ik ben wel streng, maar rechtvaardig, als er vragen over zijn kunnen ze komen en zal ik het uitleggen want daar hebben ze recht op. Ik vind het een ander verhaal als een jury geen enkel commentaar geeft, maar alleen lage cijfers... daar heb je namelijk niets aan als ruiter.
En ja als ruiter heb ik ook enkele juryleden waar ik liever niet bij rijd, maar als ze er zitten ga ik de ring in. Hoe dan ook. Ik zal laten zien dat ik er mee bezig ben. En tuurlijk zijn er ook juryleden waarbij ik omgekeerd op mijn paard kan gaan zitten en dan nog een winstpunt haal.. Als je niet start om lage punten, dan moet je bij die mensen ook niet starten. Maar daar hoor je niemand over. Jury's zijn er toch niet alleen om winstpunten weg te geven?? Tuurlijk heb ik ook liever hoge punten en een jury die veel punten geeft maar die zit er helaas niet altijd. Ik zeg maar zo: Van iedere wedstrijd valt weer te leren. En trouwens maak er dan maar een sport van om te zien welke onzin er dan weer op zo'n coupon staat vermeld, kan soms erg leuke dingen opleveren hoor..... bijvoorbeeld: In de Z proef... voorwaarts in verzamelde draf en als commentaar staat er dan bij: Geen draf bij voorwaarts...... huh??

marlou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:41

ik heb ook jury`s waar ik liever niet bij start maar ik ga me dan niet afmelden

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:56

Ik heb nog niet zoveel wedstrijden gestart, maar al wel ook wel eens voor mn gevoel 2 keer 'te laag' gejureerd (laag versta ik in dit geval 2 keer 153 onder )

De ene wilde gelukkig commentaar geven, ik snapte zijn punt ook wel, en ben er ook aan gaan werken. Al vond ik zijn punten betreft oprichting wat zwaar voor een B proef, maar aan de andere kant dat pakte ik ook al wat meer mee in mn les.

De 2e wilde geen commentaar geven, en kreeg ook een coupon terug met alleen cijfers en geen enkel commentaar.

oversized schreef:
ik schrijf altijd de gehele coupon vol met alles wat ik er van vindt en ik ben wel streng, maar rechtvaardig, als er vragen over zijn kunnen ze komen en zal ik het uitleggen want daar hebben ze recht op. Ik vind het een ander verhaal als een jury geen enkel commentaar geeft, maar alleen lage cijfers... daar heb je namelijk niets aan als ruiter.

En tuurlijk zijn er ook juryleden waarbij ik omgekeerd op mijn paard kan gaan zitten en dan nog een winstpunt haal.. Als je niet start om lage punten, dan moet je bij die mensen ook niet starten.

Ik vind dat je daar 2 enorm sterke punten hebt

Helemaal mee eens

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:10

Ik heb binnenkort ook weer een jury waarbij ik eigenlijk net zo goed niet kan starten omdat ik toch al weet dat ik ging winst haal!
Maar ik ga altijd wel, ik denk altijd maar zo rijd gewoon voor je zelf een goede en rijd voor je lol!

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:16

Ik rij nu al wel een tijdje wedstrijden. Sinds kort hou ik ook een beetje in de gaten wat mijn scores waren bij de vorige proef met dezelfde jury.
Een van de laatste wedstrijden had ik dus al gezien dat deze jury de vorige keer ook niet echt hoog jureerde. Maar ik zou er niet een wedstrijd door laten schieten. Er zat een aantal maanden tussen deze wedstrijden en als je les hebt leer je toch een hoop en ziet die jury dit ook. Dus kan de gedachte veranderen.
Daar hoop ik dan maar op.

Bij die laatste wedstrijd had ik trouwens de 1e prijs, de wedstrijd daarvoor had ik mindere punten gekregen.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:17

oohja.. als ik er al ben en die jury zit er dan start ik wel.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:17

Ik houd nooit bij welke jury's ik heb en namen zeggen me dan ook bar weinig. Ik ga ook niet zo heel vaak op wedstrijd, misschien scheelt dat ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:20

Ik ben het altijd eens met mijn punten
soms te laag, soms teveel, soms precies zoals verwacht.
ben ook nooit boos, want het is jury sport.
en van leke copun, uitslag kun je wat opsteken.

Maar 1x ben ik woedend geweest (zachtjes uitgedrukt)
En bij haar zou ik nooit meer willen starten, want ik zou haar nog liever aan mijn teugels opknopen

Verder als je merkt dat er voor 1 jury steeds veel afmeldingen zijn, zou ik me als organisatie toch af gaan vragen waarom dat is.

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:21

Ik start ALTIJD. Ik ben keer niet gestart toen was mn paard niet op de wedstrijd. (die moest eerst springen) Ik ging netjes bij de jury afmelden en toen ik zag wie dr zat was ik toch wel blij met afmelden, had toch niet veel uitgemaakt. Als het paard er wel was geweest had ik wel gestart.

Gilraen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:25

Ik start bij 1 jury niet meer, deze jury heeft iets tegen mensen die op een eigen paard rijden en jureerd op Z niveau. Nou, sorry maar dat vind ik niet kunnen bij kleine ONDERLINGE wedstrijden voor KINDEREN. De vorige keer dat zij jureerde, hebben wij massaal gezegd niet te starten. Dus zat zij daar voor niks. Kinderachtig misschien maar toch

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:53

Miss_Petit schreef:

Ik vind dat je daar 2 enorm sterke punten hebt

Helemaal mee eens

Thanx..

cinvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:54

Ik meld mij nooit af vanwege jurylid.
ik heb wel van o neej niet weer die, maar het is voor mij ook een uitdaging om door te kijken wat voor commentaar hij/zij er op de proef bijgeschreven hadden te kijken als je doet wat daar op staat om dat wel betere punten te krijgen.
en natuurlijk heb je juryleden die gewoon hoge punten aan je geven terwijl je denkt dat je niet zo´n geweldige proef gereden hebt.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:24

Ik weet ook zeker dat er bepaalde mensen zijn die zich afmelden als ze zien dat ik jureer.
Het jammere alleen van deze mensen is dat ze de hand niet in eigen boezem steken.
Ik zie als deelnemer ook graag welke juryleden er zitten. Als je ze dan al eerder hebt gehad, kun je op de protocollen nog even terugkijken waar je extra aandacht aan moet besteden. Bv. een SB of travers nog iets schuiner inzetten dan je normaal eigenlijk doet.

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 20:35

Toen ik dressuur reed, had ik hele overzichten met uitslagen op protocollen per jury. Dat kun je vooraf nog eens nakijken. Mijn probleem was ook nooit dat een jury mij slecht beoordeelde. Daar kan ik prima mee leven. Meestal reed ik dan ook beroerd. En de ene jury kijkt nu eenmaal meer naar puntje a, dan puntje b. Geen probleem. Meeste juryleden zijn ook altijd benaderbaar en willen best uitleggen waarom ze iets vinden.

Het betreffende jurylid waar ik niet meer bij zou willen starten was iemand die altijd direct na de westrijd weg was. Vaker niet dan wel zat op te letten (ik heb ook eens voor hem geschreven) en ongelofelijk discriminerende praat uitsloeg naar gewone mensen met een aardig of minder aardig paard. Als je het lef had daar iets van te zeggen wist je zeker dat je aan de beurt was. Ik had dat lef... Ik was aan de beurt Ik geloof niet dat hij nog jureert, dus ach.. En trouwens... ik rij western nu

joor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:08

ik heb ook wel 1 jury waar ik liever niet bij start, hij heeft mij de vorige keer echt genaaid zeg maar.
maar ik zou nooit maar dan ook nooit afmelden.
ik jureer ook, maar zou het niet erg leuk vinden als mensen zich afmelden omdat ik daar toevallig zit.

Franciska15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 21:11

Antgillya schreef:
Ik doe het bij 1 jury.
Als je dan een zwart paard heb heb je winstpunt EN prijs.
Als je paard een andere kleur heeft, heb je geen winstpunt.
en dan zou ik nog eens aankomen met mijn grote (lompe) kwpner (vos met wit achterbeen en een bles).
Heel erg zonde voor het geld.

Eigenlijk zie je die jury ook bijna nooit omdat menig vereniging haar niet meer wil

mm..wel als ik vragen mag (heeft een gitzwart paard)