fries op wedstrijd uit brengen....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: fries op wedstrijd uit brengen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:00

Ik sprak laatst een jury over het jureren van barokke paarden, fjorden e.d. en die zei dat sommige juryleden het nog best doen (lagere puten geven). Alleen zij deed het niet. Ze zei: Als je laat zien dat je het niveau aankan, heeft geen enkel jury het recht lagere punten te geven dan je verdiend. Daar ben ik het wel mee eens..
Jammer dat sommige jury's het toch doen.

p.s. Ik rijd een Fell pony (klein Friesje) ook op wedstrijd. Zeker dat ik net zoveel kans maak op winst en prijs dan een ander hoor..

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 18:21

En wat dachten jullie van de Fries Abel die in de Grand Prix uitgebracht wordt.... Heb 'm zien lopen op het Horse-Event in de clinic van Tineke Bartels... en was impressed!!!

Marritt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 13:41

Ik heb Adel ook zien lopen (denk dat je die bedoelt) in de Grand Prix op Indoor Friesland.
Vond het er mooi uitzien

havermout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 19:04

Als je goed rijdt krijg je de punten echt wel. Ik heb er in ieder geval nog niet veel van gemerkt met mijn fries Sjoukje. Ik ga met haar nu M2 starten. En er zullen best wel jury leden zijn die een fries minder mooi vinden, maar goed je hebt ook juryleden die minder van luxe KWPN'ers houden en juist liever een barokke paard in de ring zien.

Bovendien vind ik dat een fries veel pluspunten heeft. Ze zijn echt heel werkwillig en ik vind dat het toch net meer uitstraling heeft.

Als je echt dresuur wilt gaan rijden met je fries moet je ook op zoek gaan naar een fries met dresuur aanleg. Dus goede basisgangen, goede galop is erg bijvoorbeeld erg belangrijk, zeker voor het hogere werk.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:12

Een goede jury moet jou met je fries net zo punten als een andere ruiter met een kwpn-er. Helaas zitten er nog vaak zat jury's die daar niet door heen kunnen kijken en dan heb je wel de kans om ondergewaardeerd te worden. Daar moet je mee om kunnen gaan!
Vriendin van mij rijdt een gelderse, heeft ook regelmatig jurys gehad met t commentaar van 'span m maar in' enzo, maar ze is er wel Z2 mee.

Staat een 2 jarige fries bij ons op stal, als ze de leeftijd heeft ga ik r aanrijden en wil ik r ook gaan starten.

Als jij t leuk vind om een fries te rijden moet je dat gewoon doen!