hoe hebben jullie je eigen haar op een wedstrijd?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 21:54

Ik heb niet zulk lang haar maar doe altijd:
laag staartje maken,
haardonut eromheen,
haar daarom heen vast zetten met schuifjes,
dan haarnetje erover en dik elastiek,
nog wat schuifjes klaar.
foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=O3LCOMHU (niet echt duidelijk)

Tien

Re: hoe hebben jullie je eigen haar op een wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:13

Ik doe mijn haar in een knotje en doe er een netje met parels omheen, daarover doe ik een wit elastiekje om het netje op zijn plaats te houden

Voor weinig haar is het dan mooi om zo'n nephaar elastiek om je knotje te doen en dan eventueel zo'n netje, dat staat wat "voller"

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 23:31

Jits schreef:
Ik heb zo'n afschuwelijke strik met een haarnetje eraan vast. Ik doe een staart in met die klip en prop het uiteinde van m'n staart in dat netje. Dat blijft goed zitten.

Haha! Ja die heb ik ook! Ik heb ook maar een zielig bosje haar, en zo'n vreselijke strik blijft tenminste zitten.

Snipsnap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 00:43

ik maak eerst een strakke staart en probeer alle plukjes erbij te krijgen. dan doe ik zo'n donut in en sla mijn haar daar om heen en maak het vast met een elastiek en dan moet ie al goed strak zitten. dan doe ik een haarnetje erover heen alleen over de knot niet over mijn hele hoofd, dan een zwart netje met goude kraaltjes en tot slot nog een dik elastiek zodat ie super blijft zitten en zo heb ik het altijd. (hoop dat het 30 dec nog kan want ben een tijdje geleden naar de kapper geweest en heb dan mijn eerste wedstrijd weer sinds een paar maanden) ik heb er ook nog wel een foto van hoop dat je het een beetje kunt zien

Afbeelding

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 11:38

ik zou dan ook een vlecht maken! vind dan een staart / los slordig voor een dressuurproef... onder springen is staart wel mooi vind ik! maar toch vind ik een knot het aller mooist!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-05 13:21

IK doe mijn haar in een laag staartje. Zo'n donutrol eromheen, dan een dik elastiek zodat het goed blijft zitten. Daarna zo'n parel/kralending eromheen en de losstekende pieken zet ik vast met schuifjes. Ik heb mijn haar ook in laagjes, dus bovenop springt het maar, maar no way dat ik met zo'n haarnetje voor over je hele haar ga lopen, dat ziet er echt niet uit

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:11

Ik heb ook maar weinig haar. Maar los haar of kort haar en dan een hoedje dragen vind ik ook niets. Dus ik doe mijn haar in een staartje, daar een dikke "roezel" omheen en dan het haar om de "roezel" vouwen. Daarom heen dan een netje (voor een knoetje), en dat blijft prima zitten. Staat ook netjes. Ook als je een cap draagt werkt deze 'constructie' goed.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:37

ik doe mijn haar altijd eerst in een vlecht, daar draai ik een knot van. die zet ik vast met 2 elastieken. dan doe ik mijn netje erover en dan zet ik die nog eens vast met een groot wit elastiek.

dan zittie altijd fijn onder mijn cap. oftie ook mooi is kan me weinig schelen. ben mijn netje ook wel eens verloren en mijn knot ging uit mekaar, toen reed ik met een losse vlecht. nooit iemand over gehoord.

Afbeelding

Martsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:15

Eerst doe ik een vlecht in m'n haar. Die rol ik dan op tot een knot en zet ik vast met spelden. Ook alle plukjes die dan nog uitsteken zet ik met die spelden vast.
Dan eerst een zwart elastiek voor de stevigheid, daarna het parelnetje met een elastiek er overheen zodat ie blijft zitten. En als allerlaatse doe ik er een dikke witte frutsel omheen. En klaar is Kees!!! (Na zo'n 15 minuten...)

Hier een foto, ik hoop dat het duidelijk is.
Afbeelding

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:23

Ik maak altijd eerst een staart in mijn haar en dan maak ik van die staart een vlecht. Dan boven het elastiekje van mijn staart klik ik die 'prachtige' strik met netje en de vlecht prop ik dan in het netje. Ik heb vrij dun maar lang haar. Gelukkig nog niet meegemaakt dat het losschoot of eruit viel!

Toledo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:30

ik ben op zoek naar een haarnetje met parels (niet zo een die gekke- koei heeft op de foto) maar kan het bij geen enkele ruitersportzaak vinden. Iemand een suggestie? Bij de ruitersportzaak zeiden ze dat ik naar een bruidszaak moest gaan??!

Martsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:31

Ik heb zo'n netje bij de ruitersportzaak vandaan. Wat vreemd dat ze je dan naar een bruidszaak sturen!!!
Is er geen divoza in de buurt??

Toledo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:59

Bij de Divoza hebben ze een haarnetje met gekleurde kraaltjes zag ik net op de site. Maar kan je die ook gewoon om je donut heendraaien dan?

marlou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 18:50

ik doe met dresuur gewoon knotje maken en met springen gewoon hoe ik me haar die dag heb (in ieder geval nooit los)

Jansuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:10

ik heb zelf ook mijn haar in laagjes, maar ik doe gewoon een staart in en dan maak ik van mijn staart weer een knot, en dan doe ik mijn knot in een haarnetje Easy

Ps: Haarnetje kost maar €5 ofzo

oryantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:21

als ik mijn knotje gemaakt heb ,gewoon lage staart dan knotje maken en dan me parel netje erover heen ik heb zo een speld met parels erop en dan een parel netje eraan vast.alleen mijn cap zit voor geen meter door het knotje hebben jullie dat nou ook???

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:20

nu een knot met zo'n voorgevormd ding.

eerst deed ik ook een knotje maar dan eerst een haarnetje over heel mijn haar en dan draaide ik dat naar boven met een spleldje en maakte ik een knotje met zo'n froezel ging ook goed.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 18:16

Eerst had ik zo'n netje met een strik eraan. Maar eigenlijk vind ik het er best wel stom uitzien.
2 Jaar geledne heb ik mijn haar redelijk kort laten knippen. Toen een poosje met los haar gereden. Toen het weer een beetje was aangegroeid deed ik een laag kort staartje.

En nou vind ik het zo onderhand weer veel te lang. Ik maak nu een lage staart. Dan daar een vlecht in. Dat frommel ik weer op tot een knot. En dan nog een derde elastiekje erom, zodat er geen losse plukjes meer zijn.

Ik wil binnenkort naar de kapper en iets heel anders met mijn haar maar ik weet nog niet wat. En dus weet ik ook nog niet wat ik onder een cap ga doen dan.