Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sydney2005 schreef:Hij benadrukte toen heel erg dat je pas met S&T moest gaan rijden als jij en je paard klaar voor waren en niet omdat je Z1 bent en dus er mee mag rijden.
Kitty schreef:
En dit is de reden waarom ik nog niet met S&T rijd. Ik train er thuis tijdens de les wel eens mee, maar meestal rijd ik gewoon op een dubbelgebroken trensje.
Voordelen S&T:
- fijnere inwerking
Nadelen S&T:
- mond en hand vol
- er is een mogelijkheid dat je teveel op de S&T gaat rijden (in plaats van op zit en been)
anydale schreef:Volgens mij heeft het paard ook veel meer de neiging/mogelijkheid om zn tong over het bit te gooien met al dat ijzer erin. Of heeft dat met de rijstijl van de ruiter te maken?
talented schreef:anydale schreef:Volgens mij heeft het paard ook veel meer de neiging/mogelijkheid om zn tong over het bit te gooien met al dat ijzer erin. Of heeft dat met de rijstijl van de ruiter te maken?
Veel paarden zullen er in het begin erg aan moeten wennen en zullen inderdaad eerder proberen de tong eroverheen te gooien. Maar dit doen jonge paarden ook wanneer zij voor het eerst een trens in hun mond krijgen, dus dat is wel op te lossen in de meeste gevallen!
ladyenpippi schreef:en zo kun je ook nog een keer gebruik maken van je instructeur
missmuts schreef:Voordelen van de S&T: je hoeft je paard minder voor elkaar te hebben...
missmuts schreef:Imo heb je je paard beter voor elkaar wanneer je met onzichtbare hulpen (heel verfijnd dus) op trens een proef doorkomt. S&T zijn handig om je correctie te verfijnen. De TS geeft al aan dat ze S&T wil gebruiken om dat het paard wat aan het drammen is.....
ladyenpippi schreef:ik kom net weer van mijn les en heb het even met mijn instructeur over gehad. hij vond het misschien wel een goede optie omdat mijn pony altijd erg loopt door te drammen met overgangen enzo dus zei hij dat we het volgende week even gaan probern met zijn S&T hoofdstel zodat ik er zelf eerst gee hoef te halen maar als het echt super aanvoelt naar een paar keer rijden dan schaf ik er zelf 1 aan
missmiekie schreef:talented schreef:
Veel paarden zullen er in het begin erg aan moeten wennen en zullen inderdaad eerder proberen de tong eroverheen te gooien. Maar dit doen jonge paarden ook wanneer zij voor het eerst een trens in hun mond krijgen, dus dat is wel op te lossen in de meeste gevallen!
veel paarden gooien in het begin idd de tong erover, of zoals ik al zei, gaan ertegen duwen met hun tongik weet uit ervaring dat dat niet fijn voelt in je hand
dan worden ze lekker drammerig en duwerig, maar dat is wel op te lossen bij de meeste paarden.