Vrijstelling mogelijk in dit geval?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:24

huh?? Zij had niet het paard wat hechtingen in zijn been had toch?! Beetje vriendelijker mag wel hoor
TS: ik zou NU de KNHS bellen, dan weet je het meteen....

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:58

verkeerde been uit bed gestapt, kan gebeuren hoor

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:26

Even voor de duidelijkheid. Ik was niet diegene die met bandage's en een gehecht paard reed.
De TS vraagt of vrijstelling mogelijk is.
Ik vertel alleen wat ik een keer gezien heb. De persoon in kwestie had wel een verklaring. Ik zou er ook niet voor kiezen.
Maar voor sommige betekent dit wel hun inkomen.
Maar TS zoals ik al eerder heb gezegd, even een belletje naar de KNHS en je weet genoeg.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:02

Gulpje schreef:
Ow sorry madam, ik had het juist andersom in m'n hoofd. Foutje, wat vreselijk dom van me, ongelooflijk! Nu maar hopen dat die akelige KNHS je laat starten met driedubbele beenbeschermers, want hechtingen zien er natuurlijk niet zo mooi uit op wedstrijd he?

Pardon?! Hechtingen? Eff lezen meid, dat was verhaalthe van iemand anders. Naja laat maar. Alsof ik meer om wedstrijden geef dan om mn paard.

Dan zou ik dit topic niet eens openen
[/quote]

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:02

Gulpje schreef:
Ow sorry madam, ik had het juist andersom in m'n hoofd. Foutje, wat vreselijk dom van me, ongelooflijk! Nu maar hopen dat die akelige KNHS je laat starten met driedubbele beenbeschermers, want hechtingen zien er natuurlijk niet zo mooi uit op wedstrijd he?

Pardon?! Hechtingen? Eff lezen meid, dat was verhaalthe van iemand anders. Naja laat maar. Alsof ik meer om wedstrijden geef dan om mn paard.

Dan zou ik dit topic niet eens openen
[/quote]

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:05

ik denk dat je weinig kans maakt....................................

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:22

Ik weet zo goed als zeker dat je geen vrijstelling krijgt! Indien je persé met bandages of andere beenscherming wilt rijden, en dus voor de 'gezondheid' van je paard kiest, kan je ook de dressuursport gedag zeggen en je gaan storten op andere takken van de wedstrijdsport of recreatief aan de gang gaan met je paard.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:27

of je moet het toch gooien of mijn idee over de psychische problemen die je erdoor krijgt
als de ts slim was geweest, had ze vanmorgen de telefoon gepakt en even gebeld.....

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:19

Je kan het altijd proberen hoor.. Ik denk inderdaad dat je weinig kans maakt, omdat er natuurlijk verschrikkelijk veel paarden zijn met beengebreken. Je kan het ook bij het starten aan de desbetreffende jury vragen, soms heb je nog wel eens een begripvolle jury ertussen. Ik heb het wel eens eerder meegemaakt, en dat ging om springschoenen. Het paard had een balbetrapping, en voor zover ik me herinner, mocht zij met springschoenen starten.

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 19:31

Per jury vragen is inderdaad ook een goed idee, ik ga het idd gewoon een poging doen, nee heb je en ja kan je krijgen.

Vandaag overigens bij mijn weten zichzelf niet aangetikt.

anydale

Re: Vrijstelling mogelijk in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:45

Maar de KNHS bellen is toch veel handiger? Nu moet je het steeds gaan vragen aan de jury

Boktpony

Re: Vrijstelling mogelijk in dit geval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:54

ik zou denk eerst thuis nog verder traien zodat ze bijna niet meer aantikt....verder idd het knhs even bellen of mailen wat je het beste kan doen als je wedstrijden rijden echt zo belangrijk vind...

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:06

Ik zou het niet toestaan als jurylid iig zonder verklaring vd KNHS.
Als je niet zonder beenbescherming 2 proefjes door kunt komen, dan zou ik maar niet starten.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:13

QuijoSavan schreef:
Vandaag overigens bij mijn weten zichzelf niet aangetikt.

Ik vind het overigens erg raar dat het paard zichzelf zoveel aantikt. Ik zou toch echt even goed met je hoefsmid overleggen, want dit hoort echt niet.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 12:37

Dat zei ik ook al, maar die suggestie werd niet op prijs gesteld.

Dat moet 'm toch ook pijn doen?? Niet zo'n slim paard dat 'ie daar niet van leert

Let_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 10:54

Mijn smid is er zelf over begonnen, maar hij heeft hem nog maar 1x beslagen, had eerst een andere smid. Dus tsja in 1x beslaan kan hij niet meteen mijn paard hiervan genezen.

Verder doen jullie alsof ik wedstrijden verkies boven de gezondheid van mijn paard, dit is natuurlijk niet zo! Ik wilde alleen kijken of ik misschien minder risico mijn proefjes kan afleggen.

Gisteren overigens gesprongen, we waren 3de van de 20(onderling; had 1 balkje die 10pnt waard was, anders 1ste) en door de beschermers nergens last van gehad.
Het geeft mijzelf gewoon een stukje zekerheid.