Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
rowo schreef:Vanaf de klasse M is het niet meer toegestaan om voor de proef de ring te verkennen! Ik ben hier nl van de zomer (Of was het van de winter?) op aangesproken door de jury. Ik wist hier namelijk niks van, maar het is blijkbaar een nieuwe regel. Dus IN de ring met zweep kan sowieso niet. Of er moet geen mogelijkheid zijn om er omheen te rijden, dan kan het natuurlijk niet anders... Om de ring mag wel met zweep!
Michelle77 schreef:Helaas zijn niet alle jury's even goed op de hoogte van deze regel. Het is dus altijd handig voor de zekerheid een kopie van het regelment bij je te hebben.
jiehaaa schreef:Ik wil hier niemand mee tegen de haren in strijken, maar hoe kan je nou Z (een behoorlijk hoog niveau) starten met een paard waarmee je niet normaal van andere paarden kan wegrijden (een basisvaardigheid!!!).
Luci schreef:jiehaaa schreef:Ik wil hier niemand mee tegen de haren in strijken, maar hoe kan je nou Z (een behoorlijk hoog niveau) starten met een paard waarmee je niet normaal van andere paarden kan wegrijden (een basisvaardigheid!!!).
Aaargh bij het naar beneden scrollen dacht ik al hoeveel posten zal het duren voor er een dergelijke bijdehante boktopmerking gemaakt wordt..
Michelle77 schreef:Je mag de ring in met een zweep, maar zodra de jury het teken geeft dat je mag starten, mag je niet meer voorbij de a met zweep. (het is het zelfde als wanneer je om de ring heen rijdt, om de ring mag, maar zodra de jury het teken geeft om te starten, mag je niet bij A met zweep binnen rijden)
Het lijkt mij geen probleem dat je begeleiding krijgt met het binnenkomen, tenzij je bij A direct binnen moet komen. Maar je mag zoiezo altijd de ring in als je er n iet omheen kan.
Mies7 schreef:Hoezo? Rody heeft gelijk. Je hebt zelf ook al gezegd, Michelle77, dat je de ring alleen in mag als er geen mogelijkheid is om buiten de baan om te rijden. Er zijn niet zoveel wedstrijden waar je niet om de baan heen kunt rijden, dus de gevallen waarin je wel echt de baan kunt verkennen omdat je er niet omheen kunt rijden zijn gering.
Verder ben ik ook van mening dat je op dit niveau toch wel zonder begeleiding de baan in moet kunnen komen. Springruiters beschikken wat dat betreft naar mijn mening over iets meer lef... Die rijden een lastig beest echt wel even door. Uit ervaring weet ik dat het niet zo simpel is met bepaalde paarden, mijn Z2-paard heeft er ook nog wel eens een handje van om recht overeind te gaan als ie iets eng vindt (of gewoon een spook ziet) maar ik weet zeker dat hij niet makkelijker de baan in gaat als er eerst iemand met me mee loopt. Bovendien vindt ik dat er persoonlijk ook ontzettend truttig uitzien, op dit niveau moet je je paard toch wel een beetje aan kunnen... Als je je paard goed kent dan vind je vanzelf een oplossing om het probleem op te lossen. In dit topic zijn al verschillende oplossingen aangedragen.
manie schreef:Ik ben blij dat mijn paardjes normaal opgevoed zijn. Ze kunnen zonder zweep en begeleider de ring in. Dat is toch een stuk eenvoudiger dan dat je je moet afvragen wat wel en niet mag. Alle tijd die je hier aan spendeert kun je beter gebruiken om je paard op te voeden.![]()
talented schreef:Tja, dat is het nadeel van andersmans paarden rijden he!
talented schreef:Mies7 schreef:Hoezo? Rody heeft gelijk. Je hebt zelf ook al gezegd, Michelle77, dat je de ring alleen in mag als er geen mogelijkheid is om buiten de baan om te rijden. Er zijn niet zoveel wedstrijden waar je niet om de baan heen kunt rijden, dus de gevallen waarin je wel echt de baan kunt verkennen omdat je er niet omheen kunt rijden zijn gering.
Verder ben ik ook van mening dat je op dit niveau toch wel zonder begeleiding de baan in moet kunnen komen. Springruiters beschikken wat dat betreft naar mijn mening over iets meer lef... Die rijden een lastig beest echt wel even door. Uit ervaring weet ik dat het niet zo simpel is met bepaalde paarden, mijn Z2-paard heeft er ook nog wel eens een handje van om recht overeind te gaan als ie iets eng vindt (of gewoon een spook ziet) maar ik weet zeker dat hij niet makkelijker de baan in gaat als er eerst iemand met me mee loopt. Bovendien vindt ik dat er persoonlijk ook ontzettend truttig uitzien, op dit niveau moet je je paard toch wel een beetje aan kunnen... Als je je paard goed kent dan vind je vanzelf een oplossing om het probleem op te lossen. In dit topic zijn al verschillende oplossingen aangedragen.
Dat springruiters meer lef hebben heeft echt totaal niks te maken met mijn probleem. Dit paard schrikt mij echt niet af door deze rare fratsen uit te halen, maar ik baal gewoon dat hij elke keer een zeer slechte binnenkomer maakt. Je binnenkomen is namelijk een vrij bepalend onderdeel voor de overige punten in je proef (steel jij gelijk de show, zal de jury ook enthousiaster gaan punten).
En misschien gaat jouw paard niet makkelijker ergens langs wanneer er iemand naast loopt, maar dit houdt toch niet in dat dit voor die van mij ook geldt? Ik denk namelijk dat dit wel degelijk zijn vruchten afwerpt bij die van mij.
Ik moet komende zondag weer op pad, en ga gewoon met mijn zweep de ring in. Wanneer ik er omheen moet rijden dan gaat ook hierbij mijn zweep mee. Flikt hij het weer om op zijn achterbenen te gaan huppelen, dan pak ik hem eens een keer goed aan. Hopen maar dat dit helpt!
Mies7 schreef:Hoezo? Rody heeft gelijk. Je hebt zelf ook al gezegd, Michelle77, dat je de ring alleen in mag als er geen mogelijkheid is om buiten de baan om te rijden. Er zijn niet zoveel wedstrijden waar je niet om de baan heen kunt rijden, dus de gevallen waarin je wel echt de baan kunt verkennen omdat je er niet omheen kunt rijden zijn gering.
Verder ben ik ook van mening dat je op dit niveau toch wel zonder begeleiding de baan in moet kunnen komen. Springruiters beschikken wat dat betreft naar mijn mening over iets meer lef... Die rijden een lastig beest echt wel even door.
Uit ervaring weet ik dat het niet zo simpel is met bepaalde paarden, mijn Z2-paard heeft er ook nog wel eens een handje van om recht overeind te gaan als ie iets eng vindt (of gewoon een spook ziet) maar ik weet zeker dat hij niet makkelijker de baan in gaat als er eerst iemand met me mee loopt. Bovendien vindt ik dat er persoonlijk ook ontzettend truttig uitzien, op dit niveau moet je je paard toch wel een beetje aan kunnen... Als je je paard goed kent dan vind je vanzelf een oplossing om het probleem op te lossen. In dit topic zijn al verschillende oplossingen aangedragen.
r0dY schreef:@rOdY, misschien is het handig het regelement eens door te nemen? Kom je nog verrassende dingen tegen!
nou sorry hoor weet echt niet waarom je zo bot reageert, heb jij in het verhaal van talented gelezen dat ze geen ruimte om de bak heeft om rond te rijden. nee want dat staat er ook niet, dus zeg ik dat je de ring niet meer inmag vanaf de M1. als er nou had gestaan dat ze niet om de ring heen kon, dan zou ik zeggen dat mag wel. als je ruimte hebt om om de ring te gaan dan MOET je om de ring heen, ben heus niet achtelijk hoorik ken de regelementen wel, JIJ??????
![]()
![]()
r0dY schreef:@rOdY, misschien is het handig het regelement eens door te nemen? Kom je nog verrassende dingen tegen!
nou sorry hoor weet echt niet waarom je zo bot reageert, heb jij in het verhaal van talented gelezen dat ze geen ruimte om de bak heeft om rond te rijden. nee want dat staat er ook niet, dus zeg ik dat je de ring niet meer inmag vanaf de M1. als er nou had gestaan dat ze niet om de ring heen kon, dan zou ik zeggen dat mag wel. als je ruimte hebt om om de ring te gaan dan MOET je om de ring heen, ben heus niet achtelijk hoorik ken de regelementen wel, JIJ??????
![]()
![]()
Michelle77 schreef:r0dY schreef:@rOdY, misschien is het handig het regelement eens door te nemen? Kom je nog verrassende dingen tegen!
![]()
![]()
Het was helemaal niet bot bedoelt hoor (en zoals je kunt lezen ken ik zeker de regelementen.) ik heb ook in mijn eerdere post gezegd dat het eraan ligt hoe de situatie bij de ring is. De reden dat ik het nog een keer postte, was omdat er gezegd werd, dat het niet mag. Het mag dus in bepaalde situaties wel en het lijkt mij handig dat te weten.
Tyrza schreef:r0dY schreef:@rOdY, misschien is het handig het regelement eens door te nemen? Kom je nog verrassende dingen tegen!
![]()
![]()
Nounounou, niet zo agressief rOdY.
Het is gewoon erg handig om het reglement eens door te lezen. Ik spreek uit eigen ervaring want vanwege een jurycursus die ik volg moest ik deze uit mijn hoofd leren.
En het was zeker leerzaam om bepaalde punten eens door te lezen
talented schreef:Ben vandaag gestart, mocht eerst een rondje in de ring dus dat was erg gunstig! Hij dreigde weer te gaan kwallen maar 1 aanmoedigings tik met de zweep was al voldoende. De rest van de proef heeft hij het, voor op dit moment, goed gedaan. Eindigde als 4e van de 20, dus mag niet klagen!