Spanning tijdens proef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 09:45

hoe werkt dat Bach rescue remedie precies?

Evy

Re: Spanning tijdens proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 13:08

Ik heb op zondag meestal al een kater van de zaterdagnacht dus ik zit meestal wel redelijk relaxt op m'n paard

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 14:28

Mag ik vragen waar het erges op de KNHS site staat. Dat over spanning en dat rondje educatie?

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 15:50

onder evenementen staat het. als je dan rondje educatie aanklikt zie je alles wat ze in de komende maanden organiseren.

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 16:05

Hm, dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken

bedankt!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:07

bijna iedere weekend zie ik wel een manege vanuit een juryhokje.
En troost je de helft van de deelnemers zit gespannen tijdens zijn of haar proef. Dat hoort er nu eenmaal een beetje bij.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:40

liza van loon schreef:
Het is eigenlijk meer dat mijn pony gespannnen is dan ik zelf. Ik ben eigenlijk nooit zenuwachtig of gespannen, ben zenuwachtiger met coupons ophalen whaha.

Ik ook.

Mijn pony is meestal erg gespannen.
Ik niet, ik rij gewoon: Gaat het, dan gaat het. Gaat het niet, nou dan gaat het toch niet. Daar doe ik niet moeilijk over.

Met springen ben ik toch veel serieuser en harstikke zenuwachtig.

Gewoon blijven ademen( Je hebt mensen die dat dan niet meer doen.) en je kop erbij houden.

Pegasus4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:45

Ik ben met proeven ook altijd relaxed, maar met de uitslag stijgt het wel een beetje haha

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:45

Ik ben eigenlijk (gelukkig) nooit gespannen. Natuurlijk zijn er wel een aantal dingetjes die thuis beter gaan. O.a. wijken en halthouden.

Elja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:46

Ik ben eignelijk bijna noo it zenuwachtig ofzo!
Maar me paardje wel
Die stresst dan helemaal!

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 02:41

Mijn pony stresst op voorlezers
Sindsdien doe ik de proefjes uit mn hoofd, nou ja eigenlijk al eerder om niet altijd van een voorlezer afhankelijk te zijn, maar kwam er later ook achter dat ze ging stressen zodra er werd voorgelezen.
Het is zonder voorlezer bijna zoals gewoon trainen en vaak ben je dan zo lekker geconcentreerd bezig dat je geen tijd meer hebt om zenuwtrekjes te hebben.
Tenminste dat geldt voor mij dan. En nou ben ik sowieso niet iemand die snel zenuwachtig is, tenminste niet voor zoiets als een wedstrijd.

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 09:42

Het is helemaal niet gek dat je dit allemaal spannend vind! Iedereen kijkt naar je, en ze geven nog punten ook! Je wil graag scoren, natuurlijk! Dat wil iedereen. Maar probeer niet TE hard je best te doen. Ik weet niet hoeveel wedstrijden je al gereden hebt, maar de eerste wedstrijden heeft iedereen spanning, dat is helemaal niet zo gek ook, want net op dat moment wil je graag dat alles goed gaat. Als je pony dan even niet zo gemakkelijk doet, word je heel gespannen, en doe je erg je best om het wel voor elkaar te krijgen. Maar juist door dat je zo hard je best wilt doen, word het beeld erg onrustig. Natuurlijk zijn er wel wat tips om je lekker te ontspannen. Maar ik neem altijd maar 1 tip. Doe tijdens de proef net alsof je je proef thuis aan het oefenen bent...Let niet op de jury, of op andere pony's om je heen, maar let op jou, je pony, en degene die je proef voorleest. Dit is niet gemakkelijk, dat weet ik. Maar probeer het, want dan helpt het wel. Je kunt namelijk niet zomaar van je spanningen afkomen. Rijd lekker veel wedstrijden, dan vermindert het als maar meer. En op een gegeven moment is het niet zo erg meer. Tot die tijd kun je die vorige tip gebruiken. Ik heb ook lekker veel wedstrijden gereden. Ik ben met deze pony in het L1 begonnen, en een jaartje later (nu dus) rijd ik m2, en heb ik de punten alweer voor het Z1, dus ik wil maar zeggen. Met een rustige ruiter, bereik je al heel wat! Doet je pony een keer vervelend, blijf toch rustig, en rijdt de volgende oefening voor een 10!! Het komt vanzelf goed met je, dat garandeer ik je! Ik heb je als vriend aangemeld, als je dat niet erg vind, want ik ben heel benieuwd of het gaat helpen! Nouja, laat het maar even weten... Heel veel succes!! En hopelijk kun je iets met dit hele verhaal, haha Doeii!! Liefs en een dikke -X- van Esmée

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 17:52

Charlieboy, heb je mij als vriend toegevoegd? Is goed hoor maar wedstrijdervaring heb ik wel heb Z2 gereden dus lijkt me genoeg. Mijn paard is echter nogal een heethoofd en reageert op het kleinste beetje spanning en gaat dan over de rooie. Ik rij nu even geen wedstrijden omdat de basis eerst beter moet zijn. We gaan nu weer erg vooruit, dus misschien dat ik binnenkort weer eens een poging doe.

MQuito

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:40

een homeopatisch middel werkt goed om te ontspannen, neem het 30 min in voor je gaat losrijden en je merkt dat het allemaal wat rustiger is in je hoofd en veel proefjes rijden werkt ook! Succes

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:35

ik heb morgen wedstrijd en knijp m al de hele dag.... ik heb nog nervovit liggen wat bij mij altijd goed hielp.. maar is houdbaar tot 02 2005, zou dat kwaad kunnen??