Wat is jouw maximale reistijd/afstand

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anydale

Re: Wat is jouw maximale reistijd/afstand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:06

Ik ga meestal naar wedstrijden waar meerdere mensen in een klasse rijden, dat vind ik altijd leuker. Soms rijden we er dan weleens iets meer dan een uur over, maar we gaan atlijd met 2 paarden (de broertjes ) Bij een SGW ligt het anders, dan wordt het soms weleens 3 uur!

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 16:35

Voor een gewone wedstrijd is een uurtje wel maximaal. Hier in de buurt zijn best veel wedstrijden, en ook bijna allemaal goede accommodatie's.

Met SGW'en gaan we wel altijd verder weg. De cross die het verste weg is is denk ik Chaam (dik 2 uur).

Met de viertallen naar Helden, Boxtel en Wanroij komt ook nog wel eens voor.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:38

maximaal een uur rijden hou ik meestal aan. Alleen voor de gelderse gingen we verder, maar goed dat is een uitzondering.

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 17:57

voor SGW's gaan we wel naar chaam enzo (paar uur rijden)
en voor gewone wedstrijden uurtje rijden max. soms als er een heel mooi concours ofzo is en dat is langer rijden doen we dat wel

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:01

bij mij is het ook heel verschilllend maar meestal wel gewoon in de buurt en swinters met de viertalwedstrijden is het ook wel is wat verder

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:29

Ligt er een beetje aan. Meestal is het een half uur/drie kwartier, maar een uur is momenteel wel mijn maximum. Ik rijd maar in de M en er is hier in de buurt genoeg te doen met goede tereinen en hallen ( ik woon bv. maar 20 minuten van Wanroij... ). Misschien als ik ooit hoger zou komen (wat ik niet echt verwacht, maar ja ) dat ik dan verder weg zou gaan. Maar ik ga sowieso niet zo vaak weg (om de 3 weken ongeveer, 's winters minder) dus dan is er vaak genoeg iets dichtbij. Ik ga trouwens ook alleen maar naar leuke concoursen op goede bodems/binnenbakken, waarvan ik weet dat ze goed georganiseerd zijn want ik rijd wel voor mijn lol

Sylhouet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:43

Ik vind (zoals velen, lees ik wel) een uurtje maximale reistijd een mooi uitgangspunt.

Verder is het zo dat ik liever wat langer reis, en dan naar een mooie accommodatie of bepaalde wedstrijd ga, dan dat ik de wedstrijden selecteer op kortste reistijd.

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 19:53

maximaal een uur .

Piaffe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:18

Voor een goede accomodatie rijd ik maximaal 1 uur en 20 minuten. Dan heb ik het wel over 1 proef in het winterseizoen... In de zomer rijd ik maximaal 1 uur.

In de zomer zijn hier redelijk veel wedstrijden in de buurt, maar in de winter heel weinig. Omdat ik toch wel regelmatig wil starten moet ik vaak een stuk rijden. Ik doe dit alleen als het in de training goed gaat. Dus als ik zeker weet dat we klaar zijn voor een bepaalde klasse en er kans is op winstpunten. Anders niet (als ik net overgestapt ben naar een hogere klasse of als we een dipje hebben)

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 20:28

Wij zitten vlakbij een provincieale weg waardoor je gemakkelijk overal heen rijdt mijn vader vind het ook niet erg om te rijden. Natuurlijk moet het ook acceptabel zijn voor de paarden wij gaan vaak ergens heen waar we een uurtje voor moeten rijden.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 21:59

Meestal maximaal 3 kwartier, maar heel soms ook een uur tot een klein uur, maar dan moet t en mooie wedstrijd zijn en zeker 2 proeven.

Tygahno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 22:55

Meestal rijden wij drie kwartier tot een uur maar eigenlijk maakt het ons niet uit hoe ver het is, als het maar een leuke wedstrijd is.
In de winter rijden we liever wat verder voor twee binnen hallen zodat je overdekt kan losrijden.

Raar is wel dat ik makkelijk opgeef voor een wedstrijd in Middenmeer, dat is een klein uurtje rijden terwijl ik eigenlijk niet vaak richting provincie Utrecht of zo ga terwijl dat ook een uurtje rijden is.

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:17

Het hangt er een beetje vanaf waar het is. Is het puur snelweg, dan is dik een uur goed te doen.
Is het binnendoor met veel stoplichten, drempels en bochten, dan vind ik een dik half uur eigenlijk al wel lang zat.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 23:58

Mijn ervaring is dat de tijd niet zo heel veel uitmaakt. De weg ernaar toe is belangrijker. Vb als wij naar Exloo gaan zijn we qua tijd niet zo lang onderweg, maar voor de pony is het vervelend rijden.Veel stoplichten, rotondes, afremmen je kent het wel. We zijn ook een paar keer naar Haren ( groningen) geweest. Wel langer onderweg, maar we rijden zo de snelweg op en dan pas bij Haren eraf. Reist veel relaxter.
Kortom, ik ben het helemaal met Margreet eens.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 08:27

Maximaal 400 km enkele reis. Wij rijden met hackney's en daar zijn de wedstrijden nu eenmaal wat verder weg. Verste weg tot nu toe is vanuit de belgische grens naar Schiermonnikoog. Voor een leuke wedstrijd hebben wij nog wel wat over.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:57

Oki: voor 2 proeven hebben we nog wel uurtje over. 1 proef doen we vaak niet, of het moet heel dichtbij zijn. Liefst start ik 20*60 en dan moet je ook wat verder weg.

Sandra: alleen dichtbij, max. half uurtje denk ik. Het gaat toch nog niet zo goed om overal maar te scoren, das rijden nu voor de ervaring. Krijgt ook nog veulen in maart. Dan trainen we dus een lange tijd thuis, daarna mss wel verder als het beter gaat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:12

Voor sgw's circa 2 uur, evt iets meer als ik er kan overnachten. Voor gewone wedstrijden max 1 uur.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 10:22

Ik zoek gewoon wedstrijden in mijn eigen regio uit. De ervaring leert dat je je ook voor die wedstrijden minimaal 8 weken vantevoren in moet schrijven. Dus dat doe ik dan ook gewoon. Hoef ik me ook niet druk te maken over hoe ver te rijden; ik kan dan gewoon lekker in de buurt starten. Met in de buurt bedoel ik max. een half uur à drie kwartier rijden.

Zwelgje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:43

Bij ons is er in de buurt niet zo gek veel en als er al iets is kan je meestal maar 1 proefje starten.
Ik ben over het algemeen toch wel een dik uur onderweg.
Dit weekend zit ik eindelijk eens een keertje dichtbij, een klein half uurtje rijden. Maar dat is dan ook alles voor deze winter, de rest is weer veel verder weg. Jammer.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:35

De wedstrijden zijn nooit zo ver. Als ik maximum 30km wil rijden kan ik er zeker 2 a 3 iedere maand meedoen. Vind ik prachtig!

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 20:02

wij reizen maximaal 3 kwartier , heel heel heel soms reizen we een uurtje maar dan zijn het wel 2 proeven.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 22:00

Binnen een half uurtje rijden worden er hier in de buurt wedstrijden zat georganiseerd. Verder van huis zal alleen in uitzonderlijke gevallen gebeuren. (zoals die keer dat ik mee opgegeven had voor de verkeerde oosterwolde )

Quibus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:02

Ik blijf ook het liefst lekker in de buurt, het liefst niet meer dan een half uurtje rijden.

_evelien_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 14:47

haha, annegti dat heb ik ook een keer gedaan toen ik nog bij de ponies reed, me op gegeven voor oosterwolde bleek het in friesland te zijn , dus dat heb ik toen gelukkig weer terug kunnen draaien

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-05 18:44

Ach, jullie wisten het tenminste van te voren.
Wij hebben wel eens voor een keuring in het verkeerde Hengelo gestaan