Mogen selectiewedstrijden vol zitten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hanna1991

Re: Mogen selectiewedstrijden vol zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 22:59

Het kan zijn dat ze een maximaal aantal deelnemers willen op die dag, maar dan moet dat in het vraagprogramma vermeld staan, anders mag gewoon iedereen mee doen die zich opgeeft.

Bijvoorbeeld als het maximale aantal deelnemers is bereikt wordt die klasse gesloten. Wij zijn namelijk voor school ook een wedstrijd aan het organiseren en hebben uitleg gekregen van een regioconsulent van de knhs.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 01:31

rowo schreef:
Regiokampioenschappen zijn gewoon voor alle klasses... Je kan alleen 's winters in de B en L1 niet door naar de Nederlands.. Bij het springen is er ook voor de B gewoon regiokampioenschap maar geen nederlandse.... Kan me niet vooorstellen dat het per provincie verschilt, maar het zal wel....

In de provincie Groningen wordt er ook geen B en L1 gereden. Daar kennen we in de winter ook geen selectiewedstrijden. Je kunt je gewoon inschrijven en dan gelijk aan de regiokampioenschappen meedoen.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-05 11:14

@LIS, we hebben het hier over selectiewedstrijden voor de regiokampioenschappen Niet over gewone wedstrijden, daarbij geldt natuurlijk gewoon vol is vol

Maar is het trouwens ook niet zo dat als het in het vraagprogramma van de selectiewedstrijd staat dat er een maximaal aantal inschrijvingen is, dat het dan ook niet mag dat het vol zit??

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 11:17

Bettine schreef:

Maar is het trouwens ook niet zo dat als het in het vraagprogramma van de selectiewedstrijd staat dat er een maximaal aantal inschrijvingen is, dat het dan ook niet mag dat het vol zit??

Nee niet als er in die klasse op de regiokampioenschappen gereden wordt (wat dus blijkbaar niet voior alle provincies gelijk is)

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 18:29

Ik denk dat ze in Utrecht Oost geen B en L1 hebben omdat een raltief kleine kring in 3 delen verdeelt is.

Hanna1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 00:05

Bettine, het was me inderdaad op gevallen dat het hier over selectiewedstrijden gaat(staat er met grote letters boven ).
Als je kijkt op startlijsten.nl dan zie je dat ook selectiewedstrijden een vraagprogramma hebben waar alles in staat, vandaar mijn opmerking. En het lijkt me dat alles gaat zoals in het vraagprogramma vermeld staat, het vraagprogramma wordt namelijk goedgekeurd door de knhs.

Als er dus in het vraagprogramma staat dat er een maximum aantal deelnemers is, dan zou ik aannemen dat dat ook zo is(maar ik kan het natuurlijk mis hebben...)

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 10:48

Het staat in de regelementen van de KNHS dat voorselecties voor de regiokampioenschappen niet "vol" mogen zitten voor de sluitingsdatum!

damour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:40

Bij ons in de kring (NO Veluwe/Flevoland) verdelen we de ruiters over 2 locaties die bij elkaar in de buurt liggen.
Wij accepteren bij de dressuur alleen combinaties uit de kring,en voor sluitingsdatum ingestuurd heb je altijd plaats.
Wij hebben een grote kring. Vorig jaar 3 ringen van 24 met B/DE combinaties.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 11:47

breunis schreef:
Bij ons in de kring (NO Veluwe/Flevoland) verdelen we de ruiters over 2 locaties die bij elkaar in de buurt liggen.
Wij accepteren bij de dressuur alleen combinaties uit de kring,en voor sluitingsdatum ingestuurd heb je altijd plaats.
Wij hebben een grote kring. Vorig jaar 3 ringen van 24 met B/DE combinaties.

Eeeehh... Ik zit volgens mij ook in die kring, en bij de paarden is er echt niet altijd plaats. Kijk maar bij de wedstrijd in Voorthuizen van December, zit de B nu al vol zeggen ze....

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:23

Dat mag dus niet Bettine, want Gelderland heeft wel de B uitgeschreven op de Regiokampioenschappen.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 12:28

Nee, klopt.

Gelukkig start ik geen B, maar vond het zo vreemd dat er stond dat het vol was.
Ik ga er niet over zeuren bij het secretraiaat, aangezien ik toch niet in de betreffende klasse start.
Mocht het later bij mijn klasse ook zo staan dan trek ik echt wel aan de bel

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:34

Vorige week zat ik wat rond te klikken op startlijsten.nl en zo kwam ik ook op een selectie terecht voor ik meen ZuidHolland - Bodegraven. Daar stond met grote letters bij vermeld: VOL = VOL
Toen vroeg ik mij al af of die regels veranderd zijn maar dat blijkt dus niet het geval.

damour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:42

Eeeehh... Ik zit volgens mij ook in die kring, en bij de paarden is er echt niet altijd plaats. Kijk maar bij de wedstrijd in Voorthuizen van December, zit de B nu al vol zeggen ze....

(Hoe doen jullie dat in het wit?)

Ederveen valt niet onder onze kring.Is wel veluwe maar niet Noord-Oost

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:49

dat mag dus niet Breunis, aan de bel trekken en met het regelement zwaaien!

damour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:02

dat mag dus niet Breunis, aan de bel trekken en met het regelement zwaaien

Samsam,hoe bedoel je het is me niet duidelijk.Ik trek niet aan de bel en zwaai niet met regelementen.Ik schrijf alleen hoe wij de selectiewedstrijden organiseren en dat iedereen die tijdig inschrijft geplaatst wordt.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:14

Haha, ik bedoel:

Het mag niet Breunis, dus ga snel aan de bel trekken en met regelementen zwaaien, want de organiserende vereniging naait je een oor aan!

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 11:38

breunis schreef:
(Hoe doen jullie dat in het wit?)

Ederveen valt niet onder onze kring.Is wel veluwe maar niet Noord-Oost

Voor in het wit moet je op het 'quote' knopje drukken

Maar, vreemd, want in de zomder hebben wij altijd selectie in flevoland

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:30

Sjuimpje schreef:
Vorige week zat ik wat rond te klikken op startlijsten.nl en zo kwam ik ook op een selectie terecht voor ik meen ZuidHolland - Bodegraven. Daar stond met grote letters bij vermeld: VOL = VOL
Toen vroeg ik mij al af of die regels veranderd zijn maar dat blijkt dus niet het geval.

Klopt Sjuimpje, toevallig is het voor mij een selectiewedstrijd in Bodegraven, maar onze kring (
groene hart
) heeft het volgende beleid:

Kring Groene Hart schreef:
Het betreffen zogenoemde ‘opengestelde wedstrijden’ zodat iedereen kan inschrijven, voor de wedstrijdsecretariaten betekent dit dus steeds “ vol = vol ”

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:50

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:52

hey, wij zitten in noord oost veluwe en hebben ook selectie in flevoland (lelystad)

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 00:00

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

damour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 09:32

Flevoland is dus ook opgesplist

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-05 13:49

janna schreef:
Wij moeten in de zomer altijd naar Zeewolde. En ik weet niet beter of dat is Zuidwest Veluwe (staat tenminste op mijn good-old kampioenslinten). Misschien dat Flevoland deelnemers nodig heeft of zo, haha..

Ah vandaar
Haal het altijd door elkaar..

maar die selectie in de zomer in Zeewolde heb ik ook nooit begrepen..
Voor de meeste is het een takkestuk rijden, en het terrein is ronduit SLECHT. Joop hebben we daar van de zomer niet eens uit de kar gehaald, zo weer mee terug genomen zonder te starten