Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lielle schreef:dat zal dan niet in de offficiele KNHS wedstrijden zijn, maar wsl de FNRS proeven.
Sjuimpje schreef:Ik zie het nut er niet van in, stel dat ik nog zou willen rijden in een klasse waarin ik al het maximale aantal punten heb, dan bestaat er toch altijd nog de mogelijkheid om hc te starten?
Lielle schreef:Gerrie, ik had dus niet tegen jou. Ik zie dat ik wat onduidelijk heb gereageerd, maar ik had het dus over die 20 wp'en voor een manegepaard.
Ilzjuh, wie zegt dat dan? Kan me niet voorstellen dat de KNHS kan zien dat jij een manegepaard rijdt.
Gerrie schreef:Lielle schreef:Gerrie, ik had dus niet tegen jou. Ik zie dat ik wat onduidelijk heb gereageerd, maar ik had het dus over die 20 wp'en voor een manegepaard.
Ilzjuh, wie zegt dat dan? Kan me niet voorstellen dat de KNHS kan zien dat jij een manegepaard rijdt.
aha![]()
Mij komt zoiets als starten met een manegepaard met KNHS proeven helemaal niet bekend voor?!
germie schreef:Er is zoiets als een manegestartkaart, dan mag je met manegepaarden officieel starten. Als ruiter ben je dna niet gebonden aan 1 paard. Hoe de puntentelling is weet ik niet, maar je mag niet hoger dan de L1 dressuur en de B springen heb ik gehoord.
Citaat:Artikel 5 – Inschaling FNRS-startkaarthouders in KNHS-wedstrijden
1. Het F8-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in de dressuur
klasse B. De promotie naar de klasse L1 vindt plaats conform de promotie- en degradatieregeling
van de KNHS.
2. Het F12-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in de dressuur
klasse L1. Promotie is niet mogelijk. Na het behalen van 20 winstpunten kan de FNRSstartkaarthouder
alleen in de wedstrijdsport verder met een combinatiegebonden startkaart.
3. Het C4-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in het springen
klasse A en B. Promotie is niet mogelijk. Na het behalen van 30 winstpunten kan de FNRSstartkaarthouder
Artikel 6 – Deelneming aan wedstrijden door FNRS-startkaarthouders
1. FNRS-startkaarthouders, die deelnemen aan wedstrijden onder auspiciën van de KNHS, dienen zich
te houden aan de regelgeving van het Algemeen Wedstrijdreglement en de andere toepasselijke
reglementen conform het gestelde in artikel 1, met uitzondering van het gestelde in artikel 6 lid 2 en
3.
2. Ten aanzien van het gestelde in het Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS gelden de volgende
wijzigingen:
1. Algemeen: Waar sprake is van een startcoupon geldt voor de FNRS-startkaart een
manegecoupon.
2. Ten aanzien van artikel 11 lid 3: Paarden, die op wedstrijden uitgebracht worden door ruiters
met een FNRS-startkaart, behoeven niet bij de KNHS geregistreerd te zijn, maar dienen wel
voorzien te zijn van een transponder en een geldig paardenpaspoort zoals vermeld in artikel
19 lid 2 sub b van het Algemeen Wedstrijdreglement.
3. Ten aanzien van artikel 15: FNRS-ruiterpaspoorthouders, die deelnemen aan wedstrijden,
dienen in het bezit van een FNRS-startkaart te zijn.
3. Ten aanzien van het gestelde in het Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS gelden de
navolgende aanvullingen:
1. Wedstrijdresultaten van FNRS-startkaarthouders worden persoonsgebonden bijgehouden.
2. Deelneming aan KNHS-kampioenschappen is FNRS-startkaarthouders niet toegestaan.
Lielle schreef:ik kwam toevallig de manegeregels tegen (zocht iets anders op)Citaat:Artikel 5 – Inschaling FNRS-startkaarthouders in KNHS-wedstrijden
1. Het F8-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in de dressuur
klasse B. De promotie naar de klasse L1 vindt plaats conform de promotie- en degradatieregeling
van de KNHS.
2. Het F12-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in de dressuur
klasse L1. Promotie is niet mogelijk.
Na het behalen van 20 winstpunten kan de FNRSstartkaarthouder
3. Het C4-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in het springen
klasse A en B. Promotie is niet mogelijk. Na het behalen van 30 winstpunten kan de FNRSstartkaarthouder
Artikel 6 – Deelneming aan wedstrijden door FNRS-startkaarthouders
1. FNRS-startkaarthouders, die deelnemen aan wedstrijden onder auspiciën van de KNHS, dienen zich
te houden aan de regelgeving van het Algemeen Wedstrijdreglement en de andere toepasselijke
reglementen conform het gestelde in artikel 1, met uitzondering van het gestelde in artikel 6 lid 2 en
3.
2. Ten aanzien van het gestelde in het Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS gelden de volgende
wijzigingen:
1. Algemeen: Waar sprake is van een startcoupon geldt voor de FNRS-startkaart een
manegecoupon.
2. Ten aanzien van artikel 11 lid 3: Paarden, die op wedstrijden uitgebracht worden door ruiters
met een FNRS-startkaart, behoeven niet bij de KNHS geregistreerd te zijn, maar dienen wel
voorzien te zijn van een transponder en een geldig paardenpaspoort zoals vermeld in artikel
19 lid 2 sub b van het Algemeen Wedstrijdreglement.
3. Ten aanzien van artikel 15: FNRS-ruiterpaspoorthouders, die deelnemen aan wedstrijden,
dienen in het bezit van een FNRS-startkaart te zijn.
3. Ten aanzien van het gestelde in het Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS gelden de
navolgende aanvullingen:
1. Wedstrijdresultaten van FNRS-startkaarthouders worden persoonsgebonden bijgehouden.
2. Deelneming aan KNHS-kampioenschappen is FNRS-startkaarthouders niet toegestaan.
kan dus niets over 20 wp'en vinden.
Lielle schreef:als het niet in het reglement staat is het iig geen KNHS eis. Die 20 wp'en opmerking had ik wel gezien, maar dat is dus de eise dat als je er 20 hebt, je niet meer met een FNRS startkaart mag starten.