Vanaf 1 april mag je doorrijden tot 30 wp in de dressuur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:35

dat zal dan niet in de offficiele KNHS wedstrijden zijn, maar wsl de FNRS proeven.

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 15:38

Er gaat vanaf 1 april toch nog veeeell meer verranderen hoorde ik...

Maar ik vind het wel positief wat heb je er voor last van..?

Toch

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:04

is 1 april geen aanleiding tot grap!!

Jadee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 16:10

Nee volgens mij niet daar bij... Ik hoorde ook dat er nieuwe dingen komen...

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:08

Lielle schreef:
dat zal dan niet in de offficiele KNHS wedstrijden zijn, maar wsl de FNRS proeven.

als je dat starten bedoelt? nee, dat zijn gewoon KNHS proeven, ik ga starten met een manegestartkaart, en op manegepaarden moet je 20 winstpunten voordat je over mag

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:54

he, dat wist ik niet. Waar staat dat?

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 17:56

Sjuimpje schreef:
Ik zie het nut er niet van in, stel dat ik nog zou willen rijden in een klasse waarin ik al het maximale aantal punten heb, dan bestaat er toch altijd nog de mogelijkheid om hc te starten?

de mogelijkheid om in de dressuur HC te starten wordt weinig gebruikt..
En nu je toch nog tot 30 door kunt rijden totdat alles beter loopt voor de volgende klasse, kun je nog wat winnen ook

@ Lielle
dat wordt op de voorlichtingsavonden van de nieuwe proeven verteld

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:12

dat je met een manegestartkaart (nooit van gehoord) 20 wp'en moet halen?

Ilzjuh

Re: Vanaf 1 april mag je doorrijden tot 30 wp in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:36

weet niet waar het staat, ik heb het gehoord (betrouwbare bron ), maar het zal dan wel.
ik snap alleen niet helemaal waarom dat is

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:39

Gerrie, ik had dus niet tegen jou. Ik zie dat ik wat onduidelijk heb gereageerd, maar ik had het dus over die 20 wp'en voor een manegepaard.
Ilzjuh, wie zegt dat dan? Kan me niet voorstellen dat de KNHS kan zien dat jij een manegepaard rijdt.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 18:48

hmm nee, maar mijn startkaart is dus niet combinatiegebonden en ik neem aan dat ze wel kunnen zien of je een manegestartkaart hebt of een gewone?
ik heb daar voor de rest ook niet zoveel verstand van, ik weet alleen dat ik op een manegepaard 20 wp moet halen.
weet iemand eigenlijk waarom dit is?

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:46

Lielle schreef:
Gerrie, ik had dus niet tegen jou. Ik zie dat ik wat onduidelijk heb gereageerd, maar ik had het dus over die 20 wp'en voor een manegepaard.
Ilzjuh, wie zegt dat dan? Kan me niet voorstellen dat de KNHS kan zien dat jij een manegepaard rijdt.

aha

Mij komt zoiets als starten met een manegepaard met KNHS proeven helemaal niet bekend voor?!

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:54

Gerrie schreef:
Lielle schreef:

aha

Mij komt zoiets als starten met een manegepaard met KNHS proeven helemaal niet bekend voor?!

ik weet ook niet of veel mensen het doen

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 00:54

Denk dat weinig het nodig hebben, maar het is toch fijn voor sommige om door te rijden. Vooral in de hogere klasses M/Z moet je toch goed voorbereid zijn voor je start. Dat kan je de ene klasse wel doorvliegen, maar nog niet klaar zijn voor de volgende. Kun je het toch meer op je eigen tempo doen.

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 11:16

Bij ons starten ze ook met manege paarden, maar kunnen gewoon met 10 punten over.. Hebben zij dan een andere startkaart dan jou?
Heb nog nooit van een manegestartkaart gehoord

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:59

Er is zoiets als een manegestartkaart, dan mag je met manegepaarden officieel starten. Als ruiter ben je dna niet gebonden aan 1 paard. Hoe de puntentelling is weet ik niet, maar je mag niet hoger dan de L1 dressuur en de B springen heb ik gehoord.

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 13:51

germie schreef:
Er is zoiets als een manegestartkaart, dan mag je met manegepaarden officieel starten. Als ruiter ben je dna niet gebonden aan 1 paard. Hoe de puntentelling is weet ik niet, maar je mag niet hoger dan de L1 dressuur en de B springen heb ik gehoord.

je mag hoger dan de L bij dressuur dat weet ik wel, maar dan moet je een combinatie-gebonden startkaart aanvragen op een manegepaard (met toestemming natuurlijk), tenminste, zo werkt dat bij ons

justabokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:01

Is dit bij het springen of ook bij de dressuur ik dacht dat je bij de 15 moest .. mjah .. groetjes

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 17:43

Ik vind het wel goed. Soms ga je met een (jong) paard heel snel door en klasse heen. Terwijl je voor de wedstrijdervaring van het paard wel graag regelmatig wilt starten. Het gevolg is dat je dan in no-time M of Z moet starten terwijl je paard daar misschien nog niet (fysiek of psychisch) aan toe is.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:16

ik kwam toevallig de manegeregels tegen (zocht iets anders op)

Citaat:
Artikel 5 – Inschaling FNRS-startkaarthouders in KNHS-wedstrijden
1. Het F8-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in de dressuur
klasse B. De promotie naar de klasse L1 vindt plaats conform de promotie- en degradatieregeling
van de KNHS.
2. Het F12-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in de dressuur
klasse L1. Promotie is niet mogelijk. Na het behalen van 20 winstpunten kan de FNRSstartkaarthouder
alleen in de wedstrijdsport verder met een combinatiegebonden startkaart.
3. Het C4-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in het springen
klasse A en B. Promotie is niet mogelijk. Na het behalen van 30 winstpunten kan de FNRSstartkaarthouder
Artikel 6 – Deelneming aan wedstrijden door FNRS-startkaarthouders
1. FNRS-startkaarthouders, die deelnemen aan wedstrijden onder auspiciën van de KNHS, dienen zich
te houden aan de regelgeving van het Algemeen Wedstrijdreglement en de andere toepasselijke
reglementen conform het gestelde in artikel 1, met uitzondering van het gestelde in artikel 6 lid 2 en
3.
2. Ten aanzien van het gestelde in het Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS gelden de volgende
wijzigingen:
1. Algemeen: Waar sprake is van een startcoupon geldt voor de FNRS-startkaart een
manegecoupon.
2. Ten aanzien van artikel 11 lid 3: Paarden, die op wedstrijden uitgebracht worden door ruiters
met een FNRS-startkaart, behoeven niet bij de KNHS geregistreerd te zijn, maar dienen wel
voorzien te zijn van een transponder en een geldig paardenpaspoort zoals vermeld in artikel
19 lid 2 sub b van het Algemeen Wedstrijdreglement.
3. Ten aanzien van artikel 15: FNRS-ruiterpaspoorthouders, die deelnemen aan wedstrijden,
dienen in het bezit van een FNRS-startkaart te zijn.
3. Ten aanzien van het gestelde in het Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS gelden de
navolgende aanvullingen:
1. Wedstrijdresultaten van FNRS-startkaarthouders worden persoonsgebonden bijgehouden.
2. Deelneming aan KNHS-kampioenschappen is FNRS-startkaarthouders niet toegestaan.

kan dus niets over 20 wp'en vinden.

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:21

Lielle schreef:
ik kwam toevallig de manegeregels tegen (zocht iets anders op)

Citaat:
Artikel 5 – Inschaling FNRS-startkaarthouders in KNHS-wedstrijden
1. Het F8-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in de dressuur
klasse B. De promotie naar de klasse L1 vindt plaats conform de promotie- en degradatieregeling
van de KNHS.
2. Het F12-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in de dressuur
klasse L1. Promotie is niet mogelijk.
Na het behalen van 20 winstpunten kan de FNRSstartkaarthouder

3. Het C4-diploma van de FNRS geeft de FNRS-startkaarthouder het recht te starten in het springen
klasse A en B. Promotie is niet mogelijk. Na het behalen van 30 winstpunten kan de FNRSstartkaarthouder
Artikel 6 – Deelneming aan wedstrijden door FNRS-startkaarthouders
1. FNRS-startkaarthouders, die deelnemen aan wedstrijden onder auspiciën van de KNHS, dienen zich
te houden aan de regelgeving van het Algemeen Wedstrijdreglement en de andere toepasselijke
reglementen conform het gestelde in artikel 1, met uitzondering van het gestelde in artikel 6 lid 2 en
3.
2. Ten aanzien van het gestelde in het Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS gelden de volgende
wijzigingen:
1. Algemeen: Waar sprake is van een startcoupon geldt voor de FNRS-startkaart een
manegecoupon.
2. Ten aanzien van artikel 11 lid 3: Paarden, die op wedstrijden uitgebracht worden door ruiters
met een FNRS-startkaart, behoeven niet bij de KNHS geregistreerd te zijn, maar dienen wel
voorzien te zijn van een transponder en een geldig paardenpaspoort zoals vermeld in artikel
19 lid 2 sub b van het Algemeen Wedstrijdreglement.
3. Ten aanzien van artikel 15: FNRS-ruiterpaspoorthouders, die deelnemen aan wedstrijden,
dienen in het bezit van een FNRS-startkaart te zijn.
3. Ten aanzien van het gestelde in het Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS gelden de
navolgende aanvullingen:
1. Wedstrijdresultaten van FNRS-startkaarthouders worden persoonsgebonden bijgehouden.
2. Deelneming aan KNHS-kampioenschappen is FNRS-startkaarthouders niet toegestaan.

kan dus niets over 20 wp'en vinden.

dat is eigenlijk het enige wat ik zie wat met 20 wp te maken heeft.
maar het schijnt dus wel dat je 20 wp moet hebben voordat je door mag.
nou ja, gewoon goed mijn best doen, we komen er vanzelf

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:23

als het niet in het reglement staat is het iig geen KNHS eis. Die 20 wp'en opmerking had ik wel gezien, maar dat is dus de eise dat als je er 20 hebt, je niet meer met een FNRS startkaart mag starten.

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:24

Ik vind 30 winstpunten wel erg veel, maar als je paardje er nog niet aantoe is om een klasse hoger te gaan is dit de ideale uitkomst.. Ik zie nog wel hoe het allemaal gaat lopen, ga vanaf januari ongeveer starten.. En we zien wel

Ilzjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 19:28

Lielle schreef:
als het niet in het reglement staat is het iig geen KNHS eis. Die 20 wp'en opmerking had ik wel gezien, maar dat is dus de eise dat als je er 20 hebt, je niet meer met een FNRS startkaart mag starten.

nee na de L mag je idd geen manegestartkaart meer, je mag nog wel op een manegepaard starten, met toestemming van je manege natuurlijk. en dan met dat paard een combinatiegebonden aanvragen
ik snap het nog steeds allemaal niet echt, maar dat komt vanzelf als ik in januari ga starten denk ik

mutua_fides

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 20:14

ik vind dat ze juist het aantal winstpunten omhoog moeten doen voor je over mag sommige mensen gaan wel heel snel over